Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 3837 ggr
[Nalle-]
0

Borstar till teddykanin?

Vilka olika slags borstar behöver man till en teddyvädur? :) En vanlig borste, en kam och en karda? Finns det att köpa till kaniner, eller ska man köpa för katt? Hur mycket kostar de på ett ungefär? :)

lillaisa
0

Undrar precis samma sak!

/Isa

[Nallegardenskaniner]
0

jag brukar köpa "katt" borstar x) ingen anning hur mycket dom kostar xP

[Underground]
0

Jag har köpt kattborstar. Vet inte riktigt vad de kostar och det beror väl på kvalitén men runt 80-100 kronor styck kanske, eller riktigt billigt om det är något lågprismärke (som kan fungera precis lika bra).

Jag har en kam, vanlig hårborste, karda och sax åt mina.

Tarja
0

Jag har också köpt katt/hundborstar. Kommer inte ihåg pris, men har köpt några i butik och några på nätet.

I min päls -och klovårdslåda finns det kardor i olika storlekar för olika ställen, en sax, några andra konstiga borstar & några olika kammar. Och så två olika kloklippare.

Jetaime
0

Jag har en kadra och en fintandad och en lite mer glest tandad kam. Kammarna köpte jag innan jag köpte min katt, så det var över 7 år sen så jag minns varken var eller hur mycket dom kostade, men har aldrig hittat en så bra kam som den jag har ^^.

Jetaime
0

#5 Tror alla mina kammar/borstar är köpta till katt.

[Nalle-]
0

Tack så mycket för era svar! :) Vad kommer man behöva från allra första början? Tänkte så jag vet vad jag ska börja med att köpa ^^

[Underground]
0

#7 Jag är en flitig användare av SAX iallafall, och när jag haft småtussar hemma så har jag endast använt kam och sax Glad

[Nallegardenskaniner]
0

#7 Karda, Kam & Sax (a)

Jetaime
0

En fintandad kam är det absolut fiktigaste, jag skulle inte klarat mig utan ^^

[Nalle-]
0

Tack så väldigt mycket! ^^ Då ska jag skriva upp det på min inköpslista ;) Måste börja i tid så jag vet hur mycket pengar jag kommer behöva till det, haha!

[Underground]
0

När får du hem kaninen? Glad

[Nalle-]
0

#12, Haha, jag har inte ens tingat en kanin än.. ^^ Men troligtvis kommer det komma hem en tuss till mig senast i slutet på Juli :)

poesi
0

Jag använder en kam (som egentligen är till katt, tror jag. Köpt på djurmagazinet här i Umeå, så du kan ju kika där om du vill. Om du är osäker så kanske jag kan följa med? Haha) som är fintandad på ena sidan, och lite mer gles på den andra, den är super.
Sedan använder jag en typ.. borste/karda var den nu heter, haha. Också till för katt egentligen tror jag, eller nån liten hund.
Kommer inte ihåg vad dom kostade, men inte såå mkt. Mellan 50-100 kr kanske.
Å så en sax då. :)

[Djurlinnea]
0

Jag använder 1kam,2 olika kardor (en mindre och en större) och en sax :) Pris vet jag tyvärr eftersom jag fick 1 karda i present och kammen är ganska gammal,samma gäller saxen!Men den lilla kardan kostade 50 tror jag…

Zakarias
0

Jag använder en karda/borste från jula, det är en karda på ena sidan och på andra är det nylontrådar, den är jättebra och kostar 49:-

Zakarias
0

jag har en stålkam också :-P

[Wera]
0

Jag använder enbart en liten karda åt katt, räcker bra tycker jag. :)

Tuvullenskaniner
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Till små kaniner använder jag en stålkam som jag köpt på Granngården. Den är tilltänkt till "smådjur". Jag tror att det står "för små djur och små händer" på den (!). Den kostar 39 kr. Till vuxna kaniner använder jag en stålkam för hund, köpt på Dollarstore för en otrolig summa av 10 kr. Den är jättebra! Förutom det går det inte att vara utan en sax. En frisörsax, som man köper på t ex Åhlens är det bästa.

Mvh, Michaela

Rozza
0

#19 den har jag också den är grön och orange eller hur? jag har den lilla kardan i samma serie båda två är billiga och funkar utmärkt på teddypälsen för daglig skötsel.

[Nalle-]
0

Vilken gammal tråd! Jag använder en karda som jag hade till hunden när han var valp, den är större till kardorna till katt och är mycket bättre tycker jag. Och så använder jag en liten stålkam till katt och hundens gamla sax, den är för slö att klippa hunden med men fungerar på Puzzels mjuka päls.