Tussilagons Nobilis
Nu kommer en presentation av Nobilis! Bättre sent än aldrig… Jag fick hem henne den 22:a augusti (tror jag) så det var ett tag sen.
Hur som helst, Nobilis är en zobel blå teddyvädurs hona från Tussilagons kaningård.
Född 27 juni 2010.
E: Oboy
U: Joanne
Hon är väldigt populär bland mina vänner och familj! Alla tycker hon är sååå söt för hon har ju så mycket, tät och fin päls :D
Hon gillar inte morötter speciellt, men älskar mosad potatis, päron och äpple- och plommonträds kvistar :)
Det supermysiga med Nobilis är att hon har massor av energi ute i buren och i hagarna. Då skuttar hon runt som en kalv på grönbete. Men när jag tar in henne och lägger henne på min mage tex, så kravlar hon upp till axeln och lägger sig där istället och ligger helt stilla :D Haha mystjejen!
Snart tänkte jag börja hoppa lite med henne också(eftersom Louise tagit hem så fina hinder åt mig!) :D
Det ska bli så kul att följa denna tös när hon blir äldre och äldre.
Har inga egna bilder på denna data men kommer snart, så länge får det bli en äldre bild som hennes uppfödare Louise Johansson har tagit :)
<3
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Oj vad fin hon är! Kul att få se nyare bilder på henne sen!
Ljustadalens kaningård
Verkligen superfin! :D

Ser himla fin & mysig ut :)
Hon är så fin Celine! :D
Blått är verkligen en läcker färg!
Hon är så vacker så! Du får uppdatera oss om det blir nån hoppning… :)

Tack tack :D
#6 Hehe ja.. :P
Hon är en riktigt håröm dam kan jag ju säga, minsta lilla man tar i hennes päls så sprattlar hon till och rycker nåt förfärligt! Så det blir till att hålla henne kliniskt tovfri med hjälp av fingrarna och en plastkam!
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~