Ute eller inne?
Hur har ni tänkt inför vintern - att ha era lurvisar utomhus eller inne? Jag har själv plats för några i en "lagomt uppvärmd" bod och några får så lov att vara ute. Jag tror att jag tänker så här: Carpo och den hona jag kommer att köpa till honom (helteddysar) får vara inne. Åtminstone nu första vintern. Någon av lejonhonorna får också vara inne tror jag, eftersom det finns plats. Jag har i ett tidigare liv haft kaniner ute och erfarit att de inte blivit sådär jättegamla. Kanske utelivet sliter på dom, eller så har det bara varit slumpen.
Ute, då pappa är allergisk :)
/Isa
Har mina inomhus som alltid. :)
Min står utomhus då både jag och pappa är allergiska. :)

Mina får stå ute, det klarar de bra. Brukar inte bli så kallt nere i Skåne :)
Ute :)
Verkar som om de flesta har sina ute. Det känns litet jobbigt när det blir kallare är -25 tycker jag. I fjol hade vi kallare än -30 i nästan en vecka i sträck (jag bor i Lappland) Det är bistert!
Så, lyllos dig Tarja, som kan ha dina inomhus!
Vi som har våra ute kanske kan trösta oss med att vissa sjukdomar fryser bort när det är kallt. Jag har mina (människo-) barn på Ur och Skur-dagis, där är dom ute jämt….och gissa vad? Barnen är väldigt mycket friskare än barnen i stan som oftare är inne.
Några tips då, för att kaninen ska hålla värmen bättre?
Håller med dig #6, jag bor i Umeå, och under höst och vinter är det inte världens mysigaste väder. Men det känns ändå mer naturligt att ha dem ute och så får de större yta att springa på (förutom när det är -30, då får de stanna kvar i buren) :)
/Isa
#6 Jag som också har mina ute brukar lägga in massor med hö istället för halm när edt är kallt ute. Om de sitter och småäter hö mest hela tiden så håller de värmen bra :)
Fast det är ofta man möter kaniner som är full med rimfrost i hela ansiktet… Då har man lite dåligt samvete över att de behöver sitta ute i kylan. Ska bygga burar i förrådet så att de iallafall slipper vinden.
Ljustadalens kaningård
Utomhus, eller ja en bod :) Men det är inte varmt där inne, men ändå lite varmare än ute :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 Ja det är väldigt skönt. 
#7, Usch ja, jag håller verkligen med! Ibland tar det emot att gå ut till dom när det är kring -30, men klart man gör det ändå ;)

Vi bor i lägenhet med en utegård och har ingen annan möjlighet än att ha dem ute.
Förra året så var det ju så extremt kallt och då var det lite panik för min hermelin hona började få rinnande ögon! Vi kunde inte ta in henne för det skulle bli alldeles för varmt så då satte vi henne i backluckan på bilen i en innebur! :O Där fick hon bo i nästan en vecka. Då slapp hon blåsten iallafall och tårarna på henne frös inte…… Mina grannar kollade lite snett på mig när jag gick och matade en kanin i bilen med pellets och hö en längre tid..
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
# 12 Ha, ha, jag förstår att du kände dig litet dum (men vad gör man inte för de små trollen?!). Jag hade själv en kanin i bakluckan på bilen 1,5 dygn på en hotellparkering. Det kändes också dumt…
#8 Jättemycket hö är förstås bra. Jag brukar också ge dom pellets två gånger/dag på vintern. Annars får dom bara en gång, och när dom är på grönbete inte alls.
Mvh,
Michaela