Ni med fluffbollar inomhus
Vad har ni för underlag i buren? Jag har spån nu men det fastnar ju i hela pälsen. Kan sitta och plocka spån ur pälsen en timme och sen är det lika mycket där igen 1 minut efter man satt ner henne i buren igen..
Vet att många kör med toa-lätt, men har själv ingen erfarenhet av det :) Har själv tussen utomhus med spån och hö över och det fungerar fint.

#1 Tack för svaret. :) Jag har toa-lätt i hennes toalåda. Men det kostar så mycket så det skulle bli så himla dyrt att ha i hela buren.
Fastnar det inte massa spån i din kanins päls? Iaf min kanin gräver så mycket så skulle jag lägga hö över så skulle det blandas med spånet ganska omgående iaf.
När jag hade kaniner inne så hade jag toalätt i lådan och en hallmatta från Ikea i resten av buren. Och höet i höhållare. Rätt lätt att göra rent då :)
Ljustadalens kaningård
#2, Faktiskt inte! Men min gräver inte runt i det utan låter höet ligga där över. Annars gav Helene dig ett bra förslag! Vet andra som också gör så :)
Å jag använder Agrol värmepellets från Granngården med lite halm på. Billigt o fungerar kanon. Enligt innehållsförteckning inga skadliga ämnen.
Hampaströ.
tidningspapper med halm över. Har testat det mesta. Toalätt är bra, halm funkar också bra för mig.
jag har en matta i buren, och sen agrol värmepellets i toaletten. funkar jättebra :)
Jag använder halm, fungerar super, hade spån innan men som du säger, det fastnar hela tiden i pälsen. Halm fungerar jättebra :D
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har haft mattor.
Toa-lätt kör jag på till mina teddysar.
Har spån men ska byta till Toa-lätt nästan gång jag handlar åt djuren, har samma problem som du.
/Isa

Har en spec matta som min kanin älskar! Sen toalett i toan, funkar super!
Jag använder mig av Alspån och det fastnar inte alls 

#14 Har precis köpt hem alspån och för mig fastnar det väldigt mkt i pälsen. Min ena har så ullig päls och allt fastnar i den. Hon drar med sig hela buren ut i huset känns det som 
Ursäkta men vart köper jag Toa-lätt? Vart är billigast?

Finns på vanliga zoobutiker. I små förpackningar i vanliga matvaruhandeln. Jag beställde från foderbilen.se när jag använde det för att jag är bekväm
, hemkörning till dörren!
Tack!!
#18 Här i Eskilstuna på Coop Forum finns det en stor säck innehållande 55 liter Toa-lätt för 129kr. :)