Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 8577 ggr
[Nalle-]
0

Klotterplank #1

Nu gör vi ett nytt försök med ett klotterplank! Glad
Förhoppningsvis så används det flitigt så att det kan få vara kvar.
Varsågoda att klottra på, om allt och ingenting!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Westham
0

Hej hej :)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[Wera]
0

Jag är helt uutmattad! Har nämligen flyttat massa nyinköpta möbler och mina flyttkartonger till min nya lägenhet, högsta våningen utan hiss - det var jobbigt :)

[Nalle-]
0

#3, Hejhej! :D

#4, Var har du flyttat någonstans?

Själv har jag lite nyheter att berätta, men jag tar det om ett tag… ;)

[Nalle-]
0

Såg precis första avsnittet i andra säsongen av True Blood. Så fruktansvärt spännande! Jag har blivit helt fast i serien sedan jag började kolla förra veckan. Någon fler som följer?
Förutom True blood är Vampire diaries favoriten. Oh ja, stor vampyrnörd!

[Wera]
0

#5 Bodde i en lägenhet tsm med min syster förut men nu har jag flyttat till en annan lägenhet fast ensam! + min pojkvän ibland då :)

#6 True blood kollar jag aldrig på, verkar lite småkass. Men jag följer Vampire diaries, har sett hela säsong 1 och typ halva säsong 2, det är bääst!! :) Förutom VD följer jag också Dexter, är inne på säsong 5 nu hihi, det är typ som enda serierna jag följer haha :)

Har just kommit till pojkvännens verkstad med alla köksluckor och kökslådor som vi ska putsa och sprutlackera blågrå och vit! :)

[Nalle-]
0

#7, åh, vad avundsjuk jag blir! Jag drömmer också om eget men jag fyller ju inte 18 förän om ett år (ganska precis, jag fyller 17 om någon vecka).

TRUE BLOOD ÄR UNDERBART! Nejnej, inte besatt alls. Flört
Vampire Diaries är också super. Väntar nu bara på att det ska komma nya avsnitt. Rynkar på näsan

[Wera]
0

#8 Jag är bara 17 :) Har haft egen lägenhet sedan jag var 16. :P

Köpte färg och lackade köksluckorna och lådorna igår, men det blev fläckar utan färg och lite annat dåligt p.g.a fettfläckar :( Så ska slipa ner allt på nytt och köpa mer färg (den här gången en mörkare färg) och lacka om på nytt i veckan… jobbigt jobbigt :P + om det inte blir bra den här gången heller ska jag rolla allt istället…

[Nalle-]
0

#9, Åh! Kan jag fråga varför?

Usch, sånt är verkligen drygt. Hoppas det går bättre den här gången!

[Wera]
0

#10 För det inte går några bussar till och från skolan från min mamma, så jag flyttade in till byn så jag har gångavstånd till skolan istället och får bostadstillägg :) (fick välja på bostadstillägg eller bensinpengar så att mamma kunde skjutsa oss till och från skolan).

Westham
0

Hej min lurviga vänner! Har just fått en lejonhuvad kanin. Måste köpa lite pälsvårdsprodukter känner jag :) ni här inne sitter på dom bästa kunskaperna.. karda?, silikon karda? Kam? Hjälp mig lösa trassel päls ;)

MVH John

[Wera]
0

#12 Jag föredrar en vanlig karda + en kam i metall, absolut inte plast :P

Westham
0

En sån fin kam? Typ furminator fin ellet lite glesare?

MVH John

[Wera]
0

#4 En sån här kanske http://djurbiten.com/shop/?cat_id=83 - inte nå gles. En något glesare kam skulle ju funka men med en allt för gles kam kanske det blir svårare att få bort eventuella tovor.

