I USA?
Är det någon som vet vad teddyvädur kallas i USA?
Jag brukar leta lite då och då efter info om teddyväduren, men jag hittar sällan någt. :)
Det enda jag sett förutom teddyvädur är teddywidder, men det kanske bara är i Holland och ev. i Tyskland..? Äsch, jag har ingen koll alls. 
ja preics! teddywidder kände jag till, men tror inte det heter så i usa..? teddyväduren kommer ju delvis från usa, så jag fattar inte att det ska vara så svårt att hitta :D
Ingen mer än jag som tyckr att det är fattigt på böcker/info/allmänt om teddyväduren? Jag vet att den liknar vanlig dvärgvädur och så, men ändå! :D
Jadu, väldigt bra fråga! Men det finns säkert någon här inne som vet :)
Jag håller med om det, helt klart.. Det enda jag kan om teddyvädurar är saker som uppfödare skrivit på sina hemsidor eller berättat för mig!

Hej
Detta är den enda ras jag har sett från USA som är långhårig.
The American Fuzzy Lop rabbits is a snuggly little bunny that reminds us of a teddy
Men den är inte helt lik våra teddy.
Mvh Gitt
Gitt
#4 Intressant! Tack.
Alltså… jag söker runt somen tok, och nu hittade jag en text skriven på engelska där ordet teddywidder förekommer. Men jag tycker att det är så ohyggligt konstigt att man inte hittar amerikanska sidor för teddyvädurar! De existerar inte. Det måste ju finnas massor…

Hmm ja det var konstigt :O
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~