Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 5848 ggr
[Wera]
0

Klotterplank #2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nytt klotterplank att skriva av sig på! Glad

[Nalle-]
0

Idag är det lite mulet, så det blir perfekt att hoppa med Puzzel! GladHon är riktigt duktig, hon vet vad hon ska göra och hoppar faktiskt rätt högt nu. Får filma och visa någon dag.

Lova håller jag mest på att vänja vid att gå i selen, det tar tid men hon gör stora framsteg! Fortfarande sprattlar hon och vill inte riktigt upp när jag börjar korta upp linan men det är inte alls som tidigare.

Vad mer? Ska nog iväg till en väns stuga nu i två dagar, alltid lika mysigt!

Sweet Teddy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1, Gud så roligt med en hoppande teddy! Kan du inte filma & visa? :)
Nu har Brian åkt… kommer sakna bråkgubben :/

När ska man klippa en teddy? :) Dixie har ungefär 7cm lång päls över hela ryggen nu, kan jag klippa lite, även fast hon har bebispäls?
Håret vid ögonen stör henne ganska mkt.. :)
Nyaste bilden på lillgumman! :D

Det lutar åt att sälja Deniro btw.. vill helst inte ha segvuxen päls i aveln. :)

Det går jättebra med kattungen också! Har köpt Babycat milk & nu väntar vi bara på att lillasyster ska komma hem med nappflaskor, hah. :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[Wera]
0

#2 Ja klart man kan klippa om man känner för det. :)

Jag ska snart till Liseberg! :)

Sweet Teddy
0

#3, *Puh*, då ska hon få sig en klippning senare idag :D

Gud så roligt! Hälsa kaninerna från mig ;)

[Nalle-]
0

#2, Det är det! När hon vill Flört Min dam har som en väldigt stark vilja. 
Filmade i alla fall idag, men hon var inte alls på hopphumör. Hon kan hoppa mycket högre än på filmen. Här ser hon heller inte ut att tycka att det är det minsta kul, men hon brukar gilla det. Oftast vänder hon efter att ha hoppat sista hindret och hoppar "banan" igen!

Sweet Teddy
0

#5, Jätteduktig ju! :)
Kommer bilder snart på Dixie & Deni. :) Deni har blivit bästakompis med lilla kattungen! :)

[Nalle-]
0

#6, Hon är ju det! :) 
Haha, vad gulligt.

Sweet Teddy
0

Hittar inte överföringssladden… *suck*

Teddyvide
0

För några dagar sedan flyttade några nya snyggingar in här på storkebodas!:D

Har ingen bild på denna datorn utan texten men hoppas inte att den stör;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Teddyvide
0

Nästa tjej Tasha! Hon ser ut som ett lejon just nu, men det är bara att bebispälsen åkt av…;)

Sweet Teddy
0

#9, Nej vilken sötnos! Lycka till med de! Skrattande

Teddyvide
0

11# Tack!:) Tasha parades nyss så hoppas på små i September!;)

[Nalle-]
0

#9 & #10, Jättefina tussar!

Kom hem från en väns stuga idag. Tanken var att jag skulle ha en riktig djurdag - städa kaninburarna, sitta med kaninerna i hagarna, ta ut dom i sele, hoppa med Puzzel och så träna agility med vovven och ta en långpromenad upp på berget. Låter mysigt, va? 
Men så regnar det! Hela dagen har det gjort det. Just typiskt!

Nästa vecka väntar jobb, ska jobba som konfaledare i två veckor. Känns lagom kul just innan skolstarten men det är mitt eget val och jag behöver verkligen pengar om jag ska kunna ta körkortet innan nästa sommar Tungan ute

Teddyvide
0

#13 Visst är de!<3 Stackarn som ska jobba. Har själv lite fullt upp de sista två veckorna nu… Mina föräldrar betalar mitt körkort om jag inte börjar röka.Tungan ute

Vi åker hem på Söndag från mälardalen och jag planerar att ta en "torka växt" dag. Vill gärna ha lite brännässlor och liknande på lager.:) Ska dessutom bygga en (helst två) fyrafackare och måla en annan kaninbur två gånger, + att jag ska bygga bolådor och allt detta måste vara klart innan Tasha får sina småttingar.

Teddyvide
0

Tycker förresten att vi på Teddykanin måste bli bättre på att skriva här. Har inte sett många nya trådar på ett tag nu.:)

[Wera]
0

Jag har iaf. äntligen fått hem min nya systemkamera! :)

Sweet Teddy
0

#16, Vad roligt! Nu vill vi se en massa bilder! :)

[Wera]
0

#17 Har lagt ut en bildtråd på kaninerna :)

[Wera]
0

Imorgon klockan 13.00 ska jag vara hos veterinären med lilla Rania, hon ska få bli undersökt. Tycker inte riktigt hon verkar vara fullt frisk, hon är inte sig lik, äter sämre, vilar mycket och skuttar konstigt (dålig balans?), vet inte om jag inbillar mig men hon verkar luta huvudet mycket åt vänster också. Så jag hoppas veterinären vet vad det kan bero på :) Kanske kan vara någon form av inflammation så att hon behöver antibiotika. :/ Får hoppas på det bästa!

