Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikett: kullplanering
Läst 1475 ggr
[Djurlinnea]
0

Planerade kullar till våren?

Har du planerade kullar med helteddy som inte fäller av till våren?

Ska nämligen köpa första helteddyn då. Ville köpa redan nu i höst men har ingen bur att ha den i så det fick bli till våren i stället ;)

Hona eller hane spelar ingen roll. Helst en hona då jag skulle vilja ta några kullar med henne. Men hane går bra det också. :D

Har ni någon/några kullar planerade till våren 2011? Skriv här eller PM:a mej ;)

sofiian
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har tre kullar till våren/sommaren planerade. Alla garanterade teddysar. Visar en av dem här:

Ljustadalens Delia ? Figaro
Träffas: Slutet av december 2010
Leveransklara: slutet av mars 2011
Pälstyp: Teddy
Tänkbara färger: Japantecknat, madagaskar, vit blåögd ..? (Kommer)
Kulltema: Grekland
Troliga namn:
Honor: Chara, Demetria, Olympia, Thekla, Zinovia
Hanar: Diamanto, Panos, Spiro, Theodore
Pris: 600-750 kr
Övrigt: Min första garanterade teddykull. Dessa namn har alla en speciell betydelse. Ungarna förväntas få ett otroligt fint temprament, då båda föräldrar är otroligt sociala och mysiga.

Mer info finns på http://dalbackens.tk/.

Om du är intresserad att skriva upp dig som intressent är det bara att maila sofia.molle@hotmail.com. Än så länge har ingen hört av sig så då blir du först på listan och får välja mellan ungarna ;D

Bild på Ljustadalens Delia

teddykaniner
0

Jag kommer ha åtminstone en garanterad helteddykull till våren/tidigvåren.. Föräldradjuren är importerade från Holland.

Men bor ju tyvärr i Finland och om du inte har någon transport eller
bor högt upp i Sverige så vet jag inte hur transporten skulle gå till!

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Djurlinnea]
0

#1 Okej, jag hör av mej senare ;)

[Djurlinnea]
0

#2 Jag bor uppe i Norrland. Utanför Luleå ;)

buffas77
0

Jag kommer att ha helteddykullar till våren efter säkra linjerGlad.

Kika gärna in på min hemsida: www.solvikenskaniner.se

Transport upp till Luleå är inga problem, känner en som åker en gång i månaden den sträckanGlad.

[Djurlinnea]
0

#5 Okej :) Vad bra ;)

Ska kolla in föräldrarna hos #1 och #5 kolla runt lite och så ;)

teddykaniner
0

#4: Okej, men ser att du fått flera erbjudanden nu förut.
www.teddykaniner.com (om du vill kika) så är det Minea som ska få med endera Conny eller Elmer. De är efter säkra linjer alla tre :)

Står inte så mkt om föräldradjuren, e du intresserad av att veta mera om dem så tveka inte att mejla ! :) De är iaf supertama och fina..

Med vänlig hälsning,
Jenny

[Djurlinnea]
0

#7 Okej :D Jo men ska se när ungarna kommit vilken jag fastar bäst för ;)

Tuvullenskaniner
0

Hej!

Jag kommer också att ha teddykullar till våren! Jag bor i Lycksele, men åker till Skellefteå 1 gång/vecka, så transport ordnas lätt.

Vi avlar på kaniner med bra sinne (och då menar jag verkligen VÄLDIGT bra…), och så fin teddypäls förstås!

För mer info, kolla in vår hemsida:

www.tuvullenskaniner.webs.com/

Mvh, Michaela