Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 4495 ggr
Moses2
0

Välpälsat lejon/teddy

Var går skillnaden mellan dessa två. De kan se helt lika ut men visst är det skillnad?

Ser deras kroppar olika ut till proportioner mm.? eller är de väldigt, väldigt lika och det är bara pälsen som fäller på olika sätt?

[Nalle-]
0

Av vad jag har sett på lejon vs. teddy så är det väldigt lika till kroppen. Däremot är det just pälsen som skiljer sig, då en teddy ska ha jämnlång päls över hela kroppen som ett lejon inte har. Sedan så är lejonpälsen ofta "flygigare" och inte lika ullig som teddypälsen. :)

[Nalle-]
0

Ofta tar man ju också fel på teddy och lejon eftersom lejonen kan fälla så sent som efter 1,5 års ålder.

Moses2
0

Ja, jag tycker att det är svårt att se skillnad då båda två kan vara så håriga att ögonen knappt syns!

Trasdockaa
0

#3 Fokusera inte bara på huvudet, utan även på ryggen och resterande av kroppen :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild på överpälsad lejonhuvad ddv/lejonhuvad kanin :)

Ingen lång päls på öronen men det har väl teddy? Plus att har inte teddy lika lång päls överallt? Det har inte en överpälsad lejonkanin :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Nallegardenskaniner]
0

#5 Lejonhuvad dvv har då päls på öronen tycker jag ;)  Betty :) Min gamla lilla Lejonhuvad dvv "Peking"

Såg dock att du pratade om Lejon kanin :p

Fridaaaa
0

#6 inte min förra, han hade bara krage och den jag har nu har lite längre päls på öronen än min korsning men inte mkt :P

(Min nuvarande lejonhuvade ddv)

Fridaaaa
0

Min förra lejonhuvade ddv

[Nallegardenskaniner]
0

Sen min Teddyvädur. tycker man ser skillnad på pälsen & kvalitén.

Så kikar man på hela kaninen och inte bara på huvudet tycker jag man ser om den är lejonhuvad dvv "Peking" eller Teddyvädur :P Självklart kan det ju finnas Lejonhuvade dvv som är så lurviga så man inte ser om den är Lejondvv eller Teddy på bild. dock känner man ju isåfall det. sen vet man ju inte om den fällt ännu eller ej ;)

[Nallegardenskaniner]
0

#7 #8 Finns ju iof 2 delar. Men asså var han "Teddy" som blev "Peking" x'D  eller var han ren Lejonhuvad dvv? :) Finns ju som sagt 2 sorter, en utställningssort (som ugnefär din:P) och en inte direkt utställningssort..

Fridaaaa
0

#10 mina är/var renrasiga lejonhuvade dvärgvädurar :D

[Nallegardenskaniner]
0

#11 haha okej ;)  Inga "Teddyvädur" i sig :)?

[Nallegardenskaniner]
0

#11 kanske därför isåfall.. för mina har alltid haft några Teddyvädurar i sig :P

Fridaaaa
0

#12 #13 nepp :P helt renrasiga:P

[Nallegardenskaniner]
0

#14 haha okej ;P