Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 1847 ggr
teddybaby
0

Har Baby fällt nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej teddyvänner! ;)

Jag tänkte bara höra om någon av er kan se ifall min Baby har fällt och blivit lejon? Jag är nästan helt säker på detta, men eftersom att jag aldrig har haft äran att träffa en riktig teddy så kan jag inte jämföra.Flört

Och om han fäller, ser han ut att bli välpälsat eller inte?

Han är snart 1 år och 2 månader.

Bilden nedan: Här ser ni Baby bakifrån på min födelsedag ute i parken!

teddybaby
0

…och så Baby mera framifrån. Kyss

Trasdockaa
0

Tyvärr kan jag inte öppna den övre bilden på denna datorn, men på den nedre bilden tycker jag han ser ut att vara "strävhårig på rygg" och även ha kjol vid rumpan. Hur upplever du det själv? :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Ljusta
0

På min dator ser han ut att ha tappat lite päls på öronen?

Kjol har jag märkt att även teddysar kan ha ett tag vid en vanlig säsongsfällning. Nästan alla kaniner från Liza, Messalinas, verkar fälla så att de fäller på ryggen och sen efter ett tag så åker kjolen också av sakta men säkert. Nu är ju inte Baby därifrån, men men…

Ljustadalens kaningård

Trasdockaa
0

Vad spännande iaktagelse Helene! Har själv aldrig upplevt/sett en kjol på en teddy, men jag har använt mig utav runt 10 linjer, och ingen av dessa har varit helt från Liza :) Hur länge har de haft denna kjol? Hur gamla har de varit då? :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Ljusta
0

Bra fråga! Har märkt att det uppkommit på i princip alla kaniner som varit tillräckligt stora som kommer från henne eller är släkt med teddysar från henne. De har haft kjolen ett tag (har inte tänkt på exakt hur länge…), och sen efter någon månad så har de börjat tappa även kjolen. Ryggpälsen har aldrig blivit lejonlik, utan haft teddykvalitet. Kan visa en bild på Leandro som fällt på detta sätt. Han är lite lurig att knäppa bild för han ska bara hoppa upp i knäet, därför jag måste hålla fast honomGlad Till en början trodde jag nästan han fällde till lejon, men pälsen var alltid lika tät överallt, och av samma kvalitet. Bara längre runtom. Nu har den vuxit ut igen, och kjolen är tappad.

Ljustadalens kaningård

teddybaby
0

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro! Jag tycker mig se att hans hår på huvudet blivit mycket kortare och glesare. Jag tycker att han verkar glesare på ryggen och sedan så har han mittbena i huvudet (som synes på första bilden). Men som sagt, har varit osäker på om det är det som är att fälla till lejon. :)

Det var bra att du berättade det Helene! Så att man inte tror att de fäller av till lejon direkt utan att först ta reda på det ordentligt. För oss som har kaniner från de nämnda linjerna, så att säga. Jag har för mig att min tingade Kakan hos Celine kommer därifrån…

poesi
0

Melvin ser ut att ha exakt likadan päls som Baby, och jag undrar också om han har fällt eller inte, haha. Dock är han lite klippt nu också men innan det såg han i princip ut precis sådär i pälsen.