Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettkullplanering
Läst 3428 ggr
breana
0

Teddyvädurs kullar

Jag söker en teddyhona, en unge. Eftersom det inte är så många som har kullar nu så tänkte jag fråga vilka som kommer ha kullar våren 2010.  Har inte bestämt mig ang färger. Så både wiener och renavlat går bra. Mina krav är att det ska vara en hona, vara 100% teddy, inte ha några tandfel eller sjukdomar i släkten och det viktigaste, att hon har ett underbart temperament!

Skriv gärna namn på föräldrarna, när ni väntar ungarna och vilka färger som kan dyka upp. Gärna bilder också :)

Bor i Umeå men transport brukar lösa sig.

Mvh

Josefin

Ljusta
0

Kommer att ha teddykullar till våren/försommaren. Måste bara vänta på att mina importer som kommer i april hinner bli hemmastadda :)

Ungar väntas i bl.a. svart, japan (olika varianter), blå, vit blåögd och wiener. Kan bli mycket fler färger än detta, då de inte direkt är renavlade…

Bor i Sundsvall.

Kommer att ta ca tre kullar, men har inte bilder på alla kaninerna än, men en del finns på min hemsida:

Ljustadalens kaningård

Ljustadalens kaningård

Ljusta
0

Och en uppfödarvän till mig kommer att ta helteddykullar. Kolla hennes kullplanering (alla är inte helteddykullar). Finns i Kramfors.

Solvikens kaniner

[

](http://www.123minsida.se/solvikenskaniner/24631522)

Ljustadalens kaningård

Tarja
0

Jag kommer att ha teddykullar nu i vår/sommar. De färger som jag förväntar mig att få är: japan, japanbrokat, zoblar, vit rö, ryss, madagaskar osv osv. Helteddykullar såklart :) Kommer även jag att ta in importer nu i April, och så har jag en importhane - Black Pearl hemma som kom hem hösten -08

Mer info hittar du på min hemsida: Moängsvägens Kaningård
Finns i Eskilstuna, Södermanland.

breana
0

Är väldigt tacksam över att ni hör av er! Alla har väldigt fina kaniner. Sparar alla länkar så jag kan kolla och följa ungarna när de kommer. Annars får ni gärna skicka ett PM eller skriva här när de kommer :)

Tarja
0

#4 Det ska jag absolut göra Glad

Lurvas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har förhoppningsvis en kull med helteddy om en månad. Ev med brokade ungar i. Se teddykullplaneringen på min hemsida. Länk finns nedan.Glad Bilden är på pappa och mamma- Twix och Sassa

Råttliv på Runnavägen

Han gjorde inget särskilt, men han gjorde det mycket bra.

breana
0

#5 Toppen! Hoppas du får fina ungar :)

#6 Sparar din hemsida. Riktigt fina kaniner du har! Så roligt att du får en kull snart. Lycka till med dom. Gosig bild :)

Tarja
0

#7 Fina ungar blir det garanterat ;)
Efter fina kaniner kan det ju inte bli någonting annat *fniss*

breana
0

#8 Haha! Så sant, så sant! ;)

Min syster säger att det blir mitt val vilken färg jag vill ha men jag vet att hon går och hoppas på en liten japan tjej. Men jag kan inte bestämma mig, tycker alla färger gör sig bra på teddysar. :)

Så fortsätt gärna skriva in teddykullar, jag sparar alla länkar så jag ska kunna ha koll! :)

[Nallegardenskaniner]
0

Jag bor en bit utanför Umeå ca 2½ mil ungnefär och väntar Kull nu i 22 februari :)

Min länk är: www.nallegarden.webs.com

Förväntade färger är: Madagaskar brokad, Madagaskar, Wienertecknad, Vitblåögd (?), kan komma upp annat (: 

Mamman ( hörnefors Betty )

Pappan  ( hörnefors Gucci )

breana
0

#10 Väldigt söta kaniner! Är de säkra teddys? :)

[Nallegardenskaniner]
0

Mest troligt :) det är inte 100% :/ Men Dom har då inte visat några alls Tecken på Fällning :) men det är 70-90 % Säkra Teddysar :)

Ljusta
0

#12 Det finns mycket lejon bakom, både på mamma och pappas sida. Så mest troligt är att de fäller tyvärr :(

Men de är superfina :)

Ljustadalens kaningård

breana
0

#12 Okej. Jag lägger till din hemsida så jag kan kolla på ungarna :) Tack för att du hörde av dig :)

[Nallegardenskaniner]
0

#13 Jo Iallafall på Gucci :P Men det är 70-80% ( eller något ) teddysar på Bettys och 10-20% som pekingar på betty's :P

så hon är då mest troligt en Teddy, men det kan ju variera :P aldrig lätt att veta x)

Tack :D

#14 ingen orsak (:

Ljusta
0

#15 Tyvärr så har era teddysar minst en lejonförälder var, så de är egentligen teddylejon. Och nästan alla sådana fäller av, men ibland kan man ha tur, så ni får hoppas :)

Men snälla kalla dem inte nästan säkra teddysar, för det är de absolut inte. Så ingen eventuell köpare känner sig lurad. Härstamningsbevisen ska man inte gå på till 100% heller, då flera "Teddys" har fällt av efter att det skrevs.

