Angående min tuss...
Det är precis så som det var förra gången när jag köpe Baby, jag blir sådär orolig över allting och jag vill ju att allt ska vara bra. :) Det är två frågor jag vill ställa som någon kanske kan svara på.
1. När kakan andas så ger det nästan ett vissligt blåsljud som man kan höra om man sätter örat mot hans mun. Är det något konstigt?
2. När jag tar upp Kakan så kan hans inre ben/skelett knaka till ibland. Precis som hos oss människor. Jag är förstås så försiktig som möjligt, men det knakar till ändå ibland om han tex sprattlar till eller nåt. Är det något konstigt?
Haha åh, han är helt underbar, min lilla gosebjörn. I skrivande stund sitter han och slickar på min hals och "klapprar" med tänderna. Och Baby och Kakan accepterar varandas närvaro, fast en gång när ja lät dem sniffa på varandra genom galler så rev Kakan (!) med sina tassar mot Babys ansikte. 

Jag hör alltid något "flåsljud" av mina kaniner när dom andas… Aldrig tänkt på att det ska vara något konstigt. Att det knakar har jag ingen aning om. Aldrig hört det hos mig.
okej tack! jag är säker på att jag överdriver… men alltid bra att fråga för säkerhetsskull :D
Om man tänker på hur det är för människor när det knäcker i lederna så är det ju ingen fara alls och ingenting man gör någonting åt. Jag tror inte heller pipljudet är någon fara, så länge det inte är högt och kaninen verkar ha svårt att andas. Tror många kaniner låter lite när de andas.
Om du är jätteorolig tycker jag du ska ringa vet. och boka hälsokontroll mest för din egen skull, men annars tror jag din kanin är frisk som en nötkärna :)
/Isa
#3 Tack för ditt svar! jo jag har tänkt att skulle något utav de ovan nämnda sakerna blir mer tydliga så skulle jag göra en hälsokontroll. Men det är snarare tvärtom, jag överreagerar. :)

Hur går det annars med lillskrutten? :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
#5 Det går hur bra som helst! Kan lämna en närmare beskrivning snarast, men du e klockan mkt! :O

#6 Okej :D
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~