Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 3815 ggr
[Wera]
0

Klotterplank #3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nytt klotterplank Flört

Borgbackens
0

Tack Wera!
Haha, har längtat efter ett nytt klotterplank (a)
Min data klara nästan inte av det gammla…

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Zakarias
0

1# Hihi jaa det behövdes ett nytt ;-D

[Nalle-]
0

Var på modevisning nu ikväll, en vän till mig gick modell. Men ja… det var väl inte riktigt min grej kan jag tycka. Flört Förstod inte riktigt det roliga.

Borgbackens
0

Är så avis på folk som har så coola, orginella namn.. Som dig Nadja :)
Johanna Larsson är så vanligt..
Söker man på Johanna Larsson på hitta.se, så får man 405 träffar, men söker man på Nadja Wänting, får man en :)

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

3# Modevisning är ju jätteroligt, fuuskit!Skrattande

Teddyvide
0

#4 Hihi, visst är man! Visserligen är Elsa Wallin inte så vanligt, men något ännu ovanligare hade varit kul. =)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Borgbackens
0

#6, Elsa Wallin var ju jättefint! :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

#4, Nämen! Men jag tycker Johanna är fint. :) Att bokstavera Wänting varje gång någon ska skriva ner ens namn är inte heller så roligt i längden. Men jag gillar ändå mitt namn, det har jag alltid gjort!

#5, Njaa måste jag säga! Var roligt att se min kompis gå, men resten blev rätt långtråkigt. Roligt att fått sett en dcok!

Teddyvide
0

#7 Tack;)

Tuvullenskaniner
1

Var och handlade secondhand igår, de hade halva priset på PMU. Jag köpte typ 15 klädesplagg för 250 kr (sammanlagt)! Secondhand är miljösmart och ekonomiskt!

breana
0

engelskaprov idag, spanska läxa tills imorgon, svenska redovisning tills imorgon, matteprov på fredag. Behöver jag säga att jag längtar tills lovet? :)

[Nalle-]
0

Det är så härligt när alla prov och redovisningar hamnar veckan innan lovet! Eller? ;)

Teddyvide
0

Är bara lite nyfiken vilket språk ni läser? Själv läser jag franska.;)

Zakarias
0

går franska i skolan :-D

[Wera]
0

#13 Spanska steg 5 i gymnasiet. ^^,

#12 Värre är väl när dom kommer efter lovet! Då har man glömt allt haha. Det gör dom för en kompis till mig, jag har inga prov alls Glad förutom matteprov då och då… Och jag fick lov idag/igår eftermiddag Flört

Borgbackens
0

#13, Spanska, med världshistoriens värsta spanska lärare :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#16 När jag skulle bestämma mig vilket språk jag skulle läsa så funderade på att välja spanska, men lärarna var inte alls bra så då fick det bli franska.

Där var lärarna jättebra, dock är det lite jobbigt med stavningen, man kan aldrig gå på hur det låter. Fast man lär ju sig knep efter ett tag så det har blivit lättare.

Zakarias
0

#16 Usch för dåliga lärare!, min lärare är bra men vi får en hel hög med läxa och hon förklarar jättedåligt på lextionerna.

breana
0

Läste spanska på grundskolan. En uuuurdålig lärare, kunde knappt presentera mig, tur nog så hade vi inte alls många prov. Nu under gymnasiet läser jag fortfarande spanska. Men oj vilken förändring! Läraren är toppen, kan mycket mer nu än förr :)

Teddyvide
0

#19 Det är rätt otroligt hur mycket skillnad läraren kan göra! =)

[Nalle-]
0

#15, Det är iofs sant Flört Men jag har plugg under lovet också. Fast jag får skylla mig själv, har haft ett par veckor på mig…

Jag läste Spanska på högstadiet, men minns ingenting alls, haha. Läste Japanska i ettan på gymnasiet, men nu i tvåan blev det alldeles för svårt så jag hoppade av. Nu läser jag bara Svenska och Engelska, väldigt lugnt! Flört

