Mums för kaninen
Hej!
I somras blev jag varse om att en av mina kaniner verkade vara tokig i Piggelin (isglassen, alltså). Han fick smaka litet och tiggde sedan som en tok, brydde sig inte om det gröna gräset. Nu i vinter har jag förstått att mina kaniner gillar te, helst rött eller grönt! Jag brukar fylla vatten i en termos och ta ut till kaninhuset, och jag såg att det var extra populärt när jag använde te-termosen. Nu härom dagen, när jag och barnen hade picknik i kaninhuset, bjöd vi kaninerna på litet te, och det var tydligen smarrigt.
Kaniner är visst litet av allätare… Gillar era kaniner något som kan sägas vara "annorlunda" kaninmat?
PS Glöm inte att kaniner har känsliga magar…DS
:) Michaela
Vad sött det där med Piggelinglass, haha!
Min dvärgvädur som jag hade för ett par år sedan var helt gaaaalen i bullar… Han fick verkligen inte mycket av det, men när han väl fick det så var han en lycklig kanin. Det var enda gången han åt frivilligt ur min hand 
Puzzel har än så länge bara ätit "kaninmat" hos mig.

Min ena kanin Funai älskar chips, dock ger jag inte det då det är alldeles för salt men en liten lättsaltad bit eller två tycker hon är muuuuums :)
Mina kaniner gillar också glass! Av alla sorter, självklart ger jag dem inte allt de vill ha. Men lite isglass väldigt sällan fungerar alltid!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min ena kanin tycker om kardemumma skorpor med smör haha :) Fast han har bara fått det en gång (en liten bit av kanten och det var lite smör på) :P Men annars tycker dom om kanelbullar och Crunchy - kanel & äpple flingor.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Härom dagen hade vi picnic ute i snön, och hade ett par av kaninerna med. Russin- och nötblandning luktade och smakade tydligen väldigt gott. Salt är det ju (#2 precis som chips!), så jag vågade bara ge litet. Mysig utflykt hur som helst, sol, snö, gott fika, lekande barn och kaniner - kan inte bli bätte!

Mina kaniner gillar allt. På sommaren tycker jag det är mysigt att sitta i hagen att äta, men då är alla på mig och försöker ta min mat, vad jag än äter. Tappade min tallrik en gång så nu vågar jag nt äta i hagen längre. :P Dom glufsar i sig allt…
Min frasse Bruuno hade en fix ide om att kattmat var gott för ett tag sedan… Fick gömma katternas tallrikar uppe på bänkar, vilket inte hjälpte särskilt länge eftersom Bruuno hoppar / klättrar upp på allt.. Tack och lov har han slutat.
Mina hoppkaniner älskar branflakes. Har med det som godis och belöning på tävlingarna.
Kompisarnas tävlingskaniner har visat sig helgalna i bilar.. godiset alltså. Mina får inte smaka på sånt.. Bakar hellre frökakor och annat till dom.