Teddyvide
0

#19 Håller tummarna för att det inte är något allvarligt!;)

Ljusta
0

#19 Håller också tummarna! Tala också om för veterinären att alla mina är friska, har inga symptom alls, varken vuxna eller ungar. Har inte förlorat en enda unge i år (förutom 2 ungar som dog 1 dag gamla för att de kommit utanför boet av totalt 35 ungar). Så förhoppningsvis är det inget smittsamt i allafall. Exakt när var det som du märkte symptom på henne? Alltså hur lång tid efter att du fick henne?

Ljustadalens kaningård

Sweet Teddy
0

#19, Säger som de ovan!
Hoppas det går bra för mysgumman!

[Wera]
0

#21 Nej inga av mina andra kaniner har blivit sjuka heller. Så jag tror inte heller det är smittsamt. Dock dog en kanin samma dag som jag märkte symptomen, på kvällen, men hon var fullt frisk och normal tidigare på dagen, 4½ år gammal (tycker inte det ska berå på ålder) men jag vet inte varför hon dog. Det har kanske inte ens med varandra att göra, dom har aldrig träffats bara att dom bor i samma stall, det bor en till kanin (tillsammans med den som dog) men han är fullt frisk.
Jag märkte av symptomen i förrgår (8/8), minns inte när jag fick hem henne?

[Wera]
0

Veterinären som inte är så kunnig kring kaniner kom inte fram till någonting, hon gav mig inte ens något recept på medicin, hon tog prover i öronen och hittade "jästsvamp" - så en sorts bakterie/infektion har hon, efter över en timme ringde hon Roslagstull veterinärklinik och fick svaret att det antingen berodde på en smittsam parasit, eller en infektion i mellanörat vilket är svårt att behandla eftersom man inte riktigt kan komma åt mellanörat med dropp på en kanin (säger dom). Så man måste ta blodprov och/eller röntga, vilket hon inte kunde göra på en kanin… så hon gav mig förslaget att åka vidare till en veterinär i Hudiksvall (en bra bit från mig) för en undersökning, det skulle gå på minst 2000 kr utan behandling. Eller också prova Axilur mot parasit, men då visste hon inte ens vilken daglig dos en kanin skulle ha.

Men jag att tror att jag struntar i det, eftersom jag inte tror på att det beror på en smittsam parasit, för i så fall skulle någon av mina andra kaniner ha haft symtom också (de har inte träffats men bor i samma omgivning) eller att kanske Ljusta (Helene, tidigare ägare) ha haft sjuka kaniner hemma, vilket hon inte har. Istället tänker jag prova ge henne medicin/antibiotika i tablettform som vi redan har hemma, min syster använde det till sin förra kanin som hade liknande symptom (lutat huvud och dålig balans). Får se om hon blir bättre annars lutar det mot avlivning, dock sa veterinären till mig att hon skulle kunna leva som hon gör nu så länge hon inte lider ut av det, än så länge skuttar hon bra och kan sitta upp och göra allt normalt bortsett från att hennes huvud lutar åt vänster. Men jag köpte henne som avelshona, och det känns dumt att ta kull på henne när hon är så här?

Ljusta
0

#24 Låter inte riktigt som en kunnig veterinär nej ;) Typbestämde de inte vad det var som orsakade det hela? Låter riktigt märkligt! Hade det varit en bakterie som gör det så går det ju att behandla med antibiotika.

Hon har suttit med bara nätgaller mellan till två av mina kaniner. Båda dessa är fullt friska, och hade det varit smittsamt så borde de ha blivit sjuka för länge sen eller iallafall visat små symptom.

Kaniner har ju naturligt massor av bakterier på sig som normalt sett inte orsakar några problem. Vid en flytt eller andra stressande situationer så kan det utlösa att dessa bakterier kan växa och göra kaninen sjuk. Det kan ju vara det som hänt henne? Hon har väl bytt bur några gånger hos dig med?

Du fick henne den 21/7 om jag inte minns helt fel, så hon fick symptom ca 2,5 veckor efter flytten.

Jag tycker att du resonerar och agerar helt rätt. Tror inte heller på en parasit (nosematos) för då borde jag sett det för länge sen här.

