Uttråkad vid kamning?
Jag har ett problem vid kamningen av en kanin. Eller, problem och problem. Det är väl bara mer negativt än positivt i allafall. Kanin börjar gräva och bita i mina kläder. Absolut inte på mig, men dragkedjorna på mina jackor har sett bättre ut ;).
Någon som har något tips vad som kan hjälpa mig att få honom att sluta?
Yuki är lika dan och jag brukar buffa lite lätt på honom med handen eller lyfta upp honom lite. Det brukar hjälpa för stunden ;) För att få dom att sluta långsiktigt har jag ingen aning om hur man ska bära sig åt.
Jag hade en kanin som inte alls gillade att bli kammad, hon grävde och bet i kläderna precis som ni beskrev. Hon bet också mig :( Hon, Clara, var rädd av sig hellre än uttråkad (se vidare mitt inlägg under "bråkig kanin"). Med tålamod och belöning i form av pellets efter kamningen lyckades jag få henne att gilla att bli kammad (hon började tom att knapra med tänderna ibland). Dock kom varken jag eller barnen riktigt över att hon varit så "bitsk", så efter behandlingen kunde hon flytta till ett nytt hem.
//Michaela
ge kaninen något gott till exempel morot.
funkar även när man tar på sele!
HAHAHAHAHAHA…..
#3, Kolla gärna datumet på trådarna innan du skriver i de, tack :)
Då gammla trådar oftast inte är aktuella längre, är det onödigt att putta upp de.
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Fast det kan ju vara andra som undrar. Jag tar med mig tipset i alla fall om jag skulle få en sån kanin nån gång.. :)
Mvh Tanja