Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1581 ggr
[lolloita]
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hoppas att det går att se…bilden är tagen ute. Har lite svårt att se om det ska vara svart eller brun sobel.

[lolloita]
0

En till bild..

[Wera]
0

Jag tror svart, men det där är ju ganska svårt. Zoblar brukar väl kunna ha rubinglans i ögonen? Vilka färger är föräldrarna? :)

[lolloita]
0

Hur kunde jag glömma det…? Flört

Pappan är svart/vit "holländartecknad" med blå ögon och mamman är egernbrokad wienertecknad, oddeyed

Ljusta
0

Jag tror att den är mörk brun zobel. Mamman kan ju vara det hon med, och inte svart. Mörka zoblar behver inte ha zobelglans. Jag hade en som var mörkare än din, och den var inte svart utan mörk brun zobel. Man ser det tydligast när de är små och inte fått päls än, speciellt om det finns någon svart att jämföra med i kullen. Zoblar är lite ljusare än svarta då.

Ljustadalens kaningård

[lolloita]
0

Det här är pappan…

[lolloita]
0

…och det här är mamman

Ljusta
0

Ops, jag menade pappan…

Nu när jag kollade på din hemsida så är jag ännu mer säker på att den är en mörk brun zobel, de brukar vara så där "silvriga" och ojämna i färgen.

Ljustadalens kaningård

Fornuddens
0

Jag tänker också att den är mörk brun zobel med tanke på det silvriga, det brukar väl inte finnas på en helsvart..

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

[lolloita]
0

#7 Jag förstod det men jag ville bara visa hur de såg ut. Panda, pappan, tycker jag ser ut att vara svart om man tittar när han fäller av från sommar till vinter-päls. Pandas mamma är svart med vit nos och pappan är gulröd "holländartecknad". Ronjas föräldrar är havanna och svartbrokad.

#8 …det slivriga, tänker du då på det i huvudet? På ryggen är han (ser ut att vara) helsvart och även på öronen. Men om han är brun sobel, kommer han då att vara mörkare runt nosen och lite mer åt det silvriga i resten av huvudet?

[lolloita]
0

Kullbrodern, trodde jag först att det skulle bli en egern…men sen blev han "guldig" och han blev en madagaskar-hollis! Skrattande

Ljusta
0

Pappan kan mycket väl vara svart, det kan vara riktigt svårt att se skillnad på en mörk zobel och en svart, oftast syns det som sagt bara när de är riktigt liten och pälsen börjar att komma ut.

Min Krokus nedan, mörk brun zobel, har varken zobelteckning eller zobelglans, men zobel är han. (Har inte han kvar).

Din unge är mycket tydligare zobel än vad han var i den åldern, så det är nästan till 100% en mörk brun zobel du har :)

Ljustadalens kaningård

[lolloita]
0

# 11 Så fin han är Krokus. Ja, det är inte lätt det här med färgerna men väldigt intressant och jag är så tacksam att man kan få lite hjälp av er som har mer erfarenhet. Glad

Borgbackens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

… hursomhälst är han underbart söt ;) Det gäller även hans bror!

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