strö-fastnar i håret
Hej! Vilket strö använder ni till era teddysar? Har märkt att ströt fasnar i håret, så vilket är bra att använda? Har halm i nästan hela buren, men det kan inte suga up kisset. :)
Jag har spån under halmet, så länge kaninen inte gräver bör det gå bra :)
Finns ju torv också, tidningar funkar men det blir ganska blött direkt.
Papperspellets som typ "Toa-lätt" tycker jag inte om, så hårt och obekvämt, hade en kanin som knappt vågade gå på det.
#1 Jag har just nu, ströet under halmen. hopaps det funkar bättre, ströet är av träd. Tack för svaret! :)
Jag har matta i bottnen, ocg Toa-lätt i lådorna, funkar super! :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Jag har "vanligt spån", visst fastnar det i pälsen men det är inget som stör mig. Man får bara dra ett par tag med kardan innan hon får komma ut i hagen 
Tack för svaren! Jag får nog behålla mitt vanlaga spån och dra några gånger med kardan då. ;)
Jag har toalätt, och rekomenderar det till hundra procent. Skulle inte kunna rekomendera spån till mina köpare. Då är det helt klart Toalätt som gäller. Supernöjd, helt enkelt.
#6 Är toalätt ett strö? Eller menar du att du bara har strö i toan? ;)
#7 Det är ett strö, dock är det väl bättre om man har halm över det så det blir lite mjukt :)
Jag tycker att Toalätt luktar äckligt =(.
Men vanliga värmepellets (alltså såna som man eldar med) luktar trä och gott! Det är supereffektivt som uppsugande, och med halm ovanpå så blir det mjukt också.
Har man tur kan man få tag i skadade pallar värmepellets, de blir nämligen värdelösa för eldning om det kommer lite fukt i dom, men dom funkar fortfarande bra till kaninkiss (när dom blir blöta faller dom ihop till smul så man kan sortera bort smulet).
Hampaströ funkar också bra, har provat till min angora och det fastnar inte. Torv är också bra men om dom gillar att gräva så kan det bli lite mörkt damm överallt.
/Lina R
Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se
#8-9 Tack, får se vilket strö det blir när det ska köpas in senare. :)
Jag hade först toalätt med halm över i hela buren men då kissade och bajsade kaninen överallt. Nu har jag bytt till matta i buren och toalätt med halm över i toalådan och ninen går i princip bara på lådan. Funkar kanon och inget alls i pälsen.
Jag testade träpellets för ett tag sedan och det får högsta betyg av mig ;)
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)