Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpäls-färger-och-teckningar
Läst 1940 ggr
Cornetto
0

tappar päls

min hane Messi (på bild i min avatar)tappar en massa päls direkt jag rör vid honom.. jag kan ju inte så mycke om när o hur kaniner fäller av pälsen så jag frågar er, fäller han? eller är det heeelt normalt att teddysar tappar sin päls ????

Jag har tappat bort härstamnings beviset på dom Oskyldig så jag vet inte om deras pappa var teddy eller inte,, mamman är iaf det för hon var ju med dom då vi hämtade teddysarna, men pappan vet jag inte fast han var i en rast hage bredvid (dåligt minne :D)

men jag kommer hitta beviset idag eller imorgon !!(:

Ljusta
0

Teddysar tappar sin päls precis som alla kaniner, dvs vanliga säsongsfällningar. Om  han fäller till lejon kan bara tiden avvisa :)

Ljustadalens kaningård

Cornetto
0

vadå kan helt vanliga teddysar bara bli till lejonhuvade?? om det händer ska man kalla kaninen för lejonhuvad då?

((:

Ljusta
0

Ja de kan de, om de inte är riktiga teddys :) Vissa fäller väldigt sent, kanske vid 1,5 års ålder och har sett mer eller mindre ut som en teddy till dess. Även en vanlig dubbelmanad lejonhuvad ser ofta ut som en teddy tills den är några månader gammal.

Så fäller den av till lejon (kolla på bild hur dessa ser ut) så är den ju ett lejon :) Tyvärr väldigt väldigt vanligt att överpälsade lejon säljs som Teddyvädurar.

Ljustadalens kaningård

Cornetto
0

#3 ok , han e ju 1 ½ så

Sofia-81
0

Vill tillägga att det är mycket viktigt att hjälper till att borstar sina kaniner under fällnings säsongen. Så att de inte får i sig så mycket hårbollar.

Cornetto
0

#5 okej