Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: allmänt
Läst 2521 ggr
HolyFuck
0

Få äldre kanin rumsren?

Hej! Har precis fått hem en 2-årig fluff-hona som inte är rumsren. Jag tänkte köpa en såndär toalett och jobba på det. Men hur gör jag enklast för att få en äldre kanin rumsren?

Tuvullenskaniner
0

Skulle jag också vilja veta. Min kära Honey har inte riktigt fattat detta med vad man använder toaletten till. När hon får något gott, t ex en morot så tar hon med sig den och sätter sig och äter - i toan. Jag har två st toaletter i hennes bur och hon lyckas ibland göra rätt, fast för det mesta kissar hon där hon oftast är - alltså under höhäcken. Jag kanske ska köpa en kattlåda och ställa under höhäcken?!

//Michaela

Ljusta
0

Jag tycker att många kaniner faktiskt väljer att äta och kissa/bajsa på samma ställe, ofta under höhäcken. Så jag brukar faktiskt ha en toalåda under höhäcken hos en del. Till vissa lägger jag även höet i deras toalåda. Byter lådan och höet varje dag.

Annars är det bra att titta var kaninen väljer att ha sin toahörna och ställa lådan där. Vissa vill aldrig kissa i lådan utan har den som "bo" istället.

Ljustadalens kaningård

teddybaby
0

Min kanin Baby har två hörn, att ja inte tänkt på möjligheten att ha två lådor! Det tar förvisso plats…

Tuvullenskaniner
0

Nu har jag ställt en kattlåda där hon tidigare hade höhäcken (där det är rejält inkissat i plastgolvet) och så har jag flyttat höhäcken. Hon har nu kissat i den nya toan i säkert 2 v utan att misslyckas mer än kanske en eller två gånger. Glad är jag för det, då det blir betydligt mer lättstädat och en renare kanin att gosa med! Den första toalådan, som jag alltså också har kvar, har hon tydligen valt att ha som bo. Där har jag bara en tidning i botten (just nu, massor med halm tillkommer om hon ska ha ungar).