Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 2505 ggr
Tuvullenskaniner
0

Lyktans Öpus

Är det någon som vet hur Lyktans Öpus ser ut i pälsen idag?

Tuvullenskaniner
0

Ingen känner tydligen till Öpus. Hans föräldrar, då? Cedro von Masenkramp och Blumchen von Landgraben. De är väl mer kända i kaninvärlden kan jag tro. Visst är de "peking" båda två??

//Michaela, Tuvullens kaniner

[Wera]
0

Cedro är lejon har jag för mig, visst är han havana?

Ljusta
0

Ja Cedro är lejon iom att han lämnat lejon med teddyhona, men tror att han fällde rätt så sent :)  Jag är nästan helt säker på att även Blumchen är det, har för mig att jag sett bild på henne någonstans, men hittar inte det nu…

Ljustadalens kaningård

Tuvullenskaniner
0

#2 Jo, Cedro är havanna.

#3 Blumchen har jag nu sett bild på, hon är också lejon.

Så, troligtvis är Öpus också lejon. Honey har vad jag kan se/känna teddypäls (och hon är över 2 år)….så hon ska väl egentligen kallas teddylejon…..eftersom hon är en korsning som turligt nog fått teddypäls?

Pysselgarden
0

Hej, sent men ändå :) Öpus är vår "Blyger", vi köpte hem honom från Amanda, Lyktans som teddy… eftersom han har dubbelmanade som föräldrar väntade vi tillslut att han skulle fälla av men… vuxenpälsen vid dryga 1 års ålderna (när han flyttade till Nina, Royalseeds) var teddy. Har försökt att höra mig för med Nina om dagsläget men han är såld vidare o inget svar om teddy el peking.

"Gamle" Cedro tog vi han om här i höstas för omplacering o lugn o ro men innan familjen hunnit hämta honom hittade vi honom tyvärr död i buren en morgon. Vi fick rå om honom några dagar bara. Jättefin havana o dubbelmanad med fin man.

Blümchen, dubbelmanad med inte så lurvigt ansikte. De har tidigare gett en teddylik unge därför trodde vi just Blyger kanske skulle förbli teddy. Underbart sinne.

Tillsammans med Jojo (garanterad teddy) gav Blyger väldigt välpälsade små: Honey (ovan) tror vi förblir teddy, de blå brorsonra likaså men vi får se.