Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 1472 ggr
Skogsdalens
0

Några frågor..

Ni som har Teddypälsade kaniner, (dvärgteddy & teddyvädur), kan gärna svara på dessa frågor! 

1. Är det helt omöjligt att ha spån?
2. Får dom väldigt mycket tovor på vintern? (om dom bor ute)
3. Hur ofta behövs dom borstas ungefär?

Tacksam för svar! Glad

Uppfödning av Lejonhuvade kaniner i söderhamn, skogsdalenskaniner.tk Glad

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

1. Jag hade spån till mina teddysar men med halm över, gick jätte bra.
2. Nej bara när dom är ute i snön.
3. Beror helt på pälskvaliten, som unge oftast varje dag eller var annan dag p.g.a. "babyullen", som vuxen kanske en gång i veckan eller mindre.

Skogsdalens
0

#1 Tack för svar! Glad

Teddyvide
0

1. Visst fastnar spånet lite men sålänge man borstar kaninen regelbundet är inte det något problem för mig. 2. Instämmer med Wera här. 3. Det beror på pälskvaliten. Vissa behöver borsta varje dag medan andra bara borstar en gång i veckan när de är små men när de har fått vuxenpäls brukar man inte behöva borsta dem oftare än en med en veckas mellanrum . Min kaninhane har nog himla bra pälskvalite eftersom att jag bara behöver borsta honom ca en gång i veckan och han har bebispäls. Brukar dock borsta honom oftare för säkerhets skull.

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Skogsdalens
0

#3 Tack för svar!
Så du har dina kaniner i bara spån lixom? Glad

breana
0

Jag ids inte svara på alla frågor när du redan fått svar, skriver den där jag har en annan åsikt.
2. Det fastnar snö nå jävulskt, ursäkta mitt uttryck. Sätter du ner kaninen på marken har den fulla magen med snö. Satt timmar och försökte få bort allt från mina teddysar. Det tar tid.

Ang. om det blir tovor. Visst blir det tovor av att snön fastnar. Men jag har hört av en vän att hennes teddy fick tovor av att hon fick vatten från vattenskålen i pälsen. Har för mig hon lyckades med detta mitt på huvudet också… :P

Skogsdalens
0

#5 Tack för svar!
Haha, duktig kanin! Flört

Sweet Teddy
0

Jag kunde inte ha spån till Deniro… Hade det första dagen & det blev massvis med tovor direkt!
Har ju inte haft honom så länge, så resterande frågar har jag inte något svar på (a)

Skrattande

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Teddyvide
0

#4 Nu på sommaren har jag bara lite spån i burarna. Mina kaniner bor i burar med ramp så de kan skutta upp och ner från gräset.

På vintern har jag halm på också.

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

[Nalle-]
0

Jag har spån till min teddy! Med lite hö på. Det fastnar alltid första dagen när jag lagt in nytt i hela buren, men inte mycket sen. Man får bara borsta av henne lite innan man tar ut henne, men jag upplever inte att hon får tovor av det :)

Och ja, tar man ut dom är det lätt att de får tovor. Min teddy fick också tovor fulla "ansiktet" eftersom hon doppade huvudet i vattenskålen! Men borstar man varje dag kan det nog undvikas Flört

westernteddy
0

Det beror väldigt mycket på vilket spån man har också, köpspånet är ju i och för sig dammsuget men jag föredrar typ ett hyvelspån som blir hos firmor som t.ex bygger stugor, det fastnar nästan inte alls! Sen i början då man bytt spån kan det fastna mkt men jag upplever det värst då man inte har bytt på ett tag och kaninen har legat där det är "fuktigt", då är det helt fullt av tovor! :)

Rozza
0

jag rekomenderar med spån i botten och halm ovanpå funkar sommar som vinter inne eller ute…