För/nackdelar teddy/peking
Berätta gärna vad ni tycker är fördelarna och nackdelarna med teddypälsen respektive såkallade pekingpälsen!
Sitter själv och funderar över detta nämligen.
Fastnar det mer/mindre i de olika pälssorterna, mer lättborstade någon av dom, osv.
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Några som läst, men ingen som tycker nått ;)
Mvh Henriette
Fornuddens Möss
Naked Curls (Sphynx)
Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.
Jag tycker teddypälsen är mer lättsam än en "peking" överpälsad lejon. Men det är vad jag tycker oftast är det från kanin till kanin. Tyddysarna brukar ha jobbig päls i uppväxten sen mer lättsam.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min peking/teddy Deniro har väldigt lättsam päls! Behöver bara borsta lite på rumpan ibland. Min helteddy däremot måste borstas någon gång i veckan, men det är inga problem, tycker bara det är mysigt, särskilt om man har en kanin bara ligger blixt stilla & knaprar tänderna! :)
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
#Men Deniro är väl också teddy, men har bara segvuxen päls väl?
Jag tycker att det handlar mest om pälskvaliteten. Lejon har oftare mer underull (bomullsaktig päls) som små än teddysar och får då en mer trasslig päls. Sen handlar det om individer också, vissa teddysar har en besvärlig päls och vissa lejon har lättsam päls. Handlar om förhållandet täckhår/underull och om hur tät och lång pälsen är.
Ljustadalens kaningård
#4, Det är det jag inte vet :) Finns risk att han är peking..
Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus
www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥
Den enda "pekingen" jag har haft och göra med hade jobbigare päls än de teddys jag kammat, men det kan nog vara olika.

min peking har inte alls jobbig päls, behöver knappt borsta henne, men gör det ibland ändå :)