[Wera]
0

#18 Haha ja den läraren lät ju bra :P

#20 Läraren är så sjukt viktig, för att nå det betyg man vill ha. Ex. jag hade en fruktansvärt bra lärare i natur och matte i högstadiet, fick mvg i natur och vg (var alltid nära mvg) i matte. Nu i gymnasiet har jag fått kämpa för ett G i matte A, B och C. Visst är matten svårare nu än då men fortfarande, hur kan man sjunka från VG nästan mvg till G på matte A?
Sen hade jag den bästa läraren jag har/haft, i samhälle A och historia A, skit roliga och intressanta ämnen tyckte jag det var, för läraren gjorde det intressant! Fick mvg utan att ens kämpa, eller tycka det var jobbigt, nu har jag en annan lärare i historia B, det ska vara intressant tycker jag men läraren gör att det blir så ointressant, tråkigt och värdelöst! Det håller alla i min klass med mig om. Så nu får jag "kämpa" för mitt mvg och samtidigt tycka det är ur tråkigt!

Zakarias
0

Har mejlat lite med hon som födde upp Bettan (Ewa)

Ska man kanske få veta hennes bakrund äntligen?????

Borgbackens
0

#23, Ta reda på var föräldrar, morföräldrar, farföräldrar osv. heter, sen får du söka på google etc. och fråga uppfödare. Har du otur är det någon "privat person/familj" som fött upp, men tror inte det finns så värst många "privat personer/familjer" som föder upp teddyvädurar :)

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#24 Jag vet redan vem som fött upp henne, Det är Ewa hon som hade  färgbackens teddysar.

Varför jag inte vet hennes bakrund är för att jag fick fel stamtavla av hon jag köpte henne av, jag fick en stantavla från som var från holland och hade andra färger än Bettan.

Borgbackens
0

#25, Ajdå.. Vet h*n som du köpte henne av att du fick fel stamtavla då? :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

Nu står jag och väntar på att Biancas köpare ska konmma… Uch, att de små ska behöva flytta!

Fast det hade ju helt klart blivit för många kaniner annars.

Jaja, hoppas att Bianca får det bra i sitt nya hem! =)

Zakarias
0

#26 Nej det gör hon inte, jag köpte henne inte av uppfödaren utan en privatperson som i sin tur köpt henne av uppfödaren, uppfödaren vet det nu.

Borgbackens
0

#27, Du får gosa med henne lite från mej! :)

#28, Okej, så du kommer få den rätta av uppfödaren? :)

Hälsningar Johanna ~

Körsbär
0

#27 hoppas Bianca kommer få ett bra hem! Har hon blivit hämtad än? :)

Zakarias
0

#29 Hoppas de, hon har ju fött upp så många kaniner.

så det kan ju vara lite svårt att hitta rätt när man inte har nästan något att "gå" på förutom att man vet när kaninen är född. :-P

Borgbackens
0

#31, Mh, iof. 
Men håller tummarna på att hon hittar det då!

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#29 Hihi, det har jag gjort! =)

#30 Bianca kommer att få ett jättebra hem! Hon blev hämtad vid halv ett. ;)

Zakarias
0

#32 Aa det får vi :-D

Körsbär
0

Imorgon kommer jag och hämta min lila tös! Ariel, hoppas Chester och hon kommer att trivas!! ^^

Borgbackens
0

#35, Vad roligt! Är Chester kastrerad, eller? :)

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

Känns som man står i ett vägval i livet och kan bara välja en väg men vi ändå köra på båda sjukt jobbigt ;/. Får ingen support för vägen jag väljer så det spelar ingen roll det bara mitt liv som står på spel….

