Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 6639 ggr
[Nalle-]
0

Era teddykaniner!

Jag vet att det funnits en sån här tråd tidigare, men jag hittar den inte och folk har säkert köpt in nya kaniner och så. :)

Skriv ett par rader och berätta om din/a älskling/ar! Vad gillar de att göra? Brukar de göra något riktigt tokigt?
Bilder är alltid också himla roligt. Glad

Tarja
0

Ursäkta kvalitén och storlekarna på bilderna, alla bilder är nämligen tagna från våran bilddagbok då våran dators hårddisk nyligen kraschat.

Tussilagon's Fluffy Princess "Sessan"
- Sessan är en väldigt fartfylld kanin när hon är utomhus eller skuttandes fritt i huset, i knät är hon dock en riktig knähund och bara njuter. Jag förstår även varför hon fick namnet Princess, hon verkligen är en liten prinsessa :)

Tussilagon's Be My Escape "Ällie"
- Ällie är en väldigt liten och nätt tösa som är bra mycket lugnare än syskonen. Hon gillar att ta det lugnt och är med andra ord en liten latmask ;)

Tussilagon's The Good Fight "Fia"
- Fia är väldigt lik Sessan personlighetsmässigt, inte så konstigt egentligen med tanke på att dom är helsyskon. Hon är riktigt matglad och brallar hellre runt i vardagsrummet än sitter i knät och myser.

Tussilagon's So Beautiful "Bella"
- Bella är även hon en liten prinsessa, som inte gör saker i onödan. När hon är ute och springer så springer hon hellre till matte och vill upp i knät än att springa runt och busa.

Tussilagon's Milky
- Milky, våran älskade lillgrabb! Han är så speciell och så vacker. Även han tar allt med lugn och är tillsammans med Luxxen våran lugnaste hane.

Tussilagon's Veritas Lux Mea "Luxxen"
- Luxxen anlände till oss igår men vi har redan nu märkt hur lugn och trygg han är i sig själv. Man kan vända och vrida på honom hur som helst, och han rör inte en fena utan tar allt med ro. Fina lillpojken :)

Wagenvoort's Black Pearl "Blackie"
- Blackie är våran snygging! Även han är lugn, men inte fullt lika lugn som Milky och Luxxen. Han älskar att springa runt och göra glädjeskutt.

Yarmidasplace Romayke
- Romayke är en tjej som precis börjat lita fullt ut på oss. Hon var väldigt rädd och ohanterad när hon kom till oss, och framför allt undernärd. Hon tycker fortfarande att pälsvård är lite läskigt, men vi tar det försiktigt och jobbar på det.

Cheyenne's Lies
- Lies är en väldigt kontaktsökande och snäll tjej, blir ofta favoriten hos besökare då hon mer än gärna vill bli kelad med. :)

´
Wagenvoort's Silvo
- Silvo är tyvärr inte alls lika trevlig i tempramentet och personligheten som våra andra teddysar i buren, utan då är han väldigt revirmarkerande och gillar inte att bli buren. Inte något temprament som jag vill avla vidare på. Och så får vi se hur hans päls utvecklar sig, förtillfället så ser han inte teddy ut.

Åsgränden's Flisa
- Flisa är våran stoooora teddytjej! Hennes päls är väldigt tät och fin, och jämnlång överallt. Är så glad att hon stannade som teddy när några av hennes andra kullsyskon fällde av. Hon är kaningårdens "big-mama" som folk säger, och hon är verkligen våran allra lugnaste hona. Hon är som en trasdocka och alla älskar henne :)

Lindsay's Pepijn
- Pepijn är våran minsta kanin! Han är så sjukt liten och har ett charmigt (eller icke-charmigt) öra som står rätt upp hur mycket massage det än får. Envist öra är vad det är! ;) Han är jättecharmig och energisk och har alltid mängder av spring i benen.

breana
0

Härlig insats Tarja! Kan tänka mig att det tog en liten tid det där! Ni har sjukt fina teddysar :)

[Nalle-]
0

Bra att du tog mod till dig och började, haha! Alla dina fina ser så fruktansvärt mysiga ut, åh. Kyss

Jossi, är du näst på tur då eller? Flört

teddybaby
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 Alltså man vill ju bara ta en varsin tuss i vardera arm och gå hemåt! Jag skulle definitivt ta sessan då, älskar färgen! Flisan ser också riktigt mysig ut, hon ser ut att vara lika avslappnad som min Kaka. Oskyldig

BABY: Guldkustens New York Super Fudge Chunk, en bedårande bomullsplantage till kanin. Mycket karaktär i den killen. Lite snäsig har han dock blivit, som en liten gammal morfar. Glad När mina vänner kommer över så frågar de "Vart är lillmorfar då?" Eftersom att han ser ut som en söt och sur liten gubbe med sin lilla mungipa. Han kommer alltid att ligga mig mycket varmt om hjärtat! :')

Johanna-iza
0

#4 Bara för söt :')

teddybaby
0

KAKAN: Guldkustens Seabiscuit. Lillpojken! Han har börjat surra när jag kommer i närheten, parningsljud? Den här killen är som jag skrivit så många gånger något väldigt speciellt. Han skulle egentligen vara frigående kanin jämt, då skulle han nog må som bäst. Ligga i soffan och titta på tv om kvällarna… Kakan är väldigt svårt att motstå, och jag har inte träffat någon som Inte vill ta med honom hem när de fått gosa med honom. Han är väldigt mysig även med främlingar, så att säga.

teddybaby
0

#5 Tack! :D Det ska jag hälsa Baby!

