Teddy drömmar!
Åhh! Nu är jag äntligen fått tillåtelse att köpa en teddy så börjar framtidsdrömmarna att hoppa fram. Det är allt från små tussar till vuxna fina teddys med fin wienerteckning i alla möjliga färger. Just nu tänker jag på:
Jag får starta teddyuppfödning och köpa in massa söta bebis tussar och 2 riktigt fina teddys på 9 månader med bra päls. Hur gosiga som helst. En hona och en hane. Båda med fin wienerteckning. Ungarna kommer hem veckan efter att dom vuxna kommit. 2 honor och 1 hane. Fina, lugna och härligt pusssjuka. Jag och pappa har gjort om lekstugan till ett kanin stall med en 9 fackare som är L120xB60xH60 och en 2 fackare som är L150xB70xH60 (till honor med kull) + ett skötselbord. Utanför stallet är det fullt med hagar där tussarna får springa 5-6h om dagen medans jag ger mat och fyller på med hö och vatten och ev. rengör. Kullarna planeras och stamtavlor kollas lite extra. 1-2 månader senare paras nu 9-10 månaders honan och hanen. Ca. 31 dagar efter kommer ungarna. Och så fortsätter det :D
Ahh…Vad skönt att skriva ner den drömmen :D Hoppas ni orkade läsa! :) Det är verklingen min högsta önskan just nu :D Och den kommer defenitivt slå in en dag! :D Hoppas på snart! :D Jag älskar pälsvård och har just nu en lejonhuvad ddv (dubbelmanad) som kräver pälsvård 1-2 ggr i veckan. :)
Har ni drömt några framtidsdrömmar om teddys? Skriv dom här! :D Vill läsa!! :P Är dom i en bubbla där jag bara ser söta teddys! :D 
#1 Vad söt Carpo är :D
Min senaste teddydröm har faktiskt slagit in. Det var att hitta en teddy som skulle passa in i mitt hem, med mina andra älskade djur och som skulle vara så social och gosig som bara går. Och det har jag numera. Kakan är ruskigt social och den keligaste individ jag mött!
Nästa teddydröm? Hm, ja, det blir väl om några år om jag köper villa. Då ska jag ha kaniner utomhus. Dock ingen uppfödning! Haha :)
Åå vad kul, själv har det gått från dröm till mardröm under bara nån dag. Skulle hyra in mana kaniner i ett när liggande stall och allt var planerat materialet skulle köpas in för det nya burarna och pappa hade lovat att hjälpa mig med transporten av materialet och allt. Men då dör ägaren av stallet där jag tänkt hyra och vill inte tränga mig på i röran. Och har några burar för lite här hemma och kaniner som väntar på och få flytta hem men dom kan inte för jag har ingen plats :(. så kan ju säga att jag inte kunnat sova på några nätter nu och har en stor klump i magen.
#3 Vad härligt :D och vilken sötnos :D
#4 åhh…Vad sorligt…
#6 Ja :D Det är ju det…Föräldrarna håller inte med alltid :D Men hos mej så gör dom det som tur är :D
jag känner igen det där med föräldrar som är lite svåra att övertala men jag brukar säga att jag är vuxen och jag gör som jag vill ;) men det funkar inte alla gånger som jag skrev i #4 så har mina drömmar grusats men hoppas att det slår in har hittat en fin teddy hona platsen tas upp av kaniner jag egentligen inte är så sugen på och ha. har ångest och kan inte välja vill ha alla men det går inte :(.
#8 Ja…Det är så det är…:( Om man bara hade oändligt med plats och tid…
#6 Hälsa dina föräldrar att det är faktiskt inte så jättemycket mer ansvar med två kaniner än med en. Speciellt inte om man har urtymme så att de kan vara utomhus samtidigt (det har inte jag). Då är det väl knappt någon skillnad!
#10 Okej ska försöka :P Men håller med ;) hade 2 st tidigare men sålde den ena för den var i en bur uta ben direkt på marken…Men sålde den till några som hon verkar trivas bra hos dom hade en jätte bur som hon var i på sommaren tror det var 32 kvadratmeter och en vinterbur som var 20 kvadratmeter fast den var i ett stall ;) Så hon fick det bra ;)
#10, Det får jag göra!
De kanske mjuknar lite när de lärt känna Yuki ännu bättre också, åtminstone hoppas jag på det 
#12 Ja! :D
Jag hoppas verkligen på att kunna ta en kull (helteddy) på Lollipop i vår, men pappa är lite motsträvig;) så jag håller tummarna att jag kanske med mammas hjälp får ett okej.
/Isa
#14 okej :)
usch jag mår dåligt :S jag gjorde en annons i går på kaninerna och la ut på kanin-net och har fått svar på den jag kunde tänka mig ha kvar men kan ju inte ångra mig måste göra mig av med några för att få in nått annat.
#16 usch då…
#17 ja, men vill ju satsa på teddy så måste man sälja det man inte behöver.