Ljustadalens kaningård

Sweet Teddy
0

Så det är du som är Helene! :o
Har inte insett det förrän nu, hehe.
Trodde inte du var medlem på iFokus. :)
Det var jag som tog hand om Rania i tre dagar. :)

[Wera]
0

#25 Ja verkligen okunnig veterinär och hon gav mig inget förslag till vad jag kunde göra mer än att åka till en annan veterinär! Och nej hon sa bara att det antingen kunde vara en parasit (hon sa inte vilken sort) eller en inflammation/infektion i mellanörat. Vilket jag redan misstänkte… Så det kändes lite som bortkastade pengar…
Jag tvivlar också på att det är smittsamt men hon verkar piggare nu än den dagen jag märkte symptomen, vilket känns bra. Hon har ätit upp pelletsen och gräset jag givit henne, hon dricker bra med vatten och hon skuttar lite i boxen. Jag har klippt henne runt ögonen nu och satt upp hennes lugg med en tofs för att hon ska kunna se bättre, hon var lite svullen runt ögonen för att pälsen irriterat henne. Men hon verkade bli piggare nu när hon såg något iaf! Glad Jag ska först prova ge tabletterna jag har hemma och se om det hjälper (vi fick det utskrivet av en annan veterinär förr som vi somsagt använde på våran förra kanin som också hade lutat huvud) om inte det hjälper ska jag prova ge en dropp i pälsen som ska hjälpa att få bort ev. parasiter (om det nu är det) för när våra hundar och katt hade problem med bakterier i öronen fick vi rådet av en veterinär att använda det och det funkade bra! Glad Det spelar heller ingen roll om det inte skulle vara någon parasit för droppen gör ingen skada (om man inte överdoserar såklart) för man kan använda det regelbundet mot ex. fästingar.

Ja det kan ju vara p.g.a flytt och stress…

[Nalle-]
0

Hoppas verkligen det inte är något allvarligt med Rania!

I fredags kom jag hem från Lövånger där jag var konfaledare men jag har haft så fullt upp sedan dess så har inte hunnit vara inne här någonting :) Ska uppdatera med nya bilder på Puzzel till veckan och spela in en presentation!

Annars är väl det mesta som vanligt, Lova börjar bli så stor och jag hårdtränar med Puzzel för att kanske anmäla henne till en hopptävling nästa månad Flört Måste bestämma mig till veckan!

Sweet Teddy
0

Vad kan man göra om ens kanin har fått mjäll? :)

#28, Ser fram emot presentationen! Ska kanske göra en ny jag med, när allt är klart här hemma. :)

Btw så är 4-fackaren nästan klar nu! :) Bara 2 luckor som fattas!
I de övre facken bor Dixie & Deniro, på vintern ska förmodligen alla kaniner bo i den. ;)

[Nalle-]
0

Snygg bur!! Glad

[Wera]
0

#29 Vad tjusigt det blir!

Sweet Teddy
0

#30-31, Tack & tack. :)

Sweet Teddy
0

http://noahhunt.org/Animals/bunnies/RaisingBabyBunniesPart2.html
Dethär tyckte jag var lite sjukt, först parar hon två brokade med varandra, sen så sätter hon ihop mammorna & bäbisarna…?
Koll i hagen vad mycket hårtussar de ryckt av varandra! :o

[Nalle-]
0

Min vovve är sjuk! Rynkar på näsan Han har kräkts och haft diarré i över ett dygn. Som tur är har det lugnat ner sig, han har inte kräkts sedan i går kväll och han har ätit det jag gett honom. Skulle egentligen jobba idag, men jag stannade hemma för att ta hand om honom. Har kokat mannagrynsgröt på svagt te, kokat ris och tvingat i honom vätska ett par gånger varje timme. Nu är han betydligt piggare! Men diarrén är kvar.

Teddyvide
0

#34 Stackarn! Vår hund var precis som du beskriver i våras, och vi åkte in till veterinären och fick rådet att inte låta honom äta på nån dag, sedan börja ge honom försiktigt ris med osaltad kyckling i eller blandat med ID foder, vilket funkade bra och efter några dagar var han pigg och frisk som vanligt.

Orsaken var att han hade tuggat i sig bitar av en vante.^^

Sweet Teddy
0

#34, Stackars liten.. :/ Våran hund har en väldigt känslig mage, & kräks lite då & då… inte undra på då hans favorit"godis" är hästbajs..

Har nyss skickat in medlemsansökan till Skaf, hoppas på att de godkänner nu! :)

[Wera]
0

#36 Min hund är super känslig, om han får någon mat som ex. är lite kryddstark, eller för mycket mjölkprodukter (ex. ost) eller kanske ett dåligt foder med färgämnen och sådant spyr han, ett tag spydde han varje dag!! Men han mådde bra efteråt och innan liksom, det berodde på hundfodret han fick (från mataffär) nu får han ett annat foder importerat från Holland (som min killes bros tjej säljer), med bara naturliga ämnen :) Ris och kyckling är det, finns lamm och ris också men det är inte lika omtyckt.

Fick några bilder på en igelkott idag, såg den på vägen! :)

Sweet Teddy
0

#37, Inte kul… tur att ni fick tag i det fodret då. :)

Vilken sötnos! Har alltid velat ha en igelkott som husdjur, fast såklart så får jag inte (a)

Sweet Teddy
0

Ska förmodligen på utställning & kolla 19/11 i Vallsta, ingen av er som ska dit? :)

[Nalle-]
0

Kan berätta att vovven är frisk nu! Otroligt smal efter att inte ha ätit på flera dagar, men pigg och kry Glad

Fler som började skolan idag eller tidigare i veckan? Idag var det min första dag och jag hade faktiskt börjat sakna skolan! Var roligt att träffa alla klasskompisarna och få testa på ett par av de nya lektionerna. Textkommunikation verkar riktigt spännande Glad Dessutom har jag fotografering hela tisdagarna!

