Inte Rumsren
Hejsan! Min Morris är inte rumsren. Han är inte ens rumsren i sin egen bur. Han kissar och bajsar överallt. Han kissar inte utanför buren men bajsar hela tiden. Är det tonåren som spökar? Han kissade och bajsade i sin låda förut men nu är han snart 6 månader!? Det är ganska jobbig när han inte kissar i kisslådan!
/Elvira :D
jag skulle tro att det är tonåren… min lurv baja och kissa överallt när han kom hit (ungefär den åldern) men helt plötsligt så har han slutat och bajsar nästan bara i lådan och kissar där med :)

Jo asså hn var duktig från början. Men nu bajsar han så fort han hoppar ut (det är inte så jobbigt att plocka upp) Men sen kissar han ju på lite olika ställen i buren och det e ju inte så kul ;(
Har du testat att ha bara lådan och en filt eller matta på golvet? Mina gick mycket bättre på lådan när dom fick så.
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

Tonåren tror jag :) Min hona Candy som bor inne är inte rumsren, hon har varit det innan men tyvärr slutade hon med den goda vanan att enbart göra sina behov i buren .. ;)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
När kaniner kommer utanför sitt revir (buren) så lägger dom ut doftspår efter sej-bajs kulor.

Kastrera så är problemet antagligen löst! Tonåren låter det som och det är inte alls säkert att det går över. Jag hade en hane som bara blev värre och värre på den fronten och han fortsatte tills han dog 6 år gammal. Skvätte kiss upp på väggar och bajsade precis HELA tiden.

Den här tråden är över ett år gammal, min kanin är i kaninhimlen nu så jag har inte direkt det problemet längre…
Jag kastrerade honom men han fortsatte använda hela buren som toalett, han var frigående så det gjorde inte så jättemycket ändå.
Saknar dig morris <3

Det kan ha med könsmognaden att göra, hanar har en tendens att släppa lite "Kulor" här och där för att markera sitt revir/hem. Och det gör demför att andra kaniner så ska de kunna lukta vem det är som varit på den platsen.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

SOM SAGT: Ni kan låsa den här tråden min kanin lever inte längre.