Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1421 ggr
Fornuddens
0

Är dessa rena teddys?

Det är några kaniner som jag undrar hur det ser ut med teddyn på. Har de fällt av , eller är linjen säker?

De kaniner jag just nu undrar över är

Twix Bakom honom ligger ju t.ex. Choco Latte, minns inte från vilken uppfödning dock.

Färjbackens Bring Burning Shadow - och vad som ligger bakom honom. Alltså Rammel och Nathalie Vom Zwönit.

Kanske kommer på fler att fråga om, men dessa undrar jag över just nu.

Jag kan tillägga att jag själv letar efter en ny teddyvädur och vill ha så säkra linjer som möjligt, därför jag forskar bakåt i olika led.. :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.

Ljusta
0

Vet till 100% att Rammel är teddypälsad (och jättejättebra pälsad också). Choko latte har jag också ägt och han var teddy, men lite glest pälsad. Twix som är efter Chokolatte tror jag är lejon. Han finns i Tyskland nu (om han lever).

Ljustadalens kaningård

Fornuddens
0

Okej, ja jag har också för mig att Rammel var 100% teddy. Osäkert på Twix där då.

Vet inte hur rena linjerna skall vara för att man ska få en helteddy. Känns så svårt att få tag i en helteddy där det inte finns en enda lejonhuvad bakom.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Ljusta
0

Det bästa är att köpa en vuxen som redan är färdigfälld. Det finns så otroligt skiftande kvalitet på pälsarna också så man vet aldrig vad man får om man köper en unge :)

Ljustadalens kaningård

Fornuddens
0

Dock har jag inte hittat en enda vuxen teddyvädur på bra länge! Får leta på :)

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Fornuddens
0

Uppdaterar och frågar om Chayennes Aslan och Chantys Wienzha.

Hanen till denna kombination är nu 10 månader och har jätteefin päls.. Men hittar inte mycket om föräldrarna och nuvarande ägare vet inte heller.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

breana
0

#5 har du pratat med hon som importerade dessa? (vet inte om hon sålt dom eller inte)

Fornuddens
0

#5 Jag har mailat henne men inte fått svar ännu ( Inte så länge sen jag mailade iofs, men för ivrig :) ) Vet att en som köpt kaninungar av mig tidigare i år har Aslan och hon säger att han är teddy, men jag har ingen aning om det stämmer..

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Ljusta
0

#7 Jag tror att Aslan är lejon, vet inte med Wienzha. Skulle inte rekommendera dig att köpa en unge i den kombinationen av mer än en anledning, men det kan jag ta på PM om du undrar.

Ljustadalens kaningård

[Wera]
0

Jag har en teddy som är 2 år nu och hans mamma är lejon, hans pappa är 3 år och fortfarande teddy trot lejonpappa. Så visst kan det ge teddy med lejon i stammen bara att det inte händer så ofta kanske?

Twix är det den som var/är havanna brokad? (Känner bara till en Twix?)

Är du ute efter wienertecknat blåögt? För annars finns ju säkra led med wienerfritt och vit blåögt…

Fornuddens
0

#9 Ja det är den Twix jag menar.

Det spelar ingen roll vad det är för färg, helst wienerteckning. Den ska dock användas i wieneravel vilket de som föder upp wienerfritt inte brukar vara så glada över.

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Ljusta
0

#9 Nu tycker jag helt ärligt faktiskt att det inte finns någon anledning att inte blanda wiener och wienerfritt. De som avlar renrasigt (alltså för utställning) borde blanda in angora i sina led för att få dem till att bli Dvärgvädur angora. Men tyvärr tenderar wienerfria att ge små wienertecken efter sig och det är ju inte direkt något man som wieneruppfödare strävar efter…

Ljustadalens kaningård