Sweet Teddy
0

#40, Började i måndags här. :)
Börjar Åttan så ska bli roligt med betyg!
Vad går du då? Flört

[Wera]
0

#40 Men vad roligt program du verkar gå, vill också fotografera! Skrattande Om man går ett fotoprogram får man (elr låna) egen kamera av skolan då ifall man inte har egen? Tungan ute

Jag började i ondags (24/8) och jag längtar redan till nästa lov, usch ångrar att jag valde samhällsprogrammet, så himla tråkigt, inget praktiskt. Dessutom - inte en jävel på skolan delar mitt intresse, djur och fotografering. Obestämd
Men här omkring finns inget annat än dom vanliga programmen (Barn & fritid, samhälle, natur, teknik, ekonomi, fordon, industri). Dock kunde jag i efterhand egentligen valt ett program nästan vart som helst för jag fick ändå egen lägenhet och nu köpte mina föräldrar hus där vi pluggar ändå (och dom jobbar inte så vi kunde flytta vart som helst). Blä! Men nu får jag nöja mig med det för tänker inte gå om! Jag ska nog plugga vidare i mäklarlinjen i Gävle (distansstudier)…
Om jag hade fått välja vilket program jag skulle gått nu skulle jag nog kolla runt lite mer noga och valt fotografering eller något med djur. När jag valde linje kollade jag enbart upp en skola, den jag går i nu eftersom den var närmast, och tittade bara på samhälle och natur.

Btw köpte vi hus idag Glad

Sweet Teddy
0

Jag ska försöka komma in på RealGymnasiet & plugga djurvård, verkar vara det "rätta" Gumnasiet för mig. :)

[Wera]
0

#43 Vart då någonstans? Gävle eller Sundsvall? ^^, Eller längre bort?

Sweet Teddy
0

#44, Gävle ^^

Teddyvide
0

Över helgen ska jag och vovven iväg på agilityläger. Både Chutney och jag är taggade och redo att åka!:)

Här kommer en liten bild på snyggingen.^^

Sweet Teddy
0

#46, Aww, vilken sötis. ♥ Pudel, min drömras ^^ Fast vill ha en aprikos :D

Du har inte lust att berätta hur du upplever pudlar lite? Ska ev. köpa en sådan när jag flyttar, ev. mellanpudel. :)
Har hört att de är väldigt lättlärda, stämmer det in på din? :)

breana
0

#46 Lycka till! Supersöt hund :)

Sweet Teddy
0

Fick en rosett utav Matilda i förrgår, den provades & fotades idag. :D Tack tack Matilda!

Har tänkt på en sak.. tk domänen, som de flesta har som url i till sina hemsidor, det är som en fortkortning på TeddyKaniner, haha. Glad

[Wera]
0

#40 Det har jag också tänkt på Flört

Sweet Teddy
0

#50, Haha, trögtänkt som man är (a)

Teddyvide
0

#47 Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter av pudlar.;)

Lättlärda är pudlar minst sagt.^^ Riktiga cirkushundar. Det är en mycket trevlig och pigg ras som inte kräver något extremt när det gäller motion eller aktivering, men som mer än gärna hänger med ifall matte/husse är intresserad.

Agility är den som byggd för, men även bruksgenar funkar väldigt bra att träna med en pudel.

Kort sagt: en pigg, lättlärd allroundhund som blir den man gör den till.;)

Sweet Teddy
0

#52, Låter ju perfect (a) Jag som älskar agility. :D
Men är de hoppiga/skälliga? Har hört att de kan vara de. :)

Teddyvide
0

#53 De små kan ju vara lite så, men som sagt, pudeln blir vad man gör den till.:)

För övrigt är jag och Chutney supernöjda med vårat agilityläger! Nu tar vi oss igenom hela banor, dock utan vippbrädan, men resten fixar han!;)

HelloMyyPet
0

#49 Vilken gullig rosett ! Oskyldig

Sweet Teddy
0

#55, Skrattande

Bestämde mig för att klippa ner dixie lite igår, hon bor ju ändå i lekstugan så kyla är ingen fara :) Hon blev som en helt annan kanin! :o Pigg & en massa glädjeskutt blev det! 
Såhär ser hon ut för tillfället. (a)

[Wera]
0

#56 Ja dom brukar bli piggare med kortare päls Glad
Men det var inte så fasligt kort hon fick, tycker inte om klippte teddysar, litegrann vid ögonen och sådant som stör är okej, men annars föredrar jag deras långa päls. Tungan ute

Min kusin köpte en Yorkhire terrier hane för tre år sedan, nu har hon nyss fått barn och gett bort hunden till min moster som tar hit han från Mallorca efter alla vaccinationer och då han fått pass, ska bli så kul!! Han väger typ bara 2 kg, så söt! Kyss Blir våran tredje hund. Han heter dock något jätte konstigt på spanska, "Smurf" på svenska… haha så vi ska nog döpa om han, om det går (så att han lyssnar).

