Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 1274 ggr
Tuvullenskaniner
0

Sommar och mindre pälsvård.

Hej!

Visst är det skönt nu på sommaren då teddysarna är mindre lurviga och tovningsbenägna?! Det är ju också mysigare att sitta ute i finvädret och pyssla om kaninerna. Barnen är mer engagerade i kaninskötseln och tussarna får mer uppmärksamhet och motion. Bara man slapp de fördömda myggen….

Sommarhälsningar, Michaela

[Wera]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så sant! Skrattande Mysigt med sommarvärmen och bara kunna sitta och pyssla lurvtussarna och borsta deras långa päls, tycker inte om klippta teddysar så jag vill helst undvika det hehe.

Jag har kaninerna hos min pojkvän och han bor på "ett berg" så det finns inga mygg här omo dagarna, hos min mamma där jag har kaninerna ibland finns det dock galet myket mygg för hon bor vid en bäck och i skogen! Samma gäller knott, men när solen är framme går det bra!

[Nalle-]
1

Kan inte säga så mycket om det, Puzzel fick inga tovor i vintras och får inte det nu heller. Skönt!

Men oj så mysigt det är med kanin på sommaren, kan sitta i timmar i kaninernas hagar och läsa en bok och klappa om dom. Älskar sommaren! Glad

Sweet Teddy
1

Sommaren är underbar!
Har nyligen ställt ut en hängmatta bredvid hagarna, så där är det supermysigt att ligga & kolla på de små liven som kutar runt!
Tyvärr så är det väldigt mycket mygg här.. men har införskaffat en "myggdödare", dock inget resultat ännu…
Har hittils skapats en massvis med nya hinder, burar, bolådor & annat kul åt kaninerna.
Ser framemot resten utav sommaren!
Redan imorgon ska vi börja bygga på den nya 4-fackaren! :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

[Wera]
1

Jag har inte behövt borsta Chippe någonting sedan han kom hit! Helt underbar lättskött päls :)

Rozza
0

#4 vänta du tills pälsen är full längde då är det borsten som gäller.

[Wera]
0

#5 Haha jasså ;) Ja jag har inget bättre för mig om dagarna så det blir nog lugnt det så länge han inte mår dåligt ut av all päls :):) Föredrar oklippta teddysar.

Rozza
0

#6 vi får vänta och se jag hoppas att det ska gå bra att ha päsen kvar så länge man kan.