Ljustadalens kaningård

[Nallegardenskaniner]
0

#16  Jo jag vet,

nej jag kallar dom inte nästan säkra teddysar, men det är svårt att veta hur dom blir, ingen kan vara 100% säker på att ens teddy är teddy förns 1-1½ år..

[Nallegardenskaniner]
0

#16 och jag vill då inte försöka lura eventuella köpare x)

Ljusta
0

#18 Precis, det är jättesvårt att veta tyvärr. Man kan endast veta om ens kanin är teddy om den är teddypälsad och över 1½ - 2år, eller om dess båda föräldrar har nått den åldern och är teddypälsade :)

Super att du inte vill lura någon, har blivit lite mycket av den varan i Teddysverige tyvärr…

Lycka till med kullen, kommer säkert att bli jättefina, även om de inte är teddy :) (Bara så ni vet så är Godis, Nala, Ina och eventuellt Armani pekingar/dubbelmanade. Om ni vill skriva det i hb, vet inte vad det står?)

Ljustadalens kaningård

[Nallegardenskaniner]
0

Jo precis, och detta blir ju min ända och sista kull med Teddysar :/ eftersom måste Ju sälja iväg mina kaniner ;/ så blir spännande med denna kull :)

jo är lite tråkigt med att Folk orkar äns lura dom som ska köpa, bättre att tala sanning än ljuga bara för att få ninerna sålda,

ska höra med Hörnefors kaninuppfödning Vad dom är om Godis och Armani fällt av eller inte:P

Ljusta
0

#20 Godis står som peking där, och Armani har minst en lejonförälder. Han har ju hunnit fylla 2 så är han teddy nu så är han ju det :) Kan vara lite svårt för otränade ögon att se skillnad på teddy och lejon just på vintern dock, då lejonen kan få riktigt lurv ;)

Ljustadalens kaningård

[Nallegardenskaniner]
0

#21 Jo precis, Men nu ska vi nog sluta prata om detta :P eftersom breana  Hadde detta som "Teddykullar" och inte " prata om Allt om Teddysar och Annt smått och gott" hehe :P så om du vill prata mer om det kan du ju skicka meddelande :)

Ljusta
0

#22 Precis ;) Slut på OT-prat nuuuu… ;)

Ljustadalens kaningård

breana
0

#22, #23 Haha, det är lugnt! ;)

breana
0

Eftersom jag ska få hem Rammel så söker jag nu en havannabärare :)

Någon som vill skriva in en någon ny kull? :)

[Nallegardenskaniner]
0

#25 grattis till att du äääntligen fått tag i en Teddy (a)

breana
0

#26 Nej, va snäll du är! tack! :)

[Nallegardenskaniner]
0

#27 hihi ingen fara :)

Te-amo
0

Ursäkta om jag bryter utav med en fråga.Skäms Men din nuvarande kull på Nallegården:

Är de helt säkra att de inte fäller av?? Är de 100% helteddysar?

Tack för alla svar!

[Nallegardenskaniner]
0

#29 haha, asså du tänkte på Puzzel-Cozmo kullen? Ja, dom kommer ej fälla av :) Men undrar du något mer kan du ju skriva i "min/a" trådar om kullen eller pm, mail eller något.. ;)

Te-amo
0

Ursäkta det var inte alls meningen att vara ohyfsad och du har rätt.SkämsSkäms

[Nallegardenskaniner]
0

#31 det är ingen fara. för mig iallafall! :), och ohyfsad var du inte, hihi ;)

Rozza
0

Jag har gjort ett försök till en helteddy kull, min nya hona köper jag parad och förhoppningsvis blir det söta små bebisar i slutet av Oktober redan om det tagit sig för hon är lite svår parad.

Mamman är då Tussilagos The Better Pill "Bettan" som är svart helteddy efter O´boy och Jonne.

Pappan Fablernas Volvo svart/gul japantecknad också han är garanterat helteddy.

Förväntade färger Japantecknat, svart och andra färger kan komma upp. Förra kullen av dessa två blev det även madagaskar otter och viltgrå.

Båda finns att se på teddyklubbens register över teddyvädurar.

Rozza
0

#33 Glömde och skriva att jag finns utanför Östersund.

Tarja
0

Jag tror inte att Josefin längre söker en hona då hon importerade en hona ifrån Holland med mig i Augusti Glad

breana
0

#35 Det är precis som Tarja säger. Jag har hittat min fina lilla tös med massor av hjälp från Tarja :)