Teddyvide
0

Nu har Tasha fått kull! Hela 6 st ungar blev det! Kommer nog att skapa någon slags bildtråd men är så glad så jag skriver här också!;)

Sweet Teddy
0

#58, Gud va kul! :D Ser fram emot bilder & uppdateringar!

Teddyvide
0

Zakarias
0

Klippte bettan idag, hon blev en helt annan kanin (ser ut som en lejonhuvad just nu) Sen när jag satte ner henne i inhängdnaden så blev hon helt hyper och började skutta omkring! :-D

Sweet Teddy
0

#61, Haha, ja, de brukar bli så. :D

Zakarias
0

#62 Hehe ja..!

Rozza
0

Måste få skriva av mig nånstans är så jävulskt arg att nu vill jag inte ha kaniner längre. Nu har jag för tillfället tre kaniner sittande i Åsele påväg Findland obetalda är dom och har nu varit fast där i två månader köparen lovade att hämta dom två veckor efter jag lämnat dom där. Hon har inte sagt att ljud till nån av oss. Eftersom att hon inte hört av sig måste jag så för kostnaderna för foder strö och hö… och det är mer än vad kaninerna kostar samt att jag måste avliva dom för att jag inte kan hämta dom alltså man får ju direkt mag ont bara man tänker på det… Kommer aldrig vilja sälja kanin till utlandet igen om jag säger så och jag hoppas ni tänker ett par gånger innan ni säljer era till utlandet…

Och inte nog med det så har min fodervärd till mina teddysar ångrat sig och vill att jag tar hem dom så att hon kan köpa en ny kanin problemet är att jag sålde mina burar till henne så jag har ingenstans att ha dom det dumma är att jag sålde dom sjukt billigt för att hon skulle ha mina kaniner i dom eller så var tanken.

Va arg jag är nu finns inga ord… Skrikandes

[Wera]
0

#64 Men gud vad respektlöst!! Så där kan man ju inte göra, fy! Du borde få tillbaka burarna tycker jag Obestämd Elr åtminstone ha dom kvar hos fodervärden tills du får dom såld om det är det som har varit tanken?

Din situation låter riktigt jobbig!

Sweet Teddy
0

#64, Usch.. låter inte kul..

Borgbackens
0

Gjort ny andvändare med namnet Borgbackens ist för Sweet teddy ;)
Så ingen tror att jag är någon annan.. hihi :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

Zakarias
0

#64 Jamen man kan ju inte bara säga att man ska köpa och sen skita i det!

Rozza
0

#68 Tydligen kan man det. Men hon kan ju räckna med att hon kommer få ett dåligt ryckte och ingen här kommer vilja sälja till henne den dåligaste försäljningen jag gjort hitills. Men får väl stå för den när jag inte tog tingavgift när jag lämnade dom.

#65 Har inte bestämmt mig har ju inte tid med dom just nu för jag går i skolan fram till jul men efter Jul är det som vanligt igen. Men skulle ta chansen att sluta…

Zakarias
0

#69 vad är de för ras kaninerna?

Rozza
0

#70 två wienertecknade dvärghare mixar (mest dvärghare men en gnutta hermelin) och en rerasig blå zobel dvärghar med stamtavla.

Zakarias
0

#71 okej :-)

[Nalle-]
0

#42, Ursäkta sent svar! Min linje är verkligen riktigt roligt, när man kan kombinera skola med ett av sina största intressen känns inte ens de tråkiga ämnena som matte (uäh!) lika tråkiga! Ja, det finn kamreor att låna på min skola och på andra skolor får man tom helt nya kameror.

Vad tråkigt att du inte gillar det :( Men förstår att du inte tänker gå om nu när du snart går ut. Bättre då att satsa på något roligt på universitetet! Ändå klokt att välja någonting nära, jag pendlar varje morgon och ibland tar det nästan 50 minuter, helt sjukt. Men för mig är det värt det.

#46, Så himla roligt! Skrattande Otroligt söt hund, är också helt pudelfrälst och väntar på att jag kan få skaffa mig en någon dag Flört

Borgbackens
0

Ska Rabbit Royale vara klibbigt? :s

Hälsningar Johanna ~

breana
0

#74 under perioden mina kaniner åt det var det inte så iaf :)

Borgbackens
0

#75, Okej, fick hem de jag beställde idag, & det var ganska så klibbigt, kanske för att det är fuktigt ute? :)

Hälsningar Johanna ~

breana
0

#76 Hoppas det är så. Lukta på det. Jag tyckte att det luktade himla gott för att vara djurfoder, lite som té typ :)

Ljusta
0

Jag upplever att mina säckar med Rabbit Royal har varit lite "klibbiga", men det har inte varit något fel på dem, luktar jättefräscht!

