Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2654 ggr
[Nalle-]
0

Teddyplaner 2012

2011 håller så smått på att gå mot sitt slut. Vad har ni för planer, gällande teddys, nästa år? Glad Kullar, byggen, fler kaniner?

Violens
0

Här på Violens i Ljungby så har det precis fötts Teddysar och är leverans klara i februari. och i februari så hoppas jag att jag har minst fått en annan hona parad då. Så det räknas komma tre kullar som kommer här ifrån på våren 2012. Det är bara att anmäla sig vid intresse. Alla är wienerteckning, mer eller mindre. Så vi ser spännande fram emot bebisar som ska komma.

Violens Teddysar, Annika Karlsson Ljungby

annikakarlsson@telia.com

Borgbackens
0

Längtar något enormt till 2012 :) Har väldigt många planer, som jag hoppas ska kunn genomföras. Bland annat utöka burarna, med ännu en tre-fackare :) Längtar väldigt mycket till alla små lurvtussar också, såklart!

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Rozza
0

Planerade inte att ha kanin alls nu men nu har jag ju mina 5 kaniner så det lär bli några kullar ändå.

Lite korsnings kullar;
Limholden's Astrid - Ylle (Dvärghare/liten rex)
Teddyvädur - Angora (Blir nog rätt snart)

Och två rena teddykullar;
Tussilagos The Better Pill - Tuvullen's Nogger
Rozza's Abbygale - Tuvullen's Nogger

Om nån är intresserad redan nu är det bara att säga till :)

Inga fler kaniner planerad att köpa och inga fler burar kommer byggas utan det är vad det är just nu…

[Nalle-]
0

Jag och Puzzel kommer debutera i vår första hopptävling i Januari! Så vi ska träna till det och till andra hopptävlingar i sommar. Blir nog lite nya hinder också, samt en ordentlig hage som jag kan lämna kaninerna i utan att vara orolig. Hoppas på att komma igång med lite klickerträning också men det blir nog redan i vinter.

[Wera]
0

År 2012 har jag planer på att både måla och isolera kaninstugan invändigt, bygga upp ytterligare tre mindre hyllor till förvaring och ta hit våran stora kaningård (mer som hundgård) Glad
Sen kommer det att komma ett flertal kullar.

Teddykullar:
Rania - Safir.
Ängla - Chippe.
Ängla - Safir.

Lejonkullar:
Rania - Leo (endast små funderingar).

Jag kommer även att behålla någon unge ur kullarna och para dem när dom är tillräckligt gamla (kanske hösten 2012).

Noa-Nisse
0

Jag ska köpa in en dvärgteddyhona till våren och sen ska jag bygga nya burar till våren också =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

HolyFuck
0

Jag ska fortsätta leta efter en isabellafärgad hona! Verkar inte vara det lättaste att få tag på.

buffas77
0

Jag kommer att ta några kullar tidigt här i vår men till sommaren blir det lugnt med kullar. Min förhoppning är att det skall bli stora wienertecken på de små och att jag kan behålla några för fortsatt avel 2013. Första kullen kommer snartGlad.

Kommer även att bygga en stor rasthage till, med gångar och grävmöjlighet för mina små älsklingarGlad. Letar just nu runt överallt efter diverse olika tillbehör.

www.solvikenskaniner.se

Teddyvide
0

Jag har massor av planer/drömmar men ska försöka sammanfatta det hela lite kort. ;)

Utöka uppfödningen och ev importera kaniner

Bygga massor av nya, större, burar. ;)

Få kullar med friska ungar i som jag kan spara.

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Zakarias
0

Vet inte riktigt om jag ska skaffa/importera fler kaniner, eller sälja dem jag har nu.

Om det blir som jag tänkt så kommer jag kanske skaffa fler kaniner, bygga våningsbur och miniburar.

Sen efter thailand ska jag ha en kull med Bettan, typ i februari/mars.

[Wera]
0

#7 Finns en isabella (otter) hona till salu här! :) Dock inte så lämplig för avel tror jag, p.g.a. hennes ålder då hon aldrig haft kullar förr. Men perfekt till kel.

kaninfantasten
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag planerar att underhålla de burar jag har, ev lite förändringar och eventuellt köpa en bur till.

Jag kommer att utöka min avel, då jag efter tre års tid äntligen har bättre grund att stå på. Ser fram emot vilka färger det blir. Vet nästan helt säkert att havanna och isabella wienertecknat kommer att dyka upp.

Längtar redan till våren Cool

www.eklyckanskaniner.se

Nedan är en bild på min fina Eklyckans Glittra..

Asplyckans kaniner
0

jag tänker starta teddyvädurs uppfödning nästa år , ser fram imot det Glad

Rozza
0

ändring i planerna;

Lite korsnings kullar;
Limholden's Astrid - Ylle (Dvärghare/liten rex) Blir inte av
Teddyvädur - Angora Blir kanske av men typ sommaren i så fall.
Tuvullens Nogger - Mimmi (lejonhuvad dvv) Bara kel det är kusinerna som vill ta kull så har lovat :)

Och två rena teddykullar;
Tussilagos The Better Pill - Tuvullen's Nogger
Rozza's Abbygale - Tuvullen's Nogger

#7 med lite tur kanske jag kan få isabella men risken finns för viltisabella. Nogger är madagaskar och hans pappa är blå och farmor isabella. Abby är ju viltblå men har gula och blåa anlag. Är typ sämst med färger men a ja det är vad jag tror.

westernteddy
0

Planerar att köpa in ny avelshona och börja avla på lite smått med första kullen februari/mars :) Det är så vi har tänkt iallafall men vi får se hur det blir :)

//westernteddys kaninuppfödning