Körsbär
0

#36 ja han är kastrerad, samma dag som Ariel föddes. ;) 1 h kvar nu till Växjö! :)

[Nalle-]
0

Vad händer den här helgen? Glad

[Wera]
0

#39 Fira farsdag då, idag firar vi min svärfar (blev bortbjuden av dom på mat) :) Sen imorgon ska jag, min syster och någon vän försöka göra pannkakstårta ^^,

Borgbackens
0

#39 Ska mysa med kaninerna, och fira far på farsdag :)
Sen idag ska vi till en familj och käka tacos :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

Det låter trevligt för er båda två! Glad

Min vovve kastrerades igår så jag ska passa upp på honom i helgen. Dessutom är det ju farsdag, så vi var hos farfar idag och ska till morfar imorgon. Ikväll ska vi till mormor en sväng med för hon fyller år. Och så ska jag förståss hinna med kaninerna ordentligt, det blev inte så mycket av det idag. Det regnade och var så tråkigt :/

Teddyvide
0

Helgen för mig kommer bli/har varit en riktig jobbarhelg. Några sista saker ska fixas på vinterburen, lite fler bolådor ska byggas och målas och flera hagar ska fixas.

Sedan är det ju det vanliga också - borstning, rastning och mockning.

Det är så mysigt med hemmafixarhelger. =)

[Wera]
0

#42 Vrf kastrerades han? :)

Min hund är också kastrerad, var så synd om han första dagen, och han bara gnällde och låg i sin bädd då han hade den där tratten så han fick aldrig ha den :)

[Nalle-]
0

#44, Det har varit tal om det länge, jag har i princip alltid velat att han ska kastreras både för att han försöker sätta på alla hundar han möter (hanar, tikar, kastrerade, valpar…) och är väldigt dominant. Mina föräldrar, som inte är ett dugg insatta i träning, har tyckt att det vore slöseri med pengar att kastrera men till slut gick det att övertala dom. Så nu hoppas jag verkligen att han kan börja umgås med andra hundar och att dominansen ska mildras lite. Det är inte säkert att skillnaden blir så stor, han är ändå 4, men jag hoppas Glad

Men stackarn då! Hugo var jättetrött när han kom hem från veterinären i fredags, men nu är han pigg och glad. Tratten stör nog mig mer än honom, det är inte skönt när han springer in med den i mina ben Flört

[Wera]
0

#45 Det har inte givit någon effekt på min hund alls och det har gått mer än ett halv år, han var nyligen fyllda 2 år när han kastrerades. Det enda är att han har slutat kissa inne (märka revir). Förr gick det i perioder och han kunde kissa så fort ingen såg, nu gör han det nästan aldrig. Händer väl tyvärr då han kommer in i nya miljöer och man inte har koll på han, han vet dock att han gör fel ;)
Men han är fortfarande "agressiv" mot andra hanhundar (eller ja agressiv är han väl inte men han låter som det, skäller och morrar som en took och blir helt galen, mest p.g.a. rädsla, han försöker skydda sig, tror det är psykiskt, inte p.g.a. hormoner osv, beror på att han var med om en "attack" när han var ung.)

Fast något han slutat med är väl att vara tokig i våran tik när hon löper, nu är det hon som är på honom vid löp, haha. Han kan bara jucka någongång på henne annars är han inte alls intresserad ^^,

[Nalle-]
0

#46, Vad synd att det inte hjälpte! Det är ju ändå en hel del pengar man lägger ut… Hugo är inte alls agressiv mot andra hundar och enda gångerna han har bitit mig är när han försöker sätta på en hund och jag lyfter bort honom Obestämd Så det var skönt att höra att din inte är lika intresserad av tikar längre!

Det är synd bara, förut gick Hugo så bra ihop med andra hanar, men nu lär det inte gå så bra längre. Men sedan hans bästa hundkompis dog har han heller inte haft någon hane att vara med, så jag hoppas att han kan börja vara med tikar i stället.

Zakarias
0

Nu är jag ganska sur/ledsen, ryggpälsen på Bettan vill inte bli längre än 3,5cm så hon är nog peking.

Borgbackens
0

#48, Surt…

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#49 Ja..men jag får väl köpa in nytt "blod" istället då!

Borgbackens
0

#50, Jo, köper du från mej får du en garanterad teddyvädur iaf Oskyldig
Arvid har för tillfället 10-12 centimeter lång päls på ryggen, och Dixie 7-9 centimeter på ett ungefär, men då är hon nedklippt :)

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#51 Hjälp va fuskit, hoppas att det går som planerat med kaninkullen!!! Ska ändå ha kull med bettan men då kommer det bli teddypeking ungar!