[Nalle-]
0

Håller med Wera, en mindre karda (jag använder en kattkarda) och en inte allt för gles kam är det bästa. Och så en sax kan vara bra att ha Flört

Westham
0

Sax har jag fixat :) trodde jag va smart och snålade på kardan..tji fick jag den va värdelös! Och på tok för liten för min labbar att hålla i ;) haha

MVH John

[Nalle-]
0

Vad ska alla teddytokar göra i helgen? :D
Själv ska jag kolla synen (till körkort) och träffa en vän. Och gosa en massa med djuren förståss.

breana
0

Kom in vid halv elva från kaninerna, bestämde mig medans jag och min syster matade dem att jag skulle kamma och städa Puss bur. Sagt och gjort. Tur han gör allt på toaletten så det tar mindre än 5min att städa. Annars så har jag tillbringat kvällen framför en spanska uppsats. Har skrivit 1,5 a4!

[Nalle-]
0

Jag har spenaderat de senaste fyra dagarna med någon form av influensa. KUL!
Jag kan verkligen inte hålla mig från att bli sjuk, alla smittor dras mot mig som om jag vore en magnet. Hur gör ni för att inte bli sjuka? Något tips?

[Wera]
0

#20 Jag blir typ aldrig sjuk xD Bara förkyld någon gång om året :) (och oftast utan hosta också) men jag gör ingenting för att "motverka" att bli sjuk. Biter på naglarna gör jag också och då får man ju i sig ännu fler bakterier :P

[Wera]
0

Målat om i mitt kök! Klart på utsidan, fattas bara tre skåp och alla lådor att måla invändigt! :D Jätte nöjd ^^,

Får tacka min pojkvän för all hjälp! :) <3

[Nalle-]
0

Himla tjusigt blev det!! Vilken förändring :D

HelloMyyPet
0

vad fint :)

HelloMyyPet
0

Nu ska jag busa med Nikita :)

[Wera]
0

#23, #24 tack så mkt! :):)

[Nalle-]
0

#25, Så mysigt!

Idag körde jag bil för första gången, och det gick faktiskt helt okej! Ska köra igen redan imorgon nu när jag ändå är i gång. Flört

HelloMyyPet
0

# 27 vad kul :)

[Wera]
0

#27 Jag har börjat övningsköra lite smått jag med, körde mammas king cab idag bara för det är enda bilen vi har som är manuell (vill helst inte behöva ta automat körkort) men bara på vår skogsväg (den är inte besiktad) och den är sjukt hög med mega däck haha! :)
Går iaf. bättre :) även om jag tycker koppling och sånt är drygt xD (eftersom jag kört automat)

[Nalle-]
0

#29, Härligt! :D Men vad läskigt, själv kör jag volvo och det känns alldeles lagom högt ;)
Jag har aldrig kört automat, är det utan både koppling och växlar? :o Haha, flickan med kollen här.

[Wera]
0

#30 Ja automat är utan koppling och växel, bara tuta och köra typ, haha hur skönt som helst Flört
Jag prövade med en Volvo 740 förut, tyckte den kändes enorm p.g.a huven, och såg knappt vägen (är rätt liten) haha :P trots att jag annars kört mammas familjebil (med 7 säten, det är den som är automat). Sen till våren kommer jag få köra pappas bil som är "lätt lastbil" (är typ som person bil) så jag har ju bra val på bilar.. eller inte!! Lätt lastbil, stor familjebil som är automat, eller enorm king cab haha! :P knepigt.
Min kille har dock några bilar (bubbla, volvo 740, volvo 360) men har inte prövat dom än. 360:in är mindre än 740:in så den kan ju isf vara något (a) Dock är det en isbil… xD

lillaisa
0

Längtar efter sommar…

/Isa

[Nalle-]
0

Å jaaaa!!!!
Eller åtminstone vår Kyss

lillaisa
0

Precis! Det har varit en lång vinterObestämd ska någon här förresten på utställningen på lördag?Glad

/Isa

[Nalle-]
0

Usch ja.. Och än är den inte slut tyvärr! Men är så väldigt glad över att solen börjar titta fram Glad
Jag ska dit!

lillaisa
0

Ja det var ju till och med plusgrader idagGlad
Okej vad kul! Ska troligtvis dit jag medGlad

