Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 2910 ggr
Totzie
0

Ni med fluffbollar inomhus

Vad har ni för underlag i buren? Jag har spån nu men det fastnar ju i hela pälsen. Kan sitta och plocka spån ur pälsen en timme och sen är det lika mycket där igen 1 minut efter man satt ner henne i buren igen..

[Nalle-]
0

Vet att många kör med toa-lätt, men har själv ingen erfarenhet av det :) Har själv tussen utomhus med spån och hö över och det fungerar fint.

Totzie
0

#1 Tack för svaret. :) Jag har toa-lätt i hennes toalåda. Men det kostar så mycket så det skulle bli så himla dyrt att ha i hela buren.
Fastnar det inte massa spån i din kanins päls? Iaf min kanin gräver så mycket så skulle jag lägga hö över så skulle det blandas med spånet ganska omgående iaf.

Ljusta
0

När jag hade kaniner inne så hade jag toalätt i lådan och en hallmatta från Ikea i resten av buren. Och höet i höhållare. Rätt lätt att göra rent då :)

Ljustadalens kaningård

[Nalle-]
0

#2, Faktiskt inte! Men min gräver inte runt i det utan låter höet ligga där över. Annars gav Helene dig ett bra förslag! Vet andra som också gör så :)

kaninfantasten
0

Å jag använder Agrol värmepellets från Granngården med lite halm på. Billigt o fungerar kanon. Enligt innehållsförteckning inga skadliga ämnen.

Friheten
0

Hampaströ.

teddybaby
0

tidningspapper med halm över. Har testat det mesta. Toalätt är bra, halm funkar också bra för mig.

poesi
0

jag har en matta i buren, och sen agrol värmepellets i toaletten. funkar jättebra :)

Fridaaaa
0

Jag använder halm, fungerar super, hade spån innan men som du säger, det fastnar hela tiden i pälsen. Halm fungerar jättebra :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Wera]
0

Jag har haft mattor.

Tarja
0

Toa-lätt kör jag på till mina teddysar.

lillaisa
0

Har spån men ska byta till Toa-lätt nästan gång jag handlar åt djuren, har samma problem som du.

/Isa

candycandye
0

Har en spec matta som min kanin älskar! Sen toalett i toan, funkar super!

Bulba
0

Jag använder mig av Alspån och det fastnar inte alls Glad

Lady-X
0

#14 Har precis köpt hem alspån och för mig fastnar det väldigt mkt i pälsen. Min ena har så ullig päls och allt fastnar i den. Hon drar med sig hela buren ut i huset känns det som Obestämd

Te-amo
0

Ursäkta men vart köper jag Toa-lätt? Vart är billigast?

Lady-X
0

Finns på vanliga zoobutiker. I små förpackningar i vanliga matvaruhandeln. Jag beställde från foderbilen.se när jag använde det för att jag är bekväm Oskyldig, hemkörning till dörren!

Te-amo
0

Tack!!Glad

Tarja
0

#18 Här i Eskilstuna på Coop Forum finns det en stor säck innehållande 55 liter Toa-lätt för 129kr. :)