Borgbackens
0

#52, Jo, hoppas på att den blir lyckad! :)
När ska du ta den då? Visst är det Bettan som är Vit blåögd? :)

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#53 Jag åker utomlands i januariCool, så det blir nog efter det. Ja det är hon Skrattande

Borgbackens
0

#54, Kul! :) 
Vitblåögd är så fina Oskyldig

-----------------------------------------

Funderar på att ta en teddykull mellan Dixie och Arvid i vinter. Alltså ta in Dixie, medans det är något varmt ute, så det inte blir för stor temp. skillnad! :) 
Vet tror ni om det?

Hälsningar Johanna ~

[Wera]
0

#52 Finns inte "teddypeking" (förvirrar ofta okunniga) Däremot överpälsad lejonhuvad ^^,

#55 Det beror nog lite på hur Dixie är, om hon är villig och redo :) Det har inte alls funkat med Rania så jag måste vänta till våren ;P men jag hade nog testat iaf. :)

Zakarias
0

#56 Men det kallas väl typ de…??? eller pekingteddydvärgvädur?

[Wera]
0

#57 Nej antingen teddydvärgvädur, eller lejonhuvad dvärgvädur eller isf slangversionen pekingvädur? :)

Zakarias
0

okej ska nog säga pekingvädur :))

Teddyvide
0

Idag har det inte varit en så härlig dag. Sista timmen i skolan gick åt till att utrymma alla elever ur salarna då vår skola bombhotats. ;/

Nåja, troligen var det inget allvarligt.

Borgbackens
0

#56, Ja, skulle ju vara jättekul att hinna ta någon kull, då jag bara kan ta kullar nästa år, sen börjar jag gymnasium osv.. :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

#61, Varför kan du inte ta kullar när du börjat gymnasiet? Glad

[Wera]
0

#61 Ja jag undrar dsm! Jag har fått mycket mer tid nu sen jag börja gymnasiet än vad jag hade i högstadiet för i högstadiet var det aldrig inställda lektioner när en lärare var sjuk för då fick man en vikari) vilket man inte har i gymnasiet, man börjar och slutar typ alltid samma tid varje dag. I gymnasiet börjar jag 8 en dag 9 en annan, 10-11 en annan och kan sluta 4 en dag och 11 en annan :) Mycket mer chill! Och mindre hemläxor och prov! (Jag går ändå samhäll)

Borgbackens
0

#62,63, Kommer kanske flytta till Gävle, i studentlägenhet och plugga, eller pendla till Gävle varje dag. 
Så tror inte jag kommer ha lika mycket tid för kaninerna då :)
Men jag vet ju inte, kanske har mer tid för kaninerna då! :)
Har alltid trott att man måste plugga 24/7 när man gick på gymnasium.. :)

Hälsningar Johanna ~

Lurvboll
0

Varit ut med en av mina niner i skogen, sprungigt upp och ner för lite backar, och då man får belöning för springandet så går det nog att fortsätta. x) Sitter och skriver önskelista nu, haha, man måste ju vara förbered! ;D
Väntar så otroligt till december då jag får ta min lilla tuss! <3

I give you all my love, rabbits...<3

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick en bil igår, Volvo S40 turbo Glad ååh jag vill jag ta körkort nu! Men nu är det nära för imorn blir jag 18 Skrattande

[Nalle-]
0

#66, Men gud vad snygg! Skrattande Grattis!!!

Jag fyller 18 i Januari och har redan fått min bil, men den är kanske inte riktigt lika snygg som din… Inte min bil på bilden, men min modell. Flört

teddykaniner
0

Vilken pärla till bil du fått Wera! Glad En riktigt sportig en!

Har ni fått någon snö ännu hos er?

För ett par dagar fick vi den första snön, men den var bara en millimeter tjock och lämnade inte kvar många timmar.. men ändå var det den första snön och man får ju sådan vinter&julfeelis! Skrattande

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Nalle-]
0

Näpp, ingen snö här än. Men jag längtar efter den! Känns inte riktigt rätt utan snö i November.

teddykaniner
0

Ja! Börjar nästan bli rädd att vi får en mörk jul…! Snö hör verkligen till julstämningen!

