Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettoff-topic
Läst 6182 ggr
[Wera]
0

OT - Dina andra djur

Bortsett från era fluffiga kaniner, vad har ni för andra för djur?
Berätta och visa bilder! Glad

[Wera]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan ju börja skriva lite om mina andra djur! :)

Jag har en hund på 4-5 kg, chinese crested/shih-tzu korsning som heter Qenta, snart 2 år gammal. Fruktansvärt söt och go och en riktig charming!

Sedan har vi en svart/vit liten katt på 2 kg som bor hos mama, Chicco heter han och vill ha all uppmärksamhet för sig själv, han tycker om att vara det enda djuret i huset och tror att han är störst, bäst och vackrast.

Min lillebror har en brun långhårig rex guldhamster som är snart 2 år han med, Bruno heter han.

Min syster har också en hund, på ca 6-7 kg som heter Pipa, en malteser blandis från Mallorca. Hon vill ha all uppmärksamhet, ska man mysa med Qenta måste hon också vara med så hon trycker sig gärna upp och klämmer sig förbi i famnen.

Just nu har vi även en kull valpar på 4 st små liv, tre hanar och en tik. (Chinese crested/shih-tzu/malteser…)

2007-2008 hade vi även två hästar (C-ponny korsningen Rocky & bruksaraben Musse) samt dvärggeten Geisha.

Denna kommentar har tagits bort.
Tuvullenskaniner
0

#1 Lyllo dig som har så många andra djur!

Tyvärr kan vi inte ha några "inne-djur" pga allergi. Vi provade att ha häst för ett par år sedan, men det var alldeles för mycket jobb. Kaniner är lagom med jobb, har jag sett. Vi har 6 mysiga, gosiga, busiga, söta, matglada, spralliga kaniner.

//Michaela

[Nalle-]
0

#1, Din hund är så himla fin Wera!
#3, Jag förstår dig, jag trodde heller aldrig att vi skulle kunna ha ett pälsdjur inne pga allergi i familjen.

Men vintern -07 skaffade vi ändå hund på prov, och det gick hur bra som helst! Nu är Hugo tre år gammal och världens finaste, underbaraste, mysigaste vovve. Han är korsning mellan lhasa apso/shih tzu/pudel/bichon frisé.

Bilden är inte den bästa, men jag har ingen annan på den här datorn.

[Wera]
0

#3 Du är inte ensam om att tycka det! :)

[Djurlinnea]
0

Jag har en hund på 5år ;D han blir 6år i April. Han är schillerstövare..Inte nån jag jag egentligen inte vill ha men det är pappas och så är han världens gosigaste! :D Och ja han är jakthund..jagar hare :o men han skulle aldig göra nått mot kaniner! Han skulle kunna gå ihop med Betty. Han skulle nog skydda henne mot andra ;) annars är han världens snällaste och matgladaste hunden vi har haft! :p

Så har jag 1 gerbil som också är världens goaste! :D Hon kan inte vara med andra trots att dom egentligen måste det…Men hon har skadat 2-3 gerbilungar vid ihop sättning tidigare så jag och Isabelle (hennes uppf.) kom överrens om att hon skulle få gå själv! ;) och hon blir 2 år i december :D

Och så är jag fodervärd på 2 andra gerbiler ;) dom är mer busiga än lugna som Tinki (min gerbil) är. Det är en 1årig hane och en annan hane som är kanske omkring ett halvår ;D Superfina pojkar som alltid står och väntar på att man ska gosa med dom eller ge mat på morronen :D  

Och jo jag glömde säga att hunden heter Sigge, gerbilerna Tinki Winki (min), Discostick och Galax (fodervärd på) :D orkar inte ladda upp bilder idag..;)

teddybaby
0

Två hamstrar och en familjehund som bor hos min familj :)

[Nalle-]
0

#6, Vad roligt med gerbiler! :D De är så galet gulliga. Stannar alltid och kikar lite extra på dom om jag besöker en djuraffär, de är så livliga ;)

#7, Har du två hamstrar? :) Jag trodde bara du hade din Nalle(?)!

teddybaby
0

# 8 För två år sedan så köpte jag två små dvärghamster på djuraffären (det var innan min kärlek för djur började att spira ordentligt :P). De fick heta Frank och Herrman och var alltså två små roborovskis, vilket är den minsta dvärgarten bland hamstrar. Två pyttesmå yrväder var de! De sprang alltid tillsammans i hjulet, och de bjöd på cirkustillställningar varje dag. De var alltså ohyggligt roliga att titta på! Ibland kunde den ena göra loopings (alltså att de står stilla i hjulet när hjulet snurrar) varav den andra då fortfarande sprang i samma hjul och" hoppade över" sin kompis varje gång hjulet snurrade ett varv. Otroliga! Men de var ju från djuraffären så de gick inte att "gosa" med. För ett tag sedan så dog Herrman, och jag har inte haft hjärta att avliva Frank. Jag har haft i tankarna att köpa en liten kompis åt Frallan, men han skulle bara mangla sönder sin nya kompis för Frank är sådan. Så nu är Frank alldeles snart 2 år gammal och kommer förmodligen att dö snart av ålderdom.GråterGlad

Eveline
0

jag har en valp på 6 mån som är korsning Samojed/pyreneér, Jelzin heter han. Och så har vi en finsk stövare som heter Elmer, det är egentligen pappas men gissa vem som sköter honom… :)

På bilden är det Jelzin, min hund. Där är han 4½ mån. Jelzin är väldigt nyfiken på kaninerna, först så skrämde han dem och försökte leka med dem, men det blev prio 1 att avvänja honom med. Nu bara luktar han och slickar på kaninerna, tittar jag på honom när han vill busa så lägger han sig ner och surar =)

[Nalle-]
0

#9, Jahaa..
Usch, det verkar vara det tråkiga med hemstrar, att de lever så kort tid :(

#10, Nämen vilken nallebjörn!

HolyFuck
0

Iller, två gerbiler och en häst :D

[Nallegardenskaniner]
0

En "liten" samojed kille vid namn kenai :)

[Nalle-]
0

#12, Åh, så himla roligt med iller!

#13, Kenai Kyss

Sophie&Segra
0

En Schäfer, en Bengal och en bonnkatt :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

[Underground]
0

Min syster är allergisk och för några år sedan var det totalt djurförbud här hemma. Meeeen… jag är väldigt bra på att övertala och har hittills haft över 7 gerbiler, 5 kaniner (9 ungar också…), en hund och en vandrande pinne.

Nu har jag en egen hund, Doris. Hon är en chinese crested powder puff även fast hon inte uppfyller kraven, hon är bland annat för hög och för tung.
Hon är snart ett år och världens galnaste. Helt knäpp men samtidigt helt underbar Glad

Har tre gerbiler också men dem har min syster fått pga att de alltid väckte mig på nätterna = resulterade i mycket frånvaro i skolan.
Eddie, Casper och Devin heter de underbara små liven. Funderar på att ta tillbaks dem men är rädd att sömnproblemen återvänder.

På bilden är min hund. Hon har en egen blogg som ni kan kika in HÄR.