Någon som har samma problem som jag?
Min ena honkanin morrar och puttas varje gång jag ska ta upp henne ur buren eller utehagen, men ej när hon går i sele. Hon är helmysig på alla sätt & vis när hon är i famnen, blir borstad, går i sele osv.
Hon morrar INTE åt mamma,min farmor och knappt åt min pojkvän. Hon har bitit en gång i jackan när jag skulle plocka upp henne.
Trotsålder? Revir? Hon är 7 månader gammal och började med detta för ca 1-1½månad sedan
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Låter som hon blivit tonåring. Hantera henne mycket och visa henne att det inte är okej att hon bits eller liknande, tonårsperioden går över på ett par månader :)
/Isa
Okej jag har både sagt nej, knuffat till henne lite lätt och tagit upp henne ändå.
Samma problem här. Dock är hon 4mån. :)
#3Det är inte roligt men man älskar dem lika mycket ändå!:)
Såklart :) skulle aldrig byta ut henne :)
Gäller bara att hitta en bra balans mellan kaninen och dig. För att undvika stress hos varandra.
Jag märker nästan direkt om hon har en bra eller dålig dag :)
Märker jag med på min! Morrar hon när jag tar upp matskålen har hon dålig dag, gör hon inte det är det en bättre dag hehe ^^, Ja jag är lugn när jag tar upp henne, försöker att inte stressa henne.
Precis :)
Innan så blev jag frustrerad och försökte och försökte, Ingen av oss mådde bra av det.
Nej precis. Jag tar det lugnt, stressar inte upp mig eller inte och blir hon för stressad så väntar jag några minuter, bättre det än att stressa mer.