Med vänlig hälsning,
Jenny

Borgbackens
0

Najs Wera! Grattis i förskott! :)

Ingen snö här heller… Längtar!

Fick min Iphone idag, kär!

Hälsningar Johanna ~

[Wera]
0

#71 Skulle också vilja ha en iphone x) Min bil är t.o.m anpassad med iphone usbkabel/laddare inkopplat i stereon heh.

Tack :)

#68 Nepp ingen snö, snöa här i helgen men det smälte så fort det landa på marken.

Rozza
0

Jag kan inte sova är på kurs och mina kurskompisar steker mig med högsta värmen på elementet :(

Borgbackens
0

Håller på att baka saffransbullar! Gottgott :)

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

#74 fy vad gott!

Borgbackens
0

Totalrenoverat hemsidan, kolla gärna in! :)
Blev dock lite för rosa för min smak, men den duger!

www.borgbackens.tk

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

#76 Super snyggt :D

[Wera]
0

#79 Tycker du ändrar den rätt ofta ;) men det är kul med förändringar!

Borgbackens
0

#77, Tack Skrattande

#78, Haha, ja, jag är sån som person, gillar förändringar :) 

-------------------------

Nu har Dixie flyttat in till mitt rum! Så lillasyster ska ha Alissa över vintern. Ska testa para henne imorgon, får se hur det går :)
Klippte även henne en del idag, så temperatursskillnaden skulle bli mindre… och hon blev ju inte direkt fin, haha!
Men hon är alltid fin i mina ögon :) 

fick bara till en jättedålig bild, sen la kameran av.. Oskyldig

Hälsningar Johanna ~

Borgbackens
0

Nu drar jag till bion och kollar på Breaking Dawn!

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#80 Åh! Jag såg den i söndags, den slutar verkligen spännande! Har bestämt mig för att läsa sista boken nu, jag kan inte vänta till nästa film. Bella ser verkligen hemsk ut i slutet, så himla mager! =)

Borgbackens
0

#81, Den var ju jättebra! Älskar slutet! Hemsk, usch. Längtar något till nästa film! :)

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

#82 jag håller med dig såg filmen i torsdags helt underbar :D

Teddyvide
0

#82 Ja, visst var den! ;)

Har förövrigt också fixat en ny design som jag hörde att någon här med hade gjort. Behövde frächas upp lite för vintern. ;) Vad tycks förresten?

Ni hittar den här: www.storkebodaskaniner.weebly.com. Någon som är intresserad av att byta länkar? =)

Körsbär
0

#84 Gud va fin! Läckert med ett bildspel på startsidan, gillar den! :D

[Wera]
0

#84 Du har samma layoutgrund som jag har, fast jag har kodat och ändrat min själv :)

Lagt ut en till artikel :)

Borgbackens
0

84, Snyggt! :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#86 Har inte varit inne på din hemsida innan, men riktigt snygg var den! Jag hade gärna kunnat koda, dock verkar det så svårt. De gånger jag försökt har inte lyckats så bra… ;) Vill du byta länk förresten? =)

#87 Tack detsamma! Länkbyte? =)

[Wera]
0

#88 Jag har ingen flik med länkar än, och vet inte om jag kommer ha heller :P
Det är inte så svårt för inne på HTLM kan man bara ersätta bilderna med sina egna, samt bakgrund (om du ersätter en bild som heter "fond" med en egen bild som du döper  till ex. "header" skriver du i "header" där det annars står "fond" och du måste ha samma storlek också i pixlar) samt ändra färgerna till dom du vill ha (det står ex. #4DD67") bara att ta en färg från photoshop, och sen behöver man inte ändra så mycket mer för att ha det mer personligt ^^ Jag tog dock bort Weebly reklamen i hörnet med en kod och satte dit besöksräknare och lite annat smått, ex. typsnitt och texteffekt (underline).

