Rinnande öga :O
Jag är inte så haj på kaniner, men bland andra smådjur (hamstrar, råttor, möss, osv) så blir vätskan i ögonen röd då den kommer i kontakt med luft, om det är lika för kaniner så är det nog inte blod som du misstänker runt ögat på din kanin.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Ser mer ut som ett sår än blod..
Kolla så att hon inte har något i ögat som ligger och skaver, eller hår som irriterar..
Om inte, testa att tvätta försiktigt med saltlösning! (Koka vatten & salt)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#4 okej, men det är på båda ögonen så jag tror inte att det är något som skaver
#5, Hm.. Kanske ska testa ringa till jourvetrinär?
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
36 Provar med saltlösning först, hoppas det blir bättre
Tvätta några gånger per dag med saltlösning, och droppa gärna en droppe Zilk eye (finns på apotek) i ögat. Fick det rådet av veterinär när jag hade en Teddyvädur med samma problem. Gör alltid så nu när något öga är irriterat och det brukar gå över snabbt. Onödigt att ta till veterinären innan man provat själv hemma först. Oftast går det över av sig själv om det inte är ett värre problem bakom :)
Ljustadalens kaningård
Håller Ljusta 
Okej provar det :-) tack för alla svar :-))
#10 oj lycka till!!! och hälsa bettan!
min kanin hade precis så som din har. Men sedan jag klipper noga runt ögonen så har det inte vart så. Så ett tips kolla så att det inte finns någon päls som hänger för ögat och stör :)
#12 Okej, men rör inte där då mycket för att det har blivit skorpor, så jag vill låta det läka först…!