Ca pris på renrasig teddyvädur?
Vad är rimligt att som köpare betala för en renrasig teddyvädur med helteddy både hos mamma och pappa? Hur kommer det sig att det skiljer så mkt i pris? Har hittat upp till 950 kr!
Runt 800kr har jag fått betala för mina.
Föressten, om du ska köpa en teddyvädur för 950kr, så fråga dig omkring först och ta reda på att föräldrarna verkligen är fullpälsade då det tyvärr inte alltid är så trots att uppfödaren hävdar det. Jag talar av egen erfarenhet.
Jag fick betala runt 800 för Yuki. Det brukar se lite olika ut beroende på kön, färg och om man är medlem i teddyklubben eller så tex.
Tycker det är på tok för mycket för en kanin. kan förstå att man köpt kaniner dyrt från utlandet och vill få in lite pengar på ungarna. men det brukar inte gå runt det slutar att man står där med alla ungarna kvar :S. Jag har köpt mig en parad hona som jag ska få hem som jag vet har full teddy stam och lika så pappan till ungarna. Visserligen ger jag 800kr för henne parad som "kompis pris" av en kompis. Men kommer inte kunna ta 800kr för ungarna även om jag garanterar 100% teddypäls.
Har gett runt 800 för alla jag köpt i Sverige som Teddyvädur. Då har dock ett gäng av dessa ändå fällt…
Det är bra att kolla upp stam så gott man kan, lärde jag mig :/ Och dessa för 950 är de dyraste jag sett, och då finns det ändå lejon bakom båda föräldrarna (om vi sett samma kaninungar för 950 kr…). Så det lönar sig att fråga runt lite om man inte vet något om stammarna själv.
Skulle gärna tänka mig att priserna gick ner, så att en teddy kostade runt 600 kr. Men tillgång och efterfrågan är ju det som styr. Och just nu är det inte så lätt att hitta helteddy, och nu är det ju så att många stammar från importerade djur som man lagt ner massor av pengar på. Skulle jag verkligen vilja ha en kanin så är inte pengarna så viktiga för mig.
Ljustadalens kaningård
#4 600kr låter med vettigt i mina öron. Men det är fortfarande mycket pengar. jag kommer nog lägga ut mina ungar för runt 500kr beroende på efterfrågan.
Jag bor ju på ett ställe där efterfrågan på en helteddy inte är så hög och folk här köper gärna till kel och kan köpa en överpälsad lejon lika gärna som en teddy. för dom har det ingen betydelse.
Jag har betalat 800kr för Kram. Betalade betydligt mer för min importhona men det är en annan sak. Just nu tycker jag inte att det är så konstigt att betala 800kr för en helteddy. Dock är det alldeles för dyrt med 950:- om kaninen sen fäller av. Men är det just en helteddy är det inte speciellt dyrt tycker jag, men då vill jag också vara säker på linjerna :)
Man får tänka på att det inte är säljarna som sätter priset, utan köparna :) Köper ingen något av en person för att folk anser det vara för högt, blir det inte heller någon säljare av personen :)
Den billigaste renarasiga teddyn jag köpt betalade jag 200 kr för, och den dyraste har jag betalat 2000 kr för. För mig finns det inte mkt till stopp om det är en kanin jag verkligen vill ha. Självklart kan jag inte sätta mig i personlig konkurs för att kunna köpa in en kanin. Men i princip allt under det är möjligt.
Jag själv kör på teddyklubbens prisidé. Jag är en av dem som anser att man inte ska sätta pris efter hur kaninungen är som ung, utan hur bra den är/blir som vuxen (och eftersom jag sysslar med avel, också vad denna kan göra för att förbättra vidare avel med sina gener).
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)