/Isa

[Wera]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har varit på kryssning ons-fre tsm med min syster, hennes kille & våran kompis. Glad Kanonkul sista kvällen för de fanns det massa finska studenter på studentkryssning. Skrattande När jag var på väg hem längtade jag efter min kille som jag inte träffat på 4 dagar (det är mycket för oss! hehe) men när jag satt på bussen hände det en olycka och han hamna på akuten Rynkar på näsan Så han fick lov att vara kvar där över natten och är där än… förstår ni hur mycket jag saknar honom?! Han kommer förhoppningsvis hem ikväll. För er som undrar fick han ett stort sår i benet så benet syndes, han fick sy och ska nu ha gips i ett par veckor. Obestämd Dm ville kanske att han skulle vara kvar ända tills imorgon! Men han tjata på att han ville hem idag så han fick det tur nog hihi Glad

[Wera]
0

Vad händer? Vad gör alla i sommar?? Skrattande

lillaisa
0

#38 Inte så mycket mer bestämt än att vi ska till FinlandGlad Vad ska du själv göra?Skrattande

/Isa

[Wera]
0

#39 Vad händer i Finland då? ;)
Det blir sommarjobb i tre veckor och sen har jag inga mer planer typ. Utomlandsresa snart :) Vi ska flytta mot hösten och då blir det kanske att börja med kaninuppfödning igen och köpa häst :)

lillaisa
0

#40 Vet inte riktigt, haha. Vi ska typ besöka lite platser och såGlad Kul! Vad ska du jobba som?

/Isa

[Wera]
0

#41 Jag jobbar bara från 10 till 14 hos kommunen inom hemtjänsten. Ligger alldeles bakom min lägenhet så det är jätte lämpligt hehe.

Planerat in: 11-18 juni utomlandsresa till Mallorca. 20 juni - 8 juli sommarjobb. 22 juni cruising, 16 juli kanske någon folkvagnsträff i Borlänge, 28 juli crusing, 29 juli Persmässan (festival) sedan Classic Car week som pågår 29/7-8/8, 10 augusti crusing och så 31 augusti crusing.

Haha typ samma sak? ;) Men jag har inget annat inplanerat. Sedan blir det kanske "strandfest" vid någon stuga på Midsommar eller något, grilling & bad.

Kanske ta husvagnen någon dag också.

lillaisa
0

#42 Kul!Glad

Måste bara få skriva av mig lite; Loppan har faktiskt börjat komma när jag ropar! Har intensivtränat lite med henne senaste dagarna och det är så kul att se hur hon utvecklas. Stolt matte!

/Isa

[Nalle-]
0

Wera; Låter som att du kommer ha fullt upp i sommar, haha! Härligt! Om du börjar med kaninuppfödningen igen till hösten, vad blir det för ras då har du tänkt? Glad

#43; Så roligt! Känns ju alltid så skönt när träningen går framåt. Jag försöker träna Lova att komma när jag ropar också, men det går… sådär Flört

I sommar ska jag jobba två veckor på ett dagis! Och sen ska jag bara vara ledig en hel massa. Tillbringa en massa tid med kaninerna (mysa, hoppa med Puzzel och med Lova också så småning om. Kanske lite klickerträning också?) och hunden (freestyle, lite vardagslydnad och så ska vi börja med agility med!). Och så ska jag träffa en massa folk är det tänkt Glad

[Wera]
0

#44 Ja men det är kul att ha fullt upp ibland, jag hatar o bara sitta hemma och göra ingenting ibland x) får inte ske för ofta ;)
Jag har funderat på rysstecknad och blå zobel hermelin men det lutar nog mot teddyvädurar ändå! Wienertecknat dock, roligare, mer variation (färg/teckningsmässigt), eftertraktat och så är dom såå fin :) Mer personliga eftersom dom är sig alla olik!

Sweet Teddy
0

Ikväll kommer äntligen lilla Deniro, har längtat så! :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

breana
0

#46 Bilder då! {#emotions_dlg.laughing}

Sweet Teddy
0

#47, Haha, jaa, en massa! {#emotions_dlg.laughing}

Sweet Teddy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nyss kom lill Deniro hem, jättefin & jättesnäll! Bara efter ett tag började han pussa på mina fingrar {#emotions_dlg.kiss}

breana
0

Kul det var att logga in imorse och se att det var så många trådar som var olästa! Glad

[Nalle-]
0

#49, Ohhh så söt! Kyss

Min dator har något virus så jag kommer inte in på internet… Passar på att sitta vid datorn på skolan i stället tills det fixat sig!

