Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 2528 ggr
breana
0

Kram <3 Mina

Idag parade jag mina två teddyvädurar Cheyennes Mina och Tussilagons Lilla Kram, två grymt trevliga individer! Jag kan säga, utan att vara partisk, att Kram är lugnt en av Sveriges snyggaste teddyvädurar. En perfekt liten kille med andra ord. Mina har ett flaxöra, dock låg det innan den långa resan från Holland. Båda har otroligt lätt skött päls som jag hoppas att ungarna ärver.

Kram är viltgrå och Mina är enligt h-bevis isabella wienertecknad. Men jag har frågat många uppfödare och de tror alla att hon är blå/gul japan med riktigt risig teckning.

Parningsdatum: 13-14 februari
Väntas komma: 13-15 mars
Leveransklara: mitten av maj

Mina och Kram kommer gå tillsammans under natten, då de inte visar något som helst tecken på att vara arga eller lessa på varandra. Jag har sett en clean lyckad parning. Sen har Kram varit på henne många fler gånger. Så jag håller alla tummar och tår för smått om en månad!

Väntade färger: Citerar det Lina Rönnbäck räknade ut och skickade till mig: viltgrå, gul/svart japan, blå/gul japan, viltblå, viltgul, viltisabella, i fallande ordning av sannolikhet ;-). Hmm joo zobelvarianter är också möjliga: Viltzobel, zobelsiames/svart jpn, zobelsiames/blå jpn (aka zobeljapan), viltzobel blå, viltsiames, viltsiames blå… Och säkert mycket mer eftersom det är teddy vi pratar om! Wienertecknade också såklart.

Vill man redan nu visa intresse för en unge går det jättebra! Maila tallvagenskaniner@hotmail.com :)

[Nalle-]
0

Åhhh! Kyss Håller tummarna här med!

Tarja
0

Vet att det kommer att bli superfina bebisar i denna kombination, håller tummarna för att det blir bebisar om en dryg månad Kyss

breana
0

Tack mina fina vänner! Kyss

breana
0

Nu har det gått två veckor sedan de parades :)

lillaisa
0

Ååh vad spännande!

/Isa

Wonderwallen
0

#4 Spännande, du vet ju att jag taggar! Oskyldig

[Nalle-]
0

Iiih! :D

breana
0

Igårkväll födde Mina sina ungar. Tre ungar blev det, dock två dödfödda. Den sista ungen dog under natten :'(

Wonderwallen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#8 Jättetråkigt min vän :( *kram*
Men huvudsaken är ju som jag sa på telefon igår kväll att mamma Mina mår bra. <3

Horisonten
0

Usch vad tråkigt :( Vila i frid!

Tuvullenskaniner
0

Vad synd, men du får ta nya tag. Huvudsaken är förstås som #9 säger att mamman mår bra. Det var ju hennes första kull och det är förenat med något sämre odds. Du ska se att det går bättre nästa gång (fast jobbigt är det när man väntat och längtat…).

Själv har jag ju varit till Skellefteå och parat min Honey med Figaro. Börjar misströsta nu när tiden snart går ut för henne och hon inte boat. Hon är inte särskilt tjock heller. Det kan vara så att jag också måste ta nya tag.

Mvh, Michaela, Tuvullens kaniner.

[Nalle-]
0

Usch, usch, usch. *kramar*

breana
0

#9 Tack för att jag fick ringa dig vännen! 

#10 Tack snälla!

#11 Tack! Jag håller alla tummar för Honey, hon är ju så himla fin! Hon kanske är en sista minuten boare? Berätta hur det går :) Håller tummarna för er!

#12 Tack!

Ett stort tack till alla fina människor! Efter att ha deppat över ungarna har jag nu tagit nya tag och parat om. Håller tummarna att det går som det ska denna gång.