Ljustadalens kaningård

Borgbackens
0

#77-78, Tror det inte är någon fara då, luktade väldigt fräscht, typ som te :)

Hälsningar Johanna ~

Borgbackens
0

Vad heter Teddyvädur på engelska? Elelr har det något speciellt namn?

Hälsningar Johanna ~

breana
0

#80 Teddywidder heter de på holländska och tyska, tror det är samma :)

Borgbackens
0

#81, Okej, men om man söker på det på Youtube kommer det bara upp Holländska eller tyska tror jag.. :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

Var köper ni Rabbit Royal? Var och frågade efter det på Djurmagazinet, men de ringde upp senare och sa att inga av deras leverantörer hade det Obestämd Tycker det är så dyrt att beställa! Är det värt det? Mina äter Carrier just nu, är inte särskilt nöjd med det men tänkte blanda ut det med något.

Ljusta
0

#83 Jag köper mitt från Gnagarboden. Tycker att fraktpriset är helt ok och sen får man det fram till dörren :)

Ljustadalens kaningård

Rozza
0

Nu är jag kaninlös här hemma :) jag har två på foder det bara det jag har just nu. samt tre som jag inte vet vad som kommer hända köparen värkar ångrat sig som jag skrev om i #64. Men om det skulle vara löst skulle jag må hur bra som helst.

Borgbackens
0

Äntligen helg!

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#86 jaaa äntligen!!!

Rozza
0

det fick jag redan igår ;) men det blir hästkurs i helgen istället :/

Borgbackens
0

Var nyss ute & fotade ninerna i skogen, bilder kommer! :)
Perfekt väder för en fotosession!

Hälsningar Johanna ~

Borgbackens
0

Ska kaniner äta all "natt-avföring"? :)

Hälsningar Johanna ~

[Wera]
0

#90 ja vanligtvis brukar dom göra det, ibland händer det väl att det ligger kvar… :P

Borgbackens
0

#91, Okej, för Dixie har väldigt mkt sånt kvar.. :s
Fast blir mindre & mindre!

Hälsningar Johanna ~

Körsbär
0

Längtar så tills min dvärgteddy hona Ariel kommer! Just nu är hon 4 veckor och ur söt, bara några veckor kvar!Glad

Borgbackens
0

#93, Vad roligt! :)

Hälsningar Johanna ~

Körsbär
0

#94 ja, längtar…Läger in en bild på henne ^^

Borgbackens
0

Fick mitt uppfödarnummer på posten idag :D
R16 blev det för mig!

Överlycklig just nu!

Snart en månad kvar tills jag får hem underbaringarna Möllans Alissa & Ljungnäs Arvid :))

Hälsningar Johanna ~

Zakarias
0

#96 roligt ;-D

HelloMyyPet
0

#96 jättekul ! Kommer bilder från #86 ? Glad

Borgbackens
0

#98, Har helt glömt bort det :o
Här kommer en bild :D

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

#96, Bara nyfiken fråga, varför är du medlem när du inte avlar för utställning? Glad Finns det andra fördelar?
Så fin bild på #99!

Har försökt hitta praktikplats idag på stan… Gick inte alls bra, var lagom trött och sur när jag kom hem. Men sen har jag varit ute med hunden, lagt och gått ett spår med honom och klappat på kaninerna. Djur är det bästa för att få en på bättre humör!

Borgbackens
0

#100, Planerar på att köpa en utställningskanin & ställa ut. :) Sen är det väl ifall jag ska börja föda upp för utställning ;)
& så kan det vara så att folk tar en mer seriöst om man är medlem där :)
Och så är jag medlem för att få Kaninuppfödaren bladet ^^

& tack! C:

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

#101, Okej! Var bara nyfiken som sagt Glad

Borgbackens
0

#102, Hah, blev inte så värst bra svar xd

Färgat håret idag! Från typ mörkblont/råttfärgat till schokladbrunt, alá Johannaspråket ;)

Såhär ser det ut just nu! :) Dock gör blixten så färgen blir ljusare, håret är lite mörkare i verkligheten :)

Hälsningar Johanna ~

HelloMyyPet
0

#103 fint ! :)

Zakarias
0

Äntligen freedag!!!!

Borstat genom HELA bettans päls, tog typ en halvtimme…..nu är nästan alla tovor borta. Och hennes päls har nästan vuxit ut helt sen jag klippte henne. trevlig helg!!!!!  Flört

Rozza
0

#99  underbar bild, så fin. Mina kaniner vill inte vara med på bild utan spriner undan eller kommer alldeles för nära.

Borgbackens
0

#106, Tack & tack! Nää, deet gäller att ha kameran framme vid rätt tillfälle! Dixie (på #99) är faktiskt jättebra modell, kollar nästan alltid in i kameran :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#107 Men du är ju så duktig på att fota också så det är nog inte bara Dixies förtjänst att bilderna blir toppen.;)

Vilken kamera har du? Fotar du manuellt eller auto?;)

Borgbackens
0

#108, Haha, tack & tack!