HelloMyyPet
0

#49 Så söt han är!

#51 vad synd!

Sweet Teddy
0

Hur ska välpälsade teddyvädurungar se ut när de är små? Får dom också V:et på ryggen? :)

[Wera]
0

#53 Jag har för mig det ja :)

Sweet Teddy
0

#54, Okej, Tack :)

Sweet Teddy
0

Finns det någon tråd här på teddyifokus som beskriver/visar hur man klipper en teddy? Eller är det bara att klippa som man tycker? :)

breana
0

#56 Tror faktiskt inte det finns en sådan… Men det är det bra förslag till en artikel!

Jag har ju klippt ner vissa av mina, med …hmm… mindre vackert resultat ;). Jag började klippa vid nacken och jobbade mig neråt. Klippte med en nagelsax, haha. Mitt förslag är att du klipper som du kammar. Börjar vid huvudet och jobbar dig neråt.

Sweet Teddy
0

#57, Okej, Tack! :)

Sweet Teddy
0

Visst är det så att om man parar en helteddy med en helteddy så kan det inte bli pekingungar? Även hur mkt peking det finns i stammen? :)

[Wera]
0

#59 Ja precis :)

Sweet Teddy
0

#60, Okej, såbra! Nu blev jag glad. :D
Hoppas inte Sky fäller då…

Teddyvide
0

Jag har faktiskt aldrig fått riktigt koll på vad en pekingteddy är för något. Skulle någon kunna vara jättesnäll och förklara det där lite ordentligt…?;)

Weinertecknade dvärgteddys i olika färger

www.storkebodaskaniner.weebly.com

[Wera]
0

#62 Kort sagt är ordet "pekingteddy" ett påhitt, en s.k "peking" är helt enkelt ett överpälsat lejon, ser ut som teddy fram ifrån men upp ifrån och från sidan brukar man se att pälsen på ryggen ofta är segvuxen, glesare och kortare. :) Vissa rasrena lejonhuvade brukar få överpälsade lejon som inte fäller av och därmed ser ut som s.k "peking" men de är fortfarande vanliga lejon.

Teddyvide
0

#63 Tack för det Vera!

Sweet Teddy
0

Startat en ny blogg, www.kaninfotograf.blogg.se (handlar inte bara om kaniner, hah)

Komihåg att kommentera (a)

Sweet Teddy
0

Har varit & hämtat Rania idag på e-center till Wera som kommer på onsdag & hämtar henne. :)
Jättelugn & go kanin! :)

[Nalle-]
0

Vad roligt! Rania verkar verkligen hur mysig som helst Glad

lillaisa
0

Vad mysigt!
Sitter hos kusinerna i Stockholm och har det trevligtGlad Saknar dock ninerna, mer än jag trodde jag skulle

/Isa

Sweet Teddy
0

#67, Jodå, dock helt slut efter resan, hah. :)

[Nalle-]
0

#68, Var nyss på semester, saknade också mina små en hel massa då! Man är ju så fäst vid dom Glad Vad har du för teddys nu?

#69, Det kan jag förstå :)

[Wera]
0

#66 Ska bli kul att få hem henne, och jag får tacka igen! :)

Sweet Teddy
0

#71, Ja, förstår det! Alltid kul med nya kaniner :)
Det varsåliteså! Bara kul, hah. :)

lillaisa
0

#70 Eller hur! Har bara en teddy för tillfället, Ekfeltkids LollipopGlad

/Isa

[Nalle-]
0

#73, Okej! Glad Vad roligt.

[Wera]
0

Hämtade hem min nya avelshona "Rania" i onsdags (20/7) så hemskt söt, go och för att inte tala om gudasnäll!! Lugn var hon också trots att hon fick åka först bil sen buss och sen bil igen! Hon fick bo i en av hästboxarna under natten sen flyttade hon hem till min mamma tills vi flyttat i september. Då ska första kullen tas mellan Rania och Safir! Ska bli såå spännande!! Massa bruna ungar förväntar jag mig i boet Flört

Bjuder på en bild jag fick av Johanna (Sweet teddy) på "Borgbackens kaningård".

lillaisa
0

Guud vad fin tjej!

