Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1244 ggr
[Nalle-]
0

Rinnande öga

Puzzel har ett öga som det rinner ur. Tidigare har jag tvättat med ett ögonskölj som jag köpte på apoteket och det blev lite bättre ett tag, men nu har det kommit tillbaka. Vågar jag tvätta med det nu när det är så kallt ute? Jag är rädd att det ska frysa… Jag håller henne nerklippt runt ögonen också.

Rozza
0

du får tårka tort innan du släpper ut henne

kaninfantasten
0

Om det har runnit en längre tid skulle jag uppsöka vet. Kan ju vara en ögoninflammation. Tex Fucidinsalva brukar skrivas ut mot det. Undvik drag så gott det går, går ju att hänga för tex plast för  luckan så det inte blåser fritt in i buren. Kaniner är ju ofta känsliga för drag o deras tårkanaler strular också ibland..

Lycka till

mvh Erika, eklyckans kaniner

[Nalle-]
0

#1, Torka vad? Det som rinner ur ögat torkar direkt när det hamnar i pälsen. Dessutom bor hon ute så det är ju lika kallt i buren som utanför den.

#2, Eftersom det tidigare blivit bättre bara genom att hålla rent så vet jag inte riktigt om det är en inflammation, mer troligt då kanske att päls irriterar ögat och att det blir värre när det rinniga fryser runt ögat… 
Men jag får ringa veterinären nästa vecka och höra, en salva skulle nog vara att föredra eftersom det inte fryser på samma sätt som ögonskölj. Hon står för övrigt helt dragfritt.

Tack för svaren!

Rozza
0

Du får nog klippa runt ögat då gjorde så med bettan och hon blev mycke bättre.

[Nalle-]
0

Som jag skrev i mitt inlägg så är hon nerklippt runt båda ögonen. :)