Borgbackens
0

88, Visst! Lägger in dig såfort jag sitter vid datorn :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#89 Tack för hjälpen! Kanske ska försöka mig på det någon gång ändå. :P Har du lust att pm:a koden för att ta bort rutan längst ner? =)

Zakarias
0

Har sett breaking dawn nu, filmen slutade precis som jag hade trott….! Längtar tills nästa!

[Wera]
0

#91 finns på youtube som visar precis hur du ska göra, för det är lite mer än bara en kod. :) Minns inte vad jag sökte men prova sök på typ "HTLM weebly" eller något i den stilen :)

Teddyvide
0

#93 Tack! =)

[Nalle-]
0

Andra körlektionen avklarad! Kändes mycket bättre den här gången, hade lite mer koll på bilen nu som är något känsligare än min 740 Glad Har gjort bort lite av mitt berg av läxor ikväll, skrev en krönika (om bussresor, haha), pluggade lite engelska och läste till idrotten. Tog en paus nu men ska snart läsa lite teori till körningen. Har alldeles för mycket att göra, jag får bara hoppas att jag kommer hinna med allt. Det som kommer få lida är ju mina betyg, inte kan jag hålla alla uppe när vi har allting på samma gång.

[Wera]
0

#95 Härligt att du har satt igång med körkortet :) På våran trafikskola är bilarna bara ett par månader gamla så dom är super känsliga! Knappt "inkörda", men nu är jag så van så det går skit bra ^^, Min killes 740 tycker jag är hemsk att köra haha! Fast hans 360 är smidigare :) Jag bokade uppkörning idag! Sååå nervös!

[Nalle-]
0

#96, Ja, det känns skönt att äntligen ta tag i det! :) Åh, vad spännande!!

Rozza
0

Har haft mitt körkort i två veckor på dagen, helt underbart nu är det bara bil som fattas men det är ingen större panik ;). Jag klarade uppskrivingen med 7 poängs margenal men uppkörningen kuggade jag och fick vänta en och en halv månad innan jag fick en ny tid men nu har jag det :D

[Wera]
0

#98 Skönt för dig, Glad jag har tvärt om mot vad du har, saknar körkort men har bil Skäms min kompis skrev upp idag och kuggade provet med 2 p Obestämd

Borgbackens
0

#98, Vad kul, grattis! :D

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

Har en liten julkalender på min hemsida nu, kika gärna in! =)

Körsbär
0

101#Fint, smart idé!

Hur mår Bambi?. :)

Teddyvide
0

#102 Tack! Bambi mår toppen, han är sin pappa lik upp i dagen förutom i färgen. ;)

Tyvärr så fick jag veta att Blunder, Ariels bror, har dött. Han visade inga symtom och var precis som vanligt men när ägaren senare kom för att kolla till kaninerna låg han död i sin bur. Det var iallafall historien jag fick höra.

Rozza
0

#99 Tack, vill också få en bil för jag har inte råd till än ännu. BTW var din bil (#66) grymt cool visade bilden på den för syrran idag och hon bara va?! hur kan man få en så snygg bil när man fyller 18. I bästa fall kommer jag nog köpa mig en gammal sliten golf men a ja så länge den rullar är jag nöjd. surt att din vän missat med två poäng min syster missade med ett poäng det om nått var surt men a ja mer tid för mig att köra runt själv i päronens bil :D

#100 TACK :D

[Wera]
0

#104 Fast är inte säkert att hon kuggade, hon kanske bara ljuger om det för att vi ska tro att hon inte får körkort nu i veckan för hon kör upp en vecka efter uppskrivningen. x)
Ja min pojkvän tyckte också att jag kunde skaffa mig en liten golf som fördta bil (han syster gjorde bl.a. det) men så blev det inte haha Tungan ute

Rozza
0

#105 Ja sant så gjorde jag också sa att jag inte fått nån tid för att jag fick vänta så länge på en ny tid. Tycker inte att man ska behöva vänta 1 och halv månad för ny tid men tydligen. 
Ja hehe men din bil var grymt mycket finnare än en golf. Hade jag haft pengar kade jag köpt mig en sabb eller nått liknade av nyare modell. En kompis till mig köpte en bil i sommras även fast hon inte har nått körkort och låter/tvingar oss andra köra den. det är en gammal volvo combi tror det är en 240 om jag inte minns fel men en jävla skit bil.