/Isa

Sweet Teddy
0

#75, Glömde säga att Helene hade varit till vetten med henne ang. det gul/vita runt nosen, & det var bara något gegg som kom när hon var lite stressad, som det fastnda smuts i, eller något sådant. :)

[Wera]
0

#77 jo hon skrev det till mig :)

Sweet Teddy
0

#78, Haha, oj, okej, vad bra :)
Tror Deni har lite så också… Han är lite gul runt nosen, fast inget som märks på honom, han äter, dricker & kutar runt som vanligt. :)
Något som ni tror jag måste in till vetten för?

[Nalle-]
0

#75, Vad fin hon är!

#79, Min Yuki hade också så, trodde att det berodde på stressen när han flyttade till mig men det försvann aldrig. Syskonen hade också så men det försvann. Han var i alla fall frisk och kry trots det, tills jag upptäckte bettfelet.

Sweet Teddy
0

#80, Okej, stackre..
Deni har inte bettfel iaf, han har ett jättefint bett, som tur är.. :)

Sweet Teddy
0

Håller på & letar efter någon som säljer en tikvovve i Toypudel strolek, någon som vet någon som säljer? ^^

[Wera]
0

#82 Blocket? :)

Sweet Teddy
0

#83, Har kollat igenom hela Blocket.se, haha, men hittade ingen jag fastnade för riktigt. :)
Hittade såklart några som var intressanta! Har mejlat till några & väntar på svar nu. :)

[Wera]
0

#84 Vilka raser vill du ha då? Blandras? Rasren? :)

Jag hade en kull förra året :) sugen på att ta en till kull nästa vår kanske, om vi hittar rätt hane för min är kastrerad nu ^^ Malteser helst för tiken är malteserblandis.

Sweet Teddy
0

#85, Nja, har ingen spec. ras jag vill ha, men liten ska den vara :) Typ toy/dvärg pudel, melteser, coccerpoo, chihuahua, jaa. :) Är helt såld på pudlar, haha.
Iof. skulle det ju vara kul med en hund man skulle kunna ställa ut, men vill nog mäst träna agillity & lydnad. :)

[Nalle-]
0

Vad roligt att du letar hund! Min vovve är lhasa apso/shih tzu/bichon frisé/pudel. Flört Fast jag drömmer om en mellanpudel, lite mer utmaning! Hugo är så väldigt nöjd med allt, efter 20 minuters promenad är han less och det går bara att träna med honom 5 minuter i taget. Med pauser inräknat!

Sweet Teddy
0

#87, Nää, låter sött, haha, skicka bild? :D
Haha, har en hudn jag med, fast han kan jag inte göra något med, kan inte gå ut & gå, träna eller något. Han är så stor, & attackerar andra han-hundar… & vår granne har en hane :s Han är en golden retriver, border collie, amerikansk setter blandis. :)

Sweet Teddy
0

Vad tror ni om den blåa teddy´n i denna annons? :)
http://www.blocket.se/vi/35016204.htm

[Nalle-]
0

#88, Han är världssöt! :D 
Usch, det lät jobbigt! Då förstår jag att du vill ha en som är lättare att göra saker med. Min hane attackerar inte, men han juckar på ALLT! Vill kastrera honom men mina föräldrar vägrar, trots att jag anser att det är min hund. Vill ju kunna ta med honom till andra, men det går inte nu utan att jag ska bli sjukt less på honom. Föröker dessutom övertala dom att få köpa en egen valp, pudel, men det går inte särskilt bra Flört

#89, Har ingen aning vem uppfödaren är!

Sweet Teddy
0

#90, Nää sicken sötnos :')
Jaa, vill också ha en pudel! Träffade på en igår, & de sa att de var underbar, lättlärda, sociala, haha. Fast de flesta är ju så dyr :/
Isåfall vill jag ha en Toypudel elr. Dvärgpudel, hah. :)

#90, Nää, inte jag heller… åker förbi Ljusdal lite då & då, så fråga om jag fick komma & kolla nästa gång, får se vad hon svarar… :)
Mamman till de var 4 år :o Är det inte lite rikfyllt att ta en kull på en hona som är 4 år? :s

[Nalle-]
0

#91, Han är ju det! 
Men eller hur, det låter som den perfekta hunden! Särskilt till mig som är allergisk också :) Toy och dvärg är lite för små för min smak, haha.
Nackdelen är ju att de är dyra, ja… Men det är de flesta renraser. Skulle kunna tänka mig en till blandras, men blandraspälsen blir så jobbig på vovvar som inte fäller Obestämd I alla fall på min.

