Din första teddykanin?
Vilken var din allra första teddykanin? Skriv och berätta! :)

Min första teddykanin är Xtra:D som jag äger just nu, jag köpte han för 3 år sedan av Louise som har Tussilagons uppfödning. Jag fick komma och kolla på han, och där var han, så söt och med sitt rinnande öga för att han hade ögoninflamation. Jag tänkte först att jag ville ha en hona, men vi tänkte att han nog skulle gå ihop med min andra kanin Tjoffsen. Så han flyttade hem till mig :) Han var så gullig med sina uppstående öron och sitt runda fluffansikte och han kom alltid rusande som en tok när man ropade på honom. Tyvärr gick han inte ihop med min andra kanin, men han har fått bo kvar hos mig iallafall. Han heter egentligen Tussilagons berry berry extraordinary,men jag kallar honom för Xtra för att han är lite extra speciell, så lugn och söt, han skulle aldrig ens komma på tanken att vara göra något dumt. För några månader sedan så opererades hans framtänder bort för att han hade snea tänder efter en liten olycka när han var liten. Men han verkar inte bry sig om det alls han lever på som han alltid gjort. Hos mig ska han bo för resten av sitt liv <3
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Köpte mina två första teddyhonor samtidigt sommaren 2008, en madagaskar/japan och en svart wienerteckcnad (ev. mörk brun zobel) men de fällde av och blev lejon, ena avled och andre sålde jag :) Dom hette Mumin och My. Efter det blev det Charlie, en havana hane som hann avlida innan jag visste om han skulle fälla av elr inte så vid tillfället var han helteddy (1 år gammal).
#1, Åh, din Xtra är så förbaskat söt!
#2, vilka sötnosar du haft… 
Min första teddykanin var alltså Ljustadalens Yuki. Världens mysigaste kille, han älskade att bli klappad på och hoppade frivilligt upp i mitt knä när vi var ute. Jag brukade låta honom skutta runt vid buren när jag gav honom mat och så och han stack aldrig någonstans.
Men som de flesta nog vet avlivades han på grund av bettfel för en vecka sedan. Åh, vad jag saknar honom.

#6, Åh, fina Balder!
Våra första "teddyvädurar" var Cissi och Claudia. Dessa hämtade vi den 4/4 -08 från söta Maja på Granmors kaningård. :)
Har tyvärr inga bilder på dessa.. Men två söta madagaskartöser var det iallafall.
#9, goskillarna är ju för charmiga! 
#9 Den bilden är så underbar, för Puss ser så stor ut i jämförelse med plutten Kram! :)
Min första "teddyvädur" var Myran (Lyktan´s Kyra) som sedan fällde av ca 1,5år gammal. Hon var mörk brun zobel wienertecknd och var en underbar lite flicka, som lämnade oss allt för tidigt. Hon var en helt fantastisk mamma, och fick dom underbaraste ungarna…
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Min första teddyvädur är Guldkustens Seabiscuit "Kakan" (Baby är ju inte teddy). Här har vi en otroligt, otroligt underbar individ. En bästa vän. Kakan är min lilla cokerspaniel, han är nämligen lika social, närvarande och lika sprallig som en liten hund.
Om någonting hände Kakan (eller Baby för den delen) så vet jag inte vad jag skulle ta mig till.
Mina första teddyvädurar var Samantha och Selina, de köpte jag samtidigt år -09.
Samantha är viltblå wienertecknad och Selina är viltgrå. Båda är otroligt lugna ochsnälla individer. Båda två fick sin första kullen i fjol och de har varit riktigt bra mammor till de där ungarna. Före de fick ungarna var de riktigt bra hoppkaniner också men tyvärr gav Samantha upp hoppet så nu vill hon inte hoppa nå mer, tycker att det är bättre att dofta på andra kanindofter. Men Selina därimot så hon hoppar nog nå lite än, förrutom att hon totalt vägrade då vi skulle tävla. Men det gjorde nog några andra också så vi får vänta tills det blir vår igen så att man kan hoppa där ute.

Min första teddy var Je'taimes Melvin. Brukade kalla honom för bomullstuss för att han var vit blåögd och alltid hoppade runt överallt. Han klättrade över kompostgallerna hellre än att han kröp igenom och det var alltid en massa fart i honom. Såg så roligt ut när han hade sprungit lös och så satt det fast en massa bokollon på magen på honom. Tyvärr blev han bara 4 månader.. :/
#11 Tack vännen! Är så glad att Puss inte krossade Kram under den tiden ;)
Min första teddy köpte jag år 2006 .. en madagascar färgad hona som hete Hulda och kom från fablernas kaningård . Tyvär är hon död.. hon hann bara bli 1 år och 5 månader..
Jag köpte en varsin teddy till mina döttrar från Harriet på Fablernas innan dom började blanda in lejon i sina teddysar. Skulle ha två hanar men det blev en hona och en hane. Mina döttrar tröttnade på pälsmonstren och jag själv hade fastnat totalt! Det var syskonen Rosa och Volvo. I min skilsmässa så var jag tvungen att göra mej av med alla kaninerna och dom hamnade hos en tjej som jag trodde var seriös. Fick veta att Kicki på Hallsjös som vid den tiden kände ägaren tog i från henne dom och räddade livet på dom. Fast Rosa tror jag är död för det finns ingen som vet något om henne. Det var såå himla sorgligt att göra sej av med dom, för dom var verkligen speciella. ´Men det känns bra att veta att åtminstone Volvo har det bra nu.
Min första teddypälsade kanin (kanske hade fällt av) var Åsgrändens Majs. Hon blev tyvärr bara 11 månader gammal. Fick en knöl bakom ögat som växte ut till enorm storlek på bara fyra dagar (veterinär vet ej vad det var- tumör?). Trots medicinering gick hon inte att rädda. Jättesnäll o gosig liten flicka..för o inte tala om söt (se kortet)
oj råkade bli ett inlägg till, får ej bort det, ursäkta…
#18 Volvo är avlivad han med nu väl? :P
#19 Usch, låter misstänkt likt tandproblem och tillhörande varböld. Hemskt fin ser hon ut att ha varit :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#21 Ja Volvo är avlivad pga. att tänderna inte alls såg bra ut. Inget medfött utan han har nog bitit galler hade han varit vid liv hade han bott hos Evelina. Jag provade ta en kull efter Volvo men min hona är svår parad så det blev inget. Hon fick en kull med volvo i alla fall hos evelina.
Ja, jag läste det på din hemsida, vad synd att det inte blev något.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#25, Vilken sötnos du har!
Ja hon är som en liten nalle björn :)
http://emmaskaninselar.blogg.se/
#28, Så himla söt
Ungarna med!