Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1058 ggr
[Nalle-]
0

Sommardrömmar...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så smått börjar våren närma sig, med ljusare dagar och några enstaka plusgrader. Det är säkert inte bara jag som toklängtar efter värme, gräs och en massa kaninmys! Våren och sommaren är helt klart de bästa årstiderna att vara kaninägare på tycker jag. Visst kan man sitta ute och mysa redan nu, men det slår inte att ligga på mage i gräset och läsa en bra bok medan kaninen skuttar runt en.

Vad vill ni göra med era kaniner i sommar? Har ni planerat något alldeles särskilt? Berätta om era sommardrömmar!

breana
0

Jag saknar skogspromenader och fotografering med kaninerna. Planerna hos oss är att Mina ska ha kullar. Sen ska mina teddysar bli bedömda utseendemässigt av en superduktig person :)

Rozza
0

Är det bara jag som ser det som en mardrömm? just över pälsen :S jag vill ju ha den kvar men rädd att dom kommer dö av väreslag även fast burarna är rätt svala. Måste jag klippa ner dom?

Men i sommar kommer det bli mycket ungar i alla fall. Dock inte så många teddysar men i alla fall ska bli kul och se vad man får både på teddysarna och dvärghararna.

Jag har hoppas att hinna ta körkort och försöka ta mig iväg på allingsås uställningen och sälja/byta lita kaniner. jag hoppas att det ska gå vägen i alla fall.

Har parat tre kaniner nu så lite vår/sommar kaninungar blir det i alla fall.

[Nalle-]
0

#1, Åh ja, skogspromenader! Det blir absolut mer av det här i sommar.

#2, Jag har då aldrig tänkt på det så! De två långhåriga som jag hade förra sommaren (Taigaro halva och Yuki andra halvan) klarade sig bara fint. Min bur står i skuggan hela dagen förutom en timme på kvällen. Och blir det för varmt satte jag förra året in en kylklamp inlindad i en handduk och det var väldigt uppskattat :)

[Nalle-]
0

Här blir det som sagt mycket besök ut i skogen. Vi har en fin skog alldeles nära men som jag för sällan besöker. Att sitta i gräset på en filt och fika med sin kaninkompis, åh!

Det blir lite extra att stå i här eftersom det ska flytta in en unge här också i vår. Så jag ska börja bygga en tvåfackare så snart som möjligt!

Dessutom blir det en hel del hindertillverkning och en massa hoppträning. Puzzel har visat att hon faktiskt kan hoppa! Och så blir det selträning med den nya och lite hoppträning med tids nog. Tror att jag ska testa att klickerträna Puzzel också, hon är ett sånt matvrak så det kommer nog gå bara fint.

Men särskilt är det sådana saker som jag skrev om längst upp som jag drömmer om mest, att ligga ner i solvarmt gräs med sin kaninkompis och läsa en bra bok eller bara vara.

Rozza
0

#4 låter kul, jag tycker också om hoppning dock gillar kaninerna det lika mycket som jag. Plus att man börjar känna sig för gammal för hoppning. Men tog upp mina hinder upp till stallet här om veckan och hoppade i stallgången det var kul. Gillar mina hinder har byggt dom själv, försökte sälja hinder för någon sommar sen men det var ingen höjdare bland folk här.

sotlynx
0

Gräva rabatter tillsammans med jättekaninerna, ligga och läsa i hagarna med kaniner som rusar rundor eller ligger bredvid, kvällstävlingar, en varm kanin i knät en sen sommarkväll…. Mmmmmm!! Snaaart! :)

[Becca-]
0

Låta dem springa lite i sele, i mormors trädgårdsland lite. Vara ute på landet där vi är om sommrarna, där dem kan springa på stora gräsmattor. Gräva i sandlådan, och leka i det höga gräset.

Få nyplockade grönsaker och örter varje dag, ifrån trädgårdslandet. Ligga i hagen, och läsa en bok medans kaninerna klättrar på mig. Och framför allt, busa i den enorma hagen och få bo in sig i den nya buren.

[Nalle-]
0

Åh så himla mysigt allt låter! Jag skulle inte ha startat den här tråden, haha, nu längtar jag ännu mer efter sommar.. Flört

[Wera]
0

Och jag som bor i lägenhet sedan ett år tillbaka! Ingen skillnad för mig ändå ju Rynkar på näsan nästan…
För brukar väldigt sällan vara hos min mamma där jag har tillgång till skog och gräsplätt och massa kaningårdar. Fast min ena kanin ska troligen få vara hos mamma över sommaren så han ändå kan få springa i gräset ^^ än att sitta i lägenheten.

Sen spenderar jag väl mycket tid hos min pojkvän som bor lite avsides så jag tänker ha med en kanin dit i sommar, då får den bo i en gård dygnet runt så lite roligare blir det väl :) Dom har en liten gräsplätt alldeles framför huset så jag kan väl ligga där och sola samtidigt som lille kaninen får skutta runt mig, medan pojkvännen skruvar i verkstan haha. Läsa en bok kanske Glad äta massa smultron som växer alldeles bredvid gräsmattan ^^ ååh! Och såklart småvovvarna får vara med och busa med mig och kaninen hihi. Får släpa dit några kompostgaller som ligger hos mamma. Flört För det finns ingen gräs i den hage som kaninen bor i dygnet runt i.