Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 2292 ggr
Asplyckans kaniner
0

Nät i buren

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

såg precis denna annonsen & la märke till gallret som dem får gå på.. Har hört att det är olagligt att låta kaniner gå på nät sådär , eller ?

http://www.blocket.se/klippan/Dvargvadur___Franskvadur_34797546.htm?ca=23_3&w=1

[Wera]
0

Jag ser inget olagligt i annonsen. Man får ha galler/nät i buren/gården om det ligger mot marken, dvs inte är upphöjt så att nätet/gallret är i luften. Bur på ben får inte ha nät/galler som "botten"/golv, men gårdar på marken får.

Asplyckans kaniner
0

#1 , okej , läste nånstans att det var olagligt att ha nät som "botten" bara sådär, eftersom det kunde skada tassarna eller att dem kunde fastna i det. men jag har nog missuppfattat det då

[Wera]
0

#2 Det är inte olagligt men vissa kanske anser att man inte bör ha det :) För övrigt spelar det ingen roll för mig, jag hade nät i min dygnetrunt gård förr men det är roligare utan då kanske får gräva och sådant :)

Asplyckans kaniner
0

#3 , okej , ja det blir ju roligare för dem också utan nät ;D

Rozza
0

Jag har nät botten i min sommar bur vilket är ett måste hos mina kaniner om jag ska ha några kaniner kvar vill säga XD

Ljusta
0

Om man inte vill att kaninerna ska gräva sig ut/förstöra gräsmattan så kan det vara en trygghet att ha nät. Jag vågar inte ha utan nät förutom i rastgården utanför buren där de springer bara då jag är i närheten :)

Ljustadalens kaningård

[Wera]
0

#5 Åh så var det för mig förr haha! Alla kaniner jag hade grävde som tokar, stora tunnlar och rymde och grejer. Så det blev nät i gårdarna men nu har jag inga kaniner kvar som gräver, vilket är skönt. Så jag har inte nät :) Min ena kanin gräver dock en liten grop i gräshagen ibland men inget mer.

Tänk förresten på att ha tydliga rubriker, dom får en ofta mycket mer intresserad - dvs lockar till sig fler läsare. :) *Rubrik ändrad av medarbetare*

HelloMyyPet
0

Jag har nät  som golv i min rasthage. Men det finns ett annat rum som hon kan välja att vara i också och där det finns vanligt golv (med hö). Jag märker inte att hon får ont eller något av att gå på nätet. Och jag vill ju inte att hon ska gräva sig ut heller. :)