Har en nikon D3100, med ett 18-105mm VR objektiv :) Ska dock byta upp mig till D90 eller ev. D700 i framtiden!
Fotar mestadels manuellt :)

Hälsningar Johanna ~

Teddyvide
0

#109 Okej.;) Jag har någon Fujifilm tror jag, har inte så bra koll på sånt… =) Men jag skulle vilja ha någon annan kamera som tar lite bättre bilder. Å andra sidan har jag ett väldigt bra objektiv, 25-300, och det blir nog rätt dyrt med ett nytt sådant. Aja, vi får se hur det blir.;)

Borgbackens
0

#110, Kan starkt rekomendera en Nikon D3100 som nybörjarsystemkamera! Tog inte lång tid tills jag lärt mig kameran, & har aldrig haft en system förut :) Har dock "vuxit om" min kamera nu, så vill ha n¨ågon lite mer avancerad! :)

Hälsningar Johanna ~

[Wera]
0

En nyhemkommen tös :) Hon fick heta Pyret av mig först men nu efter ankomsten fick hon döpas om till Ängla!
#111 Snälla Johanna hade henne hos sig i två dagar :)

Rozza
0

#109 Då är det nästan som mig har 18-105 med ED VR fast jag har ett D90 hus :D.

Borgbackens
0

#112, Skrattande

#113, Avis!

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

#114 ne det ska du inte vara det hänger inte på kamera huset ;) det hänger på hur duktig man är som fotograf. Ja visst har jag ett bra hus och bra objektiv men är inte bra på att fota för det.

Här är min ena tös Abby (Abbygale) lagt på lite skärpa och ljus i photoshop.

[Wera]
0

På tal om kameror, jag har en Nikon D3100 också, bra nybörjarkamera :) Jag har ett kitobjektiv (vanlig, 18-55) och ett zoom på 55-200 som är bra om man tar bilder på ex. djur som står på avstånd (zoo, vilda eller skygga djur)

Här är en bild som jag tagit med zoomobjektivet :)
*Dock skarpare än vad den ser ut när man lägger ut den här*

[Nalle-]
0

Min hårddisk på datorn är full! Har flera bilder som jag vill föra över men nu måste jag vänta tills jag köpt en extern :/ Drygt!

Om vi ändå pratar kameror, jag gillar verkligen min Canon Eos 20D GladBetydligt mer kamera än min gamla 400D och mycket bättre, trots att den är äldre. Till den har jag Canons egna 50 mm, Canons egna 75-300 mm och så kit objektivet. Funderar på att köpa mig Tamrons 18-55mm också Glad

Bild på Puzzel från förra veckan.

Borgbackens
0

#117, Jättefin bild! :)
Själv föredrar jag Nikon före Canon dock, trots Canons coola namn, haha. :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

#117, Tack! Glad För mig är det helt tvärt om, men jag har ju alltid haft Canon. Min morbror har också det så jag valde Canon för att kunna ta över objektiv från honom (haha).

Ännu en bild, denna från idag Glad

Rozza
0

Liten uppföljning av inlägg #64 nu är kaninerna hemma hos mig igen. Men känns lite som att köpa tillbaka kaniner man inte har sålt :/. Slutade på 1.300kr för att dom fått bott i Åsele 100kr veckan frå tre kaniner 13 veckor är visseligen länge men tror att jag skulle komma ner på halva summan om jag hatt dom hema hela tiden. Men det är okej att göra dåliga affärer jag är glad att dom är hemma i vilket fall som. Min tre små tanter Astrid gamel tant och dom två syskonen Edit och Ester ca 5 månader. Att gå från 0 till tre kaniner igen är lite konstigt inte nog med det har min fodervärd lessnat och skickar hem mina kaniner innan avtalad tid… så nu står jag snart med 6 kaniner och har bara 4 st väldigt små burar :S.

Borgbackens
0

Känns som om jag nördar iFokus lite för mycket… Loggar aldrig ut, hehe.

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

#121 då är vi två :)

Rozza
0

Efter allt ont måste ju gå bra. Hittade en annons på en angora hane tänkte va kul kanske borde köpa och avla in eller göra en test parning och se vad jag kan få. Så jag mejlade sen visade sig att hon hade fler och att jag hemst gärna fick köpa en parning :). Dess utom har hon just köpt hem satinangoror vilket är just det jag är ute efter och blev rekomenderad test para med :D. Kan det det bli bättre hon bor nära bara nån mil bort. Måste testa kan inte annat än att misslyckas.

[Nalle-]
0

Spännande! Glad Vad är det för uppfödare?

Rozza
0

#124 jag vet inte så mycket tror inte att hon är någon större uppfödare då hade jag vetat det då jag suttit med i styrelsen för avelsföreningen här. Men det kan vara en lite uppfödare i sina start gropar sår under namnet Sara det det jag vet och att hon bor här.

