Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettpälsvård
Läst 3988 ggr
teddybaby
0

En BRA trimmer!?

Jag är i stort behov av en ORDENTLIG trimmer som kan ta de finaste små hår som våra teddyvädurar har. Min billiga OBH-nordica trimmer från Clas Ohlsson fungerar inte så bra som jag önskar.

Jag är trött på tovbildningar, och när jag var hos vetten förut så försvann tovorna på bara några sekunder med hjälp av en grov trimmer. Hon fick testa 2-3 st innan hon hittade en som verkligen kunde ta min kanin Babys hår.

Har någon av er en bra, grov trimmer hemma? Vad heter den och vart kommer den ifrån i så fall? Glad

[Wera]
0

Varför borstar du h*n bara inte regelbundet för? ^^,

teddykaniner
0

#1: Undrar jag med ^^

Med vänlig hälsning,
Jenny

teddybaby
0

#1 och 2 Vart någonstans har jag uppgett att jag inte borstar min kanin regelbundet? :) Jag har en "teddyvädur" som fäller av till lejon, deras päls blir vanligen lättare tovig än riktig teddy. Sedan avskyr min kanin borstning, och därför har jag börjat med att klippa honom. :) Skulle gärna bara borsta honom, men han blir alltså jättesur på mig så fort borsten åker fram! ^^

[Nalle-]
0

Usch ja, förstår verkligen varför du vill ha honom klippt. Har en hund med världens blandispäls som tovar sig hur mycket jag än borstar när han börjar bli lite långhårig… Använder dock inte trimmer på honom, så kan tyvärr inte hjälpa dig :/

teddykaniner
0

Ja då så :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

castilla
0

Hej

En kanonbra trimmer är Oster A5. Den bästa timmern tycker jag. Den fungera på alla pälsar Men fäller din kanin ändå av så kanske man inte vill lägga hur stor summa som helst på en trimmer.

Moser rex 1230 är också en bra mellanklass maskin

Men en Moser1400 bör fungera bra att underhållstrimma med den. kosta runt 600:-. En vännina till mig har den trimma sina Perser katters mage med den.

Mvh Gitt

Gitt

teddybaby
1

#6 Åh tack för tipset!! Perfekt.