Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettköp-sälj
Läst 3006 ggr
kaninfantasten
0

(S) Teddyvädur 1.0

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eklyckans Emrick säljes genom mig. Köparen har fått allvarlig astma o kan inte ens borsta honom längre (därav har han blivit tovig nu o behöver snabbt ett nytt hem). Hans mamma har pälstyp mellanting fuchs/teddy (är som teddypälsad fast kort päls i ansiktet). Pappan är helteddy. Emrick är ca 1 år gammal, har fått pappans päls, visar inga tecken på avfällning. Jämnlång teddypäls över hela kroppen. Mamman har fått många ungar tillsammans med teddyhane som behållit teddypälsen. Eftersom inte mamman har kort päls på rygg så är chansen stor att teddypälsen behålles.

Färg och Teckning: gul/svart japanwienertecknad
Ögonfärg: blå
Päls: teddy (troligen)
U: Färg: gul/svart japanwienertecknad
E: Färg: vit blåögd
Födelsedatum: glömt vilket datum (kan kolla), men ca april 2011
Leveransklar: nu
Finns i: Äng, 3 mil utanför Eksjö
Pris: 400kr eller förslag

Kontakt: eklyckanskaniner@hotmail.se

Bild nr 1..ca 6 veckor gammal

kaninfantasten
0

Bild nr 2. Helt nytagen bild. 1 år gammal

[Laauraa]
0

Han är inte kastrerad?

kaninfantasten
0

#2 Det har ägaren inte sagt något om, men jag ska kolla för säkerhets skull, men det tror jag inte (till 99% säkerhet).. Återkommer…

kaninfantasten
0

#2 Han är inte kastrerad..

kaninfantasten
0

Han har varit här idag. Han är inte gul/svart, han är gul/BLÅ Glad och har en fantastiskt bra kvalitet på pälsen, precis som sin pappa Solvikens Shiro. Tror inte denna kille någonsin kommer att fälla av eftersom han har så fin päls vid 1 års ålder. Känns verkligen som riktigt fin teddypäls. Jag har hjälpt ägaren att reda ut tovor i dag, klippt ned honom ordentligt, sparat lite på ryggen så man ser att han verkligen är teddypälsad. Tog kort idag. Både innan o efter klippning.

Säljes för 400, hade behållit honom själv om jag hade haft tid o plats för fler hanar.

Bild 1: innan klippningen idag (tovig o oborstad-se inlägget.. men fin ändå :)  ):

kaninfantasten
0

Bild 2: Nyfriserad…ha ha, inte så snyggt, men skönt att bli av med alla tovorna :)

Han är förresten jättesnäll o lugn, van vid barn, snäll att hantera..

kaninfantasten
0

Ps: Transport till Stockholm (centralstationen) finns nu på lördag 21/4 ca 13.00 mot en kostnad på 100kr.

/Erika