[Nalle-]
0

#125, Okej, jag var bara nyfiken Glad

[Nalle-]
0

Vi har börjat med studiofotografering på skolan! Så galet kul! Nästa vecka ska vi börja med en uppgift där vi ska fota tex spader dam, klöver kung osv. Jag ska bli hjärter dam och min kompis ska jag spöka ut till ruter dam Glad

Den här bilden tog hon på mig tidigare i veckan. Står inför ett dilemma- ska jag klippa lugg igen eller ej? Kanske svårt för er som inte har sett mig i lugg, men kan bifoga en bild i ett annat inlägg.

[Nalle-]
0

Luggbild, från i vintras.

Rozza
0

#127 Det dilemmat står jag också i tror jag skulle bli snygg i lugg men vågar inte ta steget.

Fotade också mycket i studio under min skoltid följande bild var med i mitt slut projekt lånade en kompis som är himla söt. Själv rätt nöjd dock var inte min lärare det vi har helt skilda åsikter vad det gäller bilder och annat ;) men man gjorde sitt bästa.

[Nalle-]
0

#129, Vilka fina bilder! Hjälp, hon ser ju verkligen ut som en liten docka… 
Det är problemet med att betygsätta en fotokurs, man tycker ju så olika! En bild som jag inte alls hade tänkt ha med i ett bildreportage tyckte min lärare att jag abolut skulle ha med tex.

Jag har haft lugg nästan hela mitt liv, började spara ut den i våras och har hela tiden tänkt att jag ska klippa tillbaka den innan vintern. Men nu vet jag inte… Har vissa som säger att jag passar så bra i lugg och tycker att jag ska klippa det igen, andra tycker att jag absolut passar bättre utan. Det är svårt! Vet inte själv vad jag tycker heller, det är olika från dag till dag.

Teddyvide
0

#130 Tycker att du ska testa snelugg! Tror att det kan bli jättesnyggt på dig. =)

[Nalle-]
0

Har haft snedlugg tidigare, men tyckte inte alls jag passade i det! Såg helt flintskallig ut på ena sidan Oskyldig
Lyckades hitta en gammal cambild, haha! Vad liten jag såg ut att vara.

Borgbackens
0

#132, Tycker du ska klippa lugg, du skulle lugnt passa i det! :)

Hälsningar Johanna ~

[Nalle-]
0

Vad snälla ni är! Glad Jag får ta mig en ordentlig funderare.

Rozza
0

#130 jo visst gör hon det var tanken det roliga är att hon är 18år när bilderna togs. det kan man ju inte tro.

Jo det är jobbigt med betyg när man tycker man förtjänar högre men man får det inte. Min lärare hade flera favoriter i klassen som fick MVG bara för att dom hade glöden för foto men inte tog så bra bilder enligt mig. Hade VG i A kursen och G i B Kursen.

Ja det svårt det där funderar på att klippa lugg efter och ha sätt den snygga bilden på dig #128 grymt snygg frisyr. Jag har under nästan hela min gymnasie tid haft nån knallig färg i håret inte hela men några slingor eller lugg (långa luggen) i rosa eller lila men både blont, svart eller brunt i mot snyggast var nog brunt och rosa.

Hittade en gammal bild från 2007 när jag började 1:an på gymnaiet ;) brunt och rosa tycker fortfarande om det men det avr vågat :D

[Nalle-]
0

#135, Oj, nej det trodde jag faktiskt inte… Jag antog att hon var betydligt äldre än vad hon såg ut att vara, men inte så pass.

Nej precis, det är så jag menar. Det är inte alls kul när lärarna har sina egna favoriter. 

Men vad snäll du är! Jag gillar verkligen lugg, men det som är jobbigt är att man måste fixa till den varje morgon med fön, plattång, hårspray… Jag har så mycket självfall i håret så om jag låter den vara lever den sitt helt eget liv. Och inte på något smickrande sätt.

Det var vågat! :D Tycker det är kul med knalliga färger i håret men har aldrig vågat mig på det själv. Eller, förutom rött då, men det är inte lika extremt som rosa.

Rozza
0

Något ännu mer vågat att klippa kort och färga håret blont och lila ;) Det var min LU lock 2010 bilden tagen inne på rosvalla dagen innan raset. Tycker jag var rätt snygg i kort hår men det var bara jag som tyckte det så har sparat ut mitt hår som nu är nedanför axlarna men och i normal mörkblond/ljusbrun färg.

Borgbackens
0

Någon som hittat något Guldmynt ännu? Ingen som Print Screenat? Vet ni vart man hittar de? :)

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0
Borgbackens
0

Tydligen någon ny funktion, där man ska samla på sig Guldmynt & köpa saker av de.. :)

Hälsningar Johanna ~

Rozza
0

okej fattar typ nada men okej…

Borgbackens
0

Du är inte ensam, fattar noll jag med! 
Vet inte vad det ska vara bra för?

Hälsningar Johanna ~

[Wera]
0

börjar bli många inlägg, jag låser tråden och skapar ett nytt klotterplank!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer