Dvärgteddy/Teddylejon?
Min hane Dagis, kommer från Lejongläntans.
På hela hans h-bevis står det att han är dvärgteddy och att hans föreldrar också är Dvärgteddy. Ni har har sakt att han är Dubbelmanat lejon, vilket jag har skrivit överlallt, men undrar, för han är fluffig över allt fort. (1 år, snart 2) och jag klippte honom, och all pälsväxte ut till "teddy" päls igen.
Om jag ska veta om han värkligen är dvärg teddy, Mäste jag veta vad hans föreldrar har för päls typ då? för om dom 2 e teddy e han teddy för 2 teddy kaniner kan inte få överpälsade lejon x)?
Om han snart är 2 år och fortfarande ser teddypälsad ut (lika pälslängt och kvalitet överallt) så är han nog det, oavsett vad hans föräldrar har för pälslag :) Så då är han Dvärgteddy (om jag förstått det rätt så är hans föräldrar Dvärgteddys importerade från Holland?).
Ljustadalens kaningård
"Ni har har sakt att han är Dubbelmanat lejon" … Vi här inne på tkif alltså? Ser han ut att vara det på bild? :P Kan vi få se en bild? ^^
Hm ja minns inte om det va på teddy kaniner eller på kanin :P
Det står på H-beviset Dvärgteddy. Jag tycker med han ser ut som ett lejon om man gemnför med mina andra lejon jag haft :P
Så han skulle ev. kunna vara Teddypälsat lejon då :P?
Jag är ganska ny i teddyvärlden, men ser på bilden på hemsidan i alla fall att pälsen inte ser ut som dubbelmanad. Kanske har jag fel, men jag tycker definitivt att han ser ut som en dvägteddy med tanke på att pälsen ser jämnlång ut även på ryggen…intressant detta med dessa pälstyper, variationerna är oändliga…men som sagt,jag är ingen expert o kan ha fel..
Själv har jag en hona som har jämnlång päls överallt utom på huvudet, den är också något kortare än teddy, påminner om lejonhuvad fuchs, men ändå inte pga mera fluff…brukar benämna henne som överpälsat lejon med fuchs/teddypäls…
#4, det skulle han säkert kunna vara! om han har jämnlång teddypäls över hela kroppen. Jag kan inte avgöra det genom bilden dock, men vi får höra vad "experterna" säger ;)
¤4 o ¤6 : Ja, det kanske vore ett alternativ? Spännande, hoppas det finns nån "expert" tillgänglig som kan ge oss svar…