Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: avel-och-kaninungar
Läst 1042 ggr
Eveline
0

Snart blir det bäbisar!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu om ett par veckor kommer det ungar, hoppas jag! Små söta teddypälsade lejon :)

Dessutom 2 nya burar håller på att bli till!

Kolla gärna på min hemsida.

Eveline
0

Kanske smart att skriva adressen till hemsidan också! :P

http://1327skaniner.weebly.com

[Wera]
0

Kul! Glad Vilka färger och teckningar kan dyka upp tror du?

Teddy och lejon = pälstyper… kan väl inte vara teddypälsade lejon? Så det är väl dvärgteddy du pratar om tror jag? Tungan ute

Eveline
0

#2 ja, det är så jädra många benämningar på vad dessa kaniner heter och jag säger själv olika varje gång, ena gången teddylöwen, minilejon, överpälsade lejon etc. Är det dvärgteddy som gäller nu? haha :)

Honan som är liten och garanterad teddy hon är egern och har haft 3 kullar innan, första dog, andra blev det 2 egern och en vit bö och 3e blev 1 egern och 2 havannor. Hanen är havanna. Så jag ser ett mönster. Honan som är egern har mycket havanna, vit och egern bakåt.

Den vita honan jag har är en dubbelmanad lejonhona som jag faktiskt inte vet riktigt vad hon har bakåt i leden mer än svart och vitt, hon är också parad med samma hane, han är helteddy också :)

[Nalle-]
0

Spännande! Skrattande Hoppas allt går bra med de små.

Eveline
0

5 ungar och alla döda :( så jädra tråkigt. Honan hade inte börjat boa eller nått, så jag tror det kom som en överraskning eller nått. 3 av dem låg i hop i ett bo utan päls i och 1 låg i matskålen och 1 mitt på golvet :( 2 av dem var riktigt små, så jag tror de var sånna micro… minns att andra kullen hon fick så låg de utspridda också, då la jag dem i boet och de klarade sig… så himmla trisst :( verkligen. Blir att göra om det och hålla stenkoll på henne.

breana
0

#5 Så himla tråkigt! Beklagar verkligen att det inte gick vägen! Vet precis hur du känner dig, mina hona fick en kull för en vecka sedan. Två ungar dödfödda och en levande. Sen dog den sista ungen under natten :(

Rip alla fina små ungar <3

Eveline
0

Ja, det kändes jättejobbigt att hålla alla ungarna döda i handen, men sen får man ju tänka på att de är så små, ser inget, hör inget och känner nog inte så mycket precis… men det är hemskt ändå :( Nu hoppas jag bara på att den andra honan ska föda snart, det är hennes första kull och jag hoppas det går bra!

[Nalle-]
0

Usch, vad tråkigt! :( Håller tummarna för att det går bättre med andra kullen!

Eveline
0

Nu är en ny kull här, med Dvärgteddy (som jag nu vet att det heter) :P

3 små korvar, 2 av dem är stora och en är mindre, vet inte om det är en mupp ännu, vi får la se =)

[Nalle-]
0

Vad roligt! :D