[Nalle-]
0

Dina fina fluffar Victoria! Bilden på Kakan är bara för charmig.

puffmaskin
0

Här är min älskade Berggrens Mount Gilbert. Gille och hans lilla prick på nosen Mr. Front-page-news;)  (http://teddykaniner.ifokus.se/)

Han är en supergo 1,5-åring. Han är väldigt social och vill vara i centrum hela tiden. När det är tyst i lägenheten sätter han sig under soffan och väntar tills det händer något.

Han kommer när man pussar i luften, för han vill ju inte gå miste om pussar och godsaker! Favoritgodiset är svårt och säga då han mumsar i sig i princip allt men hallon och popcorn slukas nog fortast;)

Alla som träffar honom smälter, speciellt då han alltid ska hoppa upp i soffan och buffa lite på alla för att få lite kärlek innan han går vidare till nästa.

Kanske inte bästa bilden så den är tagen m min iPhone men den får duga…

[Nalle-]
0

#9, Vilken sötnos! Har verkar supermysig :)

[Wera]
0

#9 Skapligt fluffiga kinder haha! :)

puffmaskin
0

#11 Ja han ser lite lustig ut när man sätter upp luggen för skägget/mustachen ser lite muppig ut hahaha men sätter man inte upp luggen så ser han inte så mycket tror jag, med tanke på allt han springer in i HAHA

Ljusta
0

Här är min nyaste teddy :) Liten är född på själva nyårsafton. En riktig söt lugn en som älskar att ligga i handen och slickas <3

Pendlar mellan att se antingen egernbrokad ut eller havannabrokad, så vi får se vad det blir när han/hon är stor :)

Ljustadalens kaningård

[lolloita]
0

#13 Vilken sötnos! Glad

[Nalle-]
0

#13, Åh åhh, helt underbart söt Helene!

Lurvas
0

Ebony och Tova. Inga kelisar direkt och Tova är jätte hår öm stackarn, så henne får jag klippa om hon får en tova. Men dom är vääärldens sötaste teddytöser. Ocg snälla som bara den. Älskar att sitta ute i rastgården och lapa sol.

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

Lurvas
0

Lilla Teddy. Super söt kille med stora runda ögon och ett bebis liknande utseende. Är jätte busig både i buren och i rastgården. Hoppar och far som en galning. Han är så liten och busig så han kommer aldrig att bli en vuxen kanin, mycket svårt att förstå att det redan har hänt.

Råttliv på Runnavägen

Lurvas
0

Sassa den ena an världens absolut snällaste kaniner. Man kan göra precis vad som helst med henne och hon bara accepterar det. Är lugn och go, älskar att gräva ute i rabatterna. Kan gå lös hur som helst. Är just nu helt suuper i pälsen fast hon ganska så nyligen lämnat sina små skruttar i från sej. Bilden är ny tagen, var bara tvungen att få med hennes suuper päls på bild.

Råttliv på Runnavägen

Lurvas
0

Och sist men inte minst Trollet-världens mesta kanin! Suuper kelig  tyvärr galler gnagare - se mej se mej, ta mej, ge mej!! Han är jätte nyfiken på precis allt. Också en lös skuttare i trädgården. Vill bli buren, vill göra saker hela tiden. Väldigt aktiv och nyfiken person.

Råttliv på Runnavägen

[Nalle-]
0

Roligt att se bilder på dina kaniner! Jag tror inte att jag har gjort det förut. Särskilt Teddy såg himla mysig ut. Glad

Lurvas
0

Ja han är så söt lilla teddy

Råttliv på Runnavägen

[Nalle-]
0

Dags att skriva lite om Puzzel!
Är himla lycklig över att jag fick överta den här tjejen från Angelica, hon är så fruktansvärt mysig och man kan verkligen göra vad man vill med henne. Hon verkar himla lugn i sig själv och fann sig tillrätta väldigt snabbt hos mig. Puzzel (eller Tussilagons The Ruined Puzzle som hon egentligen så tjusigt heter) har bott hos mig i lite drygt två veckor nu och vi kommer varandra närmare för varje dag som går. Kyss

Kan lägga in en bättre bild senare.

Lurvas
0

#13 Vad roligt med en brokad teddy, det verkar inte finnas så många tycker jag. Båda mina teddyvädurar bär på brokat och det är jag verkligen glad för. Båda sina kullar här hos mej så har hon fått brokade ungar.6 av 8 har varit det.

Råttliv på Runnavägen