Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmat
Läst 2077 ggr
Hermelina
0

Tror ni detta foder är bra?

Det är den musli säcken som är på framsidan när man kommer till sidan: http://www.tabystallofoder.se/

Tänkte blanda ut min stampe pellets med någon sorts musli!

mingopingo
0

Bra fråga. Har aldrg hört talas om fodret. Står bara lite info om fodret på hemsidan länkad ovan.

Mustang Müsli Original

_
Mustang Müsli Original är ett havrefritt müsli-färdigfoder. Müsli Original är som Pellets Original ett mellanenergi foder där havren har ersatts med korn och havrefiber. Skillnaden är att Müsli Original har allt vete och korn ångkokad. och innehåller dessutom majs och morötter._

Anledningen till att Original är havrefri är att fettsyrorna i havre kan ge "heta hästar". Att ta bort havren ger dig som hästägare möjlighet att utfodra med Original till de allra flesta hästar.

Mustang Müsli Original är som alla Mustangfoder smaksatt med äpple. Vidare har vi tillsatt dubbelt dos biotin för att undvika hovskörhet och förbättra man och päls. Vitaminer och mineraler är av högsta kvalitet och med en väl avstämd mängd för hästen behov.

Mustang Müsli Original är Sveriges absolut bästa basfoder i müsliform, och är mycket attraktivt prissatt.

Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

[Wera]
0

När jag läser det Madde lagt ut tycker jag det låter bra? :)

Hermelina
0

Jag tycker också det låter bra, att dom tagit bort havren och så.

Sen att det ska lugna ner heta hästar kan ju vara bra, så att det inte blir för mycket, eftersom det bara är till kanin?

Men frågan är ju då om hästfoder är bra för kanin.. :)

[Wera]
0

#3 hästfoder (vissa) funkar bra till kanin, många ger ex. Krafft groov :) och andra sortes müsli.

Hermelina
0

#4 okej.. :) Men det var ju rätt billigt också tycker jag, så jag kanske ska testa en säck ^^

mingopingo
0

#3 Finns ju ett annat musli som man ger till kaniner som egentligen är till hästar, vet inte vad det heter dock.

Fortfarande är det ju hö som är grunden för en kanin. Så mängden man ger är inte allt för stor Glad

Hermelina
0

#6 Nej det är såklart..Förut fick dom ingen pellets alls för dom blev dåliga i magen, men nu är dom bättre och nu får dom lite mindre en en halv dl pellets/musli om dagen… :)

Jag har alltid tagit müsli från stallet, men jag får nog börja köpa själv nu ^^

mingopingo
0

#7 Låter bra de Glad Mina blev också dåliga av pellets men sen jag bytte sort mår dom mycket bättre.

Skulle gärna köpa lite musli jag med men tror inte att en säck går åt så snabbt med tanke på hur lite dom får varje dag.

Hermelina
0

#8 nä precis, det är ju ett problem. Mina får ju också väldigt lite, och nu har jag bara 2 kaniner =/ Undrar om det blir gammalt?

[Wera]
0

#9 Så länge fodret förvaras torrt och mörkt brukar det inte bli gammalt! ;)

mingopingo
0

#9 Gammalt blir de nog inte i första taget men tycker det känns fräschare om det är rätt nytt. Jag har 9 kaniner så kanske ska vara tyst Tungan ute

Lina R
0

Man ska aldrig döma ett foder efter texten… Utan efter innehållsförteckningen och analysen.

/Lina R

Rönnbäcks Kaniner, registrerad kaningård #119 i SKAF
www.ronnbacks-kaniner.se