Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 1250 ggr
Fridaaaa
0

Någon som har samma problem som jag?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min ena honkanin morrar och puttas varje gång jag ska ta upp henne ur buren eller utehagen, men ej när hon går i sele. Hon är helmysig på alla sätt & vis när hon är i famnen, blir borstad, går i sele osv.

Hon morrar INTE åt mamma,min farmor och knappt åt min pojkvän. Hon har bitit en gång i jackan när jag skulle plocka upp henne.

Trotsålder? Revir? Hon är 7 månader gammal och började med detta för ca 1-1½månad sedan

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

lillaisa
0

Låter som hon blivit tonåring. Hantera henne mycket och visa henne att det inte är okej att hon bits eller liknande, tonårsperioden går över på ett par månader :)

/Isa

Fridaaaa
0

Okej jag har både sagt nej, knuffat till henne lite lätt och tagit upp henne ändå.

Friheten
0

Samma problem här. Dock är hon 4mån. :)

Fridaaaa
0

#3Det är inte roligt men man älskar dem lika mycket ändå!:)

Friheten
0

Såklart :) skulle aldrig byta ut henne :)

Gäller bara att hitta en bra balans mellan kaninen och dig. För att undvika stress hos varandra.

Jag märker nästan direkt om hon har en bra eller dålig dag :)

Fridaaaa
0

Märker jag med på min! Morrar hon när jag tar upp matskålen har hon dålig dag, gör hon inte det är det en bättre dag hehe ^^, Ja jag är lugn när jag tar upp henne, försöker att inte stressa henne.

Friheten
0

Precis :)

Innan så blev jag frustrerad och försökte och försökte, Ingen av oss mådde bra av det.

Fridaaaa
0

Nej precis. Jag tar det lugnt, stressar inte upp mig eller inte och blir hon för stressad så väntar jag några minuter, bättre det än att stressa mer.