Spännande! Hoppas det är helteddysar. Njaa, det tror jag inte? Om mamman fått kullar regelbundet innan.

[Wera]
0

#90 Haha min hund har iaf. aldrig juckat, där emot kissade han överallt i varenda hörn (märkte revir) på nya platser eller om någon ny hund hade varit i huset! Eller om han inte hade varit i huset på "länge", ex. om han hade varit hos min mamma i en vecka så kom han hem till mig eller hem till min pojkvän och började kissa lite här och där när man inte såg. Jätte jobbigt! Så vi lät han kastreras, kostade 3000 kr har jag för mig. Märkte ingen skillnad för än ca två månader senare då slutade han upp med att kissa inomhus, och han har inte gjort det sedan dess! Så nöjd och verkligen värt det.

#91 Nej det är inte som att para kaniner, första gången en hund ska paras bör tiken vara över 2 år. :)

#89 Jag var i Ljusdal igår! :)

[Nalle-]
0

Vad skönt! Men usch vad jobbigt med en hund som kissar inne så pass mycket Obestämd Nej, som sagt skulle Hugo kasteras om jag fick bestämma, men jag står inte som ägare. Vet dock inte vad det finns för risker med att kastrera? Tänker mest på att söva honom, det känns obehagligt.

Vi pratade om kaniner där! Glad

Teddyvide
0

Jag har en mellanpudelkille som har ett underbart temperament!:) Så jag kan verkligen rekommendera rasen, dock kan de små vara lite "ettriga". Chutney som han heter kommer från Angelviews kennel.

[Wera]
0

#94 haha jaha jag såg det nu, stod hona inte tik x) Ja men så länge kaninen är i god kondition ska det vara okej att ta en kull vid 4 års ålder (om den haft kull tidigare).

Varför inte? Min hund står iaf. på mig! :) Det brukar gå bättre för hundar än för kaniner vid kastrering så jag tänkte inte alls på att det var någon fara. Gick super bra.

Sweet Teddy
0

Curt, som våran bråkvovve heter, Juckar på allt & alla såfort man luktar hona, haha. Var hos frissan, där de har en liten tik, som sovde i mitt knä, sen har han alltid juckat när jag haft de byxorna jag hade då, hah.

En pudelblandning vill jag ha iaf! :)

#92, Hon som hade kaninerna verkade vara väldigt snäll, & sa att vi fick komma när vi ville, då hon hade semester. :) Så dit ska i åka nästa gång vi åker förbi!

[Wera]
0

#97 Hon i Ljusdal, hennes hane är ju efter Helge och Heaven så om du ska ha en hona från henne lär den vara släkt med Deniro :)

Sweet Teddy
0

#98, Känner du henne? :)
Ajdå… Vad synd :/
Då tror jag nog jag skiter i det, vill ju ha obesläktade avleskaniner!

[Wera]
0

#99 Nej det gör jag inte men jag mailade och frågade vad för avelsdjur hon hade för bra att veta om det finns några lämpliga avelshanar man kan låna in här i närheten, finns inte många ut av dom här omkring vad det verkar som, men han var svart/gul japan så det var inget intressant för mig :)

Sweet Teddy
0

#100, Det ska vi ändra på Wera! Vi ska få fram de finaste teddysar i Gävleborg, hah. ^^

[Nalle-]
0

#95, Vad härligt att höra från en ägare!

#96, För att vår hund skulle egentligen vara "familjens hund" men det är ändå jag som tar hand om honom Flört Men pappa betalade honom så han står som ägare. Och Hugo kommer bo kvar hemma även när jag flyttar, han älskar familjen för mycket. Och så känns det ganska skönt att få börja om på nytt senare. Men det skulle som sagt vara otroligt skönt att kastrera honom…

#99, Vad synd!

