Vad ger du för mat dagligen?
Vet inte om det funnits en sån här tråd men nu kör jag.
Jag har lite slut på idéer om vad jag kan ge kaninerna för ny mat,jag vill alltså veta vad alla ger dagligen till sina kaniner.. tex. på morgonen hö,grönsak m.m. På dagen/när som helst och på kvällen.
Så kanske jag hittar nått nytt o gott! :)
Hö, pellets och gräs på morgonen. Hö, pellets, gräs och lite grönsaker (tex en bit morot och en bit gurka). Ibland brukar han också få en liten fruktbit :) Brukar också sticka åt honom ett par maskrosblad under dagen.
Pellets, havregryn och hö :P
Gräs har dom under hela dagen när dom är ute.

*puttar* 
Pellets, Hö & Gräs på morron, gräs & jordgubbe eller dylikt på dagen & lite pellets på kvällen :) Pelletsen är Stampe, Hö:et kommer från mina kusiners mammas mamma & pappa som har en "Bondgård" & Jordgubbarna kommer från landet, annars från affären eller dylikt :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

#4 vet du var man kan få tag på pellets som stampe,carrier eller annat bra pellets? vissa säger granngården,men när jag väl är där så hittar jag inte :P finns det nån annan affär eller?
Stampe och Carrier ska finnas på Granngården. Det finns även Lottie här i Sundsvall. Finns det inte hemma så kan du säkert säga till så tar de hem det :)
Ljustadalens kaningård
#5 Stampe, Carrier & Lottie finns på Granngården som #6 sa, det ska finnas iallafall, här i Söderhamn finns det i hyllorna :) Carrier är ju i en stor grön säck & Stampe är ju i en stor vit säck med en kanin på :)
Kaninbebisar till salu! Kolla Sweet Teddy för mer info & bilder!
Kolla gärna bloggen, www.thelarsson.blogg.se ~

#7 o #6 tack för svar !! :)
Nu under sommaren har hon fri tillgång till gräs,hö (det har hon självklart på vintern också!) och pellets under regniga dagar då det inte går att vara ute i hagen…Hon får även en litet blad sallad eller annan grönsak/frukt någon gång under veckan samt 2-4 kvistar i veckan (: Sen kan hpn få lite extra av något under dagar då det regnar (: Under vinter är det nästan samma kost (hon får ju inte gräs men mer pellets än på sommaren!) fast hon får det morgon,under dagen och på kvällen (:
Cupcake får 0,5dl pellets/liite havre på morgon och kväll. På dagarna om det inte är för varmt/regnar går han i hagen hela dagen och äter gräs. På kvällen brukar han få t.ex en morot eller något annat. Dom dagarna det regner plockar jag gräs istället.
Självklart har han fri tillgång på hö ;)
Jag kör krafft groov + havrefri müsli + torkade brännässlor + klippt hö + torkade hallonblad i skålarna på kvällen, vid kl 22.
Hö har de fri tillgång till och gräs ger jag på morgonen (om det är dåligt väder) annars får de vara ute och beta 
På morgonen får kaninerna påfyllning av hö & vatten.
Under dagen får de ibland lite maskrosblad & gräs, eller nån liten fruktbit ibland, grenar att tugga på osv.
På kvällen får de en skål med grönsaker i. Sallad, gurka, morot, rödbeta, broccoli, rädisa, tomat.. ja, det vi har hemma helt enkelt.
Våra dräktiga honor får även lite pellets.
Mina får lite pellets , påfyllning av hö och vatten på morgonen
Sen på dagen får det någon grönsak ( det vi har hemma ) och gräs
På middagen får det någon godare grönsak och gräs och sånnt
Och ibland på kvällarna får dom en liten fruktgrönsaks sallad :)
Som består av lite morötter , gurka , sallad , Äpple , Hallon, blåbär och jordgubbar :) haha brukar ta det som fsinns
Plus på Lördagar får det lite lördags godis , thihi
Som består av lite pellet kanin godis , gurka päron och äplle och sånnt smått ochgott och havre som dom älskar , och lite torkad frukt :)

Hö, Cuni Complete pellets samt liten bit grönsak till kvällen. Hon har extremt känslig mage, därav den trista menyn.