Bettfel....!
Jag skulle vilja se bilder på vuxna och kaninungar som har bettfel, vad skulle ni göra om ni fick kaninungar med bettfel??
Nu pratar jag om mig själv tur nog har jag aldrig haft någon bettfels ungar. men jag skulle ta bort dom om dom inte är allt förstora. Är det en vuxen behöver det inte vara medfött och går att åtgärda med veterinär hjälp eller slipa ner själv. Har ingen bild just nu men har haft.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är det kaninungar som visar sig ha medfött bettfel och inte går att åtgärda: avlivning. Om det går att åtgärda: Omplaceras till någon som vill kastrera. Beror det på skada: försöka åtgärda.
Är det en vuxen jag har hemma som skulle bero på skada skulle jag ta reda på om det går att åtgärda (utan flera upprepade behandlingar). Om det beror på arv skulle kaninen avlivas eftersom att jag avlar.
Förutsättningar att behandlingarna inte blir allt för kostsamma eller jobbiga/svåra för kaninen.
#1 #2 ja avliva skulle nog vara bäst för kaninen… men har någon bilder??
En bild på tångbett.
Och om att omplacera en unge med bettfel, jag skulle inte göra det utan en veterinärkoll. Även om bettfelet på framtänderna inte är så farligt så är det oftast fel även på kindtänderna när kaninen får bettfel.
Putt…vill se fler bilder. :-D