Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettavel-och-kaninungar
Läst 2245 ggr
tovamatilda
0

Intressekoll

Har hittat en fin hane till min lilla myra nu, så tänkte bara göra en liten intressekoll och se om det finns någon som kan vara intresserad av denna kombination!

Lyktans Yra (Havanna)
u. Foxy v. Hannover e. Cedro v. Masenkamp

ska paras med

Färjbackens Willow _(Havanna wienertecknad)
_u. Åsgrändens Glimra e. Sunnerstas Frippe

Förväntar mig färger som Havanna, kanel och ev. egern + wienertecknat.

Pälsen på ungarna kommer bli teddy eller peking (överpälsade lejon). Som det ser ut nu är båda föräldrarna helteddy, men som vi alla vet kan detta förändras. Förhoppningsvis blir det en helteddykull!

Parningsdatum ej bestämt, men ungefär i slutet av Oktober/början av November.

tovamatilda@hotmail.se kan ni lämna intresse, går inte in här alltför ofta så de e bäst att maila :)

(Är medveten att Cedro även finns i Willows stam, men det ledet har linjeavlats förr, utan att defekter uppstått, så det är absolut ingen fara!)

tovamatilda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mamma Lyktans Yra "Myran".

tovamatilda
0
[Wera]
0

Är du Matilda Andrä? Elr har du köpt Yra av henne? (Haft en avkomma efter henne)

tovamatilda
0

Yes de e jag.

[Nalle-]
0

Jag hade för mig att Willow var mest troligt lejon, men det kanske inte var så? :)
Lycka till med kullen! Blir säkert himla fina bebbar.

Rozza
0

#5 det tror jag med har en kanin med samma föräldrar som Willow och han har fällt av till lejon dock mycket päls kvar. Finns mycket lejon i stammen av det jag kan se. Bär också på anlaget för zobel min är havana zobel i alla fall.

Ljusta
0

#5,6 Precis. Myran är ju lejon i och med att hon lämnat lejon med teddyhane, och sen har jag sett en annan bild på Willow och då ser han inte ut att bli teddy som vuxen. Så i och med detta så är det mest troligt att det är en lejonkull. Kan vara bra för blivande köpare att veta tycker jag :) Men de kommer alldeles säkert att bli jättefina chokladfluffisar :)

Ljustadalens kaningård

tovamatilda
0

Jag skulle uppskatta om ni inte diskuterade huruvida min kanin är lejon eller inte. Jag som äger henne, vet absolut bäst själv, jag är till 100% medveten om hur hennes syskon och föräldrar ser ut, att de fällt av. Men Myran är 3½ år och har inte visat några som helst tecken på det.

Man kan se det på olika sätt, antingen ser man det som en lejonkull där några blir teddy, eller så ser man det som en teddykull där några blir lejon. Men tycker inte alls om att ni som inte ens sett henne, knappt på bild, påpekar vad hon är eller inte är.

Tack.

[Nallegardenskaniner]
0

#8 men, då du parar med Willow blir det ju lejondvv kull i vilket fall. då han kommer fälla av, vad jag hört (?)  sen det dära med några blir Lejon några Teddy  även om du nu säger att Myran är "Teddy" så kommer ungarna fälla av till Lejon då 

Lejon+Teddy=Lejon

Lejon+Lejon=Lejon

Teddy+Teddy=Teddy.

Ta inte illa upp nu, bara påpekade det. :)

tror helt klart att du kommer bli helt underbart vackra bebisar.

tovamatilda
0

Somsagt - helst inga diskussioner om föräldrarnas eller ungarnas eventuella päls kommer se ut, det är ingenting någon här kan förutspå. Jag har skrivit redan i första inlägget vad jag tror, och vill ni diskutera min kanins päls kan ni börja med att komma hem till mig, kolla lite på henne och sen säga vad ni tror! :)

Hur Willows päls ser ut vet jag inte alls. Är medveten om det ni skrivit, att han kan fälla av, jag vet allt det redan, men jag väljer att inte döma ut det i förväg. Precis som han kan fälla, kan han även behålla den - så ser jag det. :)