Körsbär
0

103# Tror att han kommer att få många fina ungar!

Vad tråkigt..När hände det? Hoppas att det inte var något ärvtligt eller liknande. Visste dom var det var han dog av? 

Ariel Och Chester bor ihop nu i alla fall, dom tycker jättemycket om varandra och ligger och myster senast jag kollade! :)

Teddyvide
0

#107 Jag tror inte att det är något ärftligt, men säker kan man ju aldrig vara. Det händer ibland att kaniner bara somnar in utan att man har någon aning om varför.

Vad himla kul att de funkar ihop nu! Ariel ser jättestor ut jämfört med Chester. Dessa teddykaniner ser verkligen större ut med all denna päls! ;)

Körsbär
0

#108 Ja, hennes päls bara växer och växer! Det fins mer bilder på Ariel på blogen, hon verkar faktiskt lite gladare nu med Chester! :)

[Wera]
0

#106 haha tvingar er köra? xD här är det tvärt om, min pojkvän vill alltid köra min bil istället för sin egna (360) när vi ska någonstans ;P
Jaha så länge måste inte vi vänta för att få en ny tid, en vecka ungefär :)

[Nalle-]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bad min bror filma mig och Hugo imorse när vi tränade lite ute tidigare idag Glad Det blev lite väl hoppigt och ofocuserat (många omtagningar, haha…) för min smak, men så blir det lätt när man vet att man blir filmad. Tycker vovven är duktig hur som helst!

[Wera]
0

#111 jag vill också ha tålamod, intresse och ork att träna min hund till sådant, men jag klarar inte av det, sen är han något ofokuserad och "osmart" känns det som haha Tungan ute allt han kan är att sitta på bakbenen, men det har han typ lärt sig själv och gör det självmant.

[Nalle-]
0

#112, Haha, ja det gäller ju att ha ork och motivation Glad Och båda måste ju tycka att det är kul!

Hugo är också väldigt ofocuserad och kan lätt stressa upp sig när man börjar träna. Fick rådet att träna väldigt korta stunder, typ testa ett trick högst 5 gånger och sedan ta en paus på 10 minuter. Jag började så och byggde på det mer allt eftersom och nu tycker jag han håller sig lugnare.

Litenburk
0

Kan man ha två hannar boende inomhus men med vars en egen bur? Blir det då bråk om dom får springa ihop utanför burarna? En del verkar ju ha så många kaniner så undrar lixom hur det går till?

Mvh Tanja

[Wera]
0

#114 Två hanar går sällan ihop utan bråk. Men man kan såklart ha dom boendes inomhus tsm i olika burar utan problem.

Borgbackens
0

Sen för att jag varit osocialare än vanligt, datorn har nästintill kraschat och så är det lite fullt upp just nu.. Men efter jul/nyår ska datorn omformateras, och lovar att jag ska bli mer aktiv :)

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

Jullov äntligen!!!!!

[Nalle-]
0

Jaa det är ju helt undebart!

Usch, känslan när man inser att alla chanser att få MVG i foto försvinner… Det känns förjävligt, rent ut sagt! Det är så orättvist, jag tycker jag är bättre än så. Särskilt roligt blir det när närmaste vännerna i klassen båda får sina MVGn…. ÅHHH!

Får helt enkelt hämta nya krafter och satsa på foto B till våren i stället. Måste bara deppa ett tag först, man känner sig ju så värdelös.

Blir att mysa extra mycket med Puzzel ikväll för att bli på bättre humör. Kanske gå en långsväng med vovven också.

Rozza
0

#118 vet hur det känns fick vg i foto A och g i foto B tappade glöden när min lärare sa att jag var dålig :( samt att han favoriserade elever med egna dyra kammeror men som fattig elev har man inte råd att slänga ut 12.000kr på en kamera bara för att få MVG så jag dök i botten med foto B ska vara glad att jag änns fick G.

Storkebodas
0

Har gjort en ny användare nu, men för er som undrar så är jag samma person som Teddyvide. =)

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer