Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2548 ggr
Teddyvide
0

Vilka färger

Jag är lite nyfiken på vilka färger alla här har som mål att få fram på era teddysar. Även om du inte har ett speciellt mål kan man ju skriva lite vilka färger man tycker är fina och så.

Själv skulle jag vilja få fram wienertecknad madagaskar på dvärgteddy, så fint! Även havanna wienert, men det finns ju redan. Kanel och beige är också snyggt. En svart tan skulle vara hur coolt som helst på teddy, dock ingen jag orkar avla fram. Äkta vit/blå eller vit/havanna sitter inte fel heller…;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Rozza
0

mitt mål är alla godkännda färger som är godkänd på angora. Men viltbå och viltgrå är väldigt fint. Har en viltblå teddyvädur som jag föttupp :) allt ska så klart vara wiener fritt.

Borgbackens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mitt mål är "Perfekta teddyväduren", bra - inte segvuxen päls, av bra, tät kvalité, långa tunga öron & blå wienertecknad, eller ev. isabella wienertecknad. :)

Hälsningar Johanna ~
Medarbetare på Teddykaniner.ifokus

www.borgbackens.weebly.com - Uppfödning av teddyvädurar ♥

kaninfantasten
0

För mig gäller bra teddypäls, bra kropp o öron och sen så stora wienertecken som möjligt o blå ögon alt vita blåögda. Vill helst inte ha wienerfritt alls. Utan tvärtom!  Helst ljusa färger med stora wienertecken o blå ögon, är det vackraste jag vetGlad.

[Nalle-]
0

Föder inte upp, men jag gillar verkligen zobel siames, vit rö och blå (helst viltblå) på teddy. Vackrast med wienertecken är blå och "gul" (som min Yuki var)!

[Wera]
0

Mitt mål är att få fram viltbrunt eftersom det inte verkar finnas hos teddyväduren Glad Och i den leden även andra viltfärger (med brunanlag). Men även fler havannor. Annars tycker jag det är fint med brun zobelsiames, isabella, blå och egern, med wienertecken.

Teddyvide
0

#5 Kul, jag har precis fått en kull med 3 viltbruna wienert, men de är ju dvärgteddys.;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

Rozza
0

Jag tycker fler bordet satsa på wiener fritt :) nu när dv angora gåt att ställa ut borde man kunna ställa ut sina teddysar med rätt färg. Fattar inte att fler är intresserad :S

kaninfantasten
0

#7 Alla har vi olika mål. Det handlar ju mycket om vad man har kaninerna till. För min egen del kan jag säga att jag tycker att wienertecknade är vackrare än andra o därför prioriterar jag det. Är inte heller intresserad av utställning. Min favvofärg är egentligen vita blåögda som ju faktiskt är en godkänd färg. Men jag är inte mycket för utställning då jag aldrig skulle kunna hålla mina kaniner så rena som jag borde vid utställning. För skulle jag ställa ut skulle det bli vita blåögda. Å i så fall med väldigt smutsiga tassar eftersom mina går in o ut som de vill i stora utrymmen o gräver i sina rastgårdar. Men jag har aldrig testat utställning, så vem vet jag kanske skulle bli jätteintresserad…får se om jag får nåt ryck nån gång o ställer en vit blåögd ändå (fast med smutsiga tassar då ;)). Jag tycker det är jättekul att det finns de som satsar på färgavel o utställning. Vet du nån som ställt ut teddyvädur än, o hur gick det i så fall? Tänker också på att  de flesta teddyvädurars päls skiljer en del mot angorornas rasstandard…men vore ju fantastiskt roligt om det kom igång med utställning gällande teddyvädurarna (dvv angora).

Rozza
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#8 Jo men visst är det så tycker också att wiener är mega snyggt men det lite trist att avla wiener fritt när typ ingen annan gör det så att typ alla linjer är det wiener i lite trist men a ja. Har haft vita utställnings kaniner det är då inte lätt det blir till att tvätta tassar och och kamma päls.

Vad jag vet är det ingen som har försökt ställa ut ännu men jag har märkt två kaniner som är viltblå men kommer dröja innan jag ställer tycker dom är för ljusa vet dock inte hur den ena är då han inte bor hos mig. men planen är att ställa nån i framtiden mest på skoj men vill få tummen upp innan jag gör det mejlade förbundet men har inte fått nått svar. Dommarna här skulle då se snätt och tycka jag var knäpp och ställaut en enligt dom "över pälsad" lejonhuvad dvv. Men nån måste ju vara den första att bli totalt ut skrattad. Jag vill avla mot angora och har det som mål men vill inte behöva avlain angora det är lite väl om det som den ser ut nu skulle gå igenom vi får se hur det slutar jag hoppas på att bli en av det första som ställer under 2012 kanske ;).

Lurvboll
0

Nästa år tänkte jag avla med min kanin Bow, holländar/lejonhuvad korsning [har dock ingen man] med en Teddy kanin.
Kanske skaffar mig en Teddy fröken på samma gång så jag får avla fram renrasiga Teddysar! :)
Vill då få fram wiener, ljusa färger som kanel elr vit blåögda! :D

I give you all my love, rabbits...<3

Rozza
0

#10 om du har en korsning mellan holländare och lejonhuvad kan har du inte teddy :D. Du har det du har har den ingen man är den normal pälsad. Alltså mer holländare än lejonhuvad.

Jag skulle inte villja avla in teddy på det. För att få teddy måste båda föräldrarna vara 100% teddy(långt päls över hela kroppen).

Lurvboll
0

#11 Ja vet att hon är mer holländare en lejon! :)
Nej kanske inte, funderade smått på det också! ;/ Men vill skaffa mig Teddysar så det blir väl bara att skaffa mig en senare, men vill gärna ta ungar av Bow eftersom hon har så härligt lynne! :3

Det andra alternativet skulle då bli Lejonhuvad kanin! Men får se sen!

I give you all my love, rabbits...<3