Sweet Teddy
0

#102, Hittat någon pudel ännu? :)

På torsdag kommer Dixie! Överlycklig! :D

[Nalle-]
0

#103, Många, men ingen som jag får köpa! Mina föräldrar är helt emot en till hund, punkt slut. Får vackert vänta tills jag inte bor hemma längre Obestämd
Vad roligt! :D

I helgen såg jag att det kommit ut hela 5 nya episoder av True Blood!! Det är synd bara att det går så snabbt att se dom och nu måste jag vänta en vecka på nästa avsnitt. Galet spännande! Flört
Började se en ny serie igår också - Camelot. Inte i min stil direkt, men en av mina favoritskådespelare är med så var tvungen att börja se.

Sweet Teddy
0

Ahh, vad synd :/
Jag får köpa om jag spar ihop pengar till en själv. :)
Hittade en aprikosfärgad dvärgpudel i Söderhamn, fast den var 1,5år. Men hon skrev att hon var jättesnäll & så.
Har mejlat henne men inte fått något svar :/

HelloMyyPet
0

#102 Vad kul !!! :)

[Nalle-]
0

#105, Verkligen! 
Aprikosfärgade är så fina Glad Ganska skönt ändå att den inte är valp? Det är så himla mycket jobb med valpar, även fast det är mysigt också såklart.

Sweet Teddy
0

#107, Jaa, det har du rätt i! :)

[Wera]
0

#107 Min hund var drygt 4 månader när jag köpte han, och han var inte rumsren någonting, hade aldrig gått i koppel (han fick bara vara ute i trädgården medan de andra 6 hundarna fick gå ut och gå… :S) så han vägrade röra på sig med halsband och koppel, gick bättre med sele. Sen kunde han ju ingenting, varken sitt, kom eller något. Han kan väl inte så mycket nu heller förtås p.g.a. bristande intresse för träning haha x) Men det jobbigaste är ju att få hunden rumsren. Sen tycker jag inte det är nå jobbigt, enta låg mest och sov hela dagarna som valp. Han är rätt lugn av sig och kräver inte nå mycket alls.

Sweet Teddy
0

#109, Vad har du för hund? bild? (a) :)

[Wera]
0

#110 Han på min Avatar :) Chinese crested/shih-tzu.

Sweet Teddy
0

#111, Nej va söt, haha, älskar sånna ful-söta hundar :D

[Nalle-]
0

#109, Oj! Det lät inte så roligt, 4 månader är inte så litet… Men å andra sidan kunde min Hugo inte så mycket i den åldern heller, jag har bara tränat honom de senaste två åren Flört Skönt att han var så lugn i alla fall, Hugo var helt gaaalen tills han var kring 1 år! Tur att han var liten iaf.

#111, Så himla söt han är!

[Wera]
0

#112 Ja han är ju inte vacker, alla säger att han är ful men såå söt, gullig och charmig på sitt sätt! Glad

Sweet Teddy
0

Har en sådan här söt tuss i sängen med mig nu Kyss
Den har gått hos mormor i 3 dagar nu, så de har annaonserat & frågat runt hos grannar, men ingen om känner igen plutten.
Var där idag & åt, & hade öppen dörr, då kom hon in & åt av kattmaten som stod framme (Mormor har katt) sen vägrade hon gå ut.
Hon blev helt fäst vid min lillebror, & blev helt desperat när vi skulle åka, så då fick hon följa. Hon kommer nog få vara här tills/om någon hör av sig, annars kanske vi fått en ny kissemisse :D

Här kommer en bild på lilla Ängel, som hade väldig änglavakt.

HelloMyyPet
0

#115 Så gullig ! Älskar kattungar (a)

Sweet Teddy
0

#115, Jaa, hon är jättesöt! :D
Håller på & klättrar på datan nu xd

Sweet Teddy
0

40+ grader i solen här.. stackars teddysarna.. :/
De har fått varsinna isflaskor, hoppas de andvänder dom. :)

[Wera]
0

*Låser tråden och skapar ett nytt klotterplank!*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer