Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettallmänt
Läst 3204 ggr
[Nalle-]
0

Transport sökes!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har skrivit på djurtransport också, men tänkte höra mig för här med.

Jag behöver hjälp med att få hem Yuki, så om någon åker sträckan Sundsvall - Umeå får ni väldigt gärna höra av er till mig! Sofia kanske annars kunde ta honom till sig i Skellefteå, så någon som åker Skellefteå - Umeå får också väldigt gärna hojta till. Vill verkligen få hem min tuss, så all hjälp uppskattas!

Ni når mig på nadjaflickan@live.se, eller så kan ni PMa mig här.

Ljusta
0

Hoppas att transport ordnar sig för dig och Yuki Nadja. Löser sig säkert på något vis. Ett tips-prova på Kanin-net med :)

Ljustadalens kaningård

[Nalle-]
0

#1, Ja, på något sätt måste det ju gå! Angelica (nallegårdens) sa att hon fått hem sin med Grens (grens hästtransporter, antar jag). Dock var det ganska dyrt, men det kan ju vara en sista utväg (om de nu tar kaniner i vanliga fall, jag måste höra med dom).. :)
Jag ska höra efter på kanin-net också! :)

Trasdockaa
0

Det går länstrafik emellan Sundsvall och Umeå, och tur och retur max 300 kr (143 kr enkel resa) :) Då lämnar du aldrig din älskling till någon främmande människa och det blir med största sannorlikhet både smidigare och billigare än grens :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

[Nalle-]
0

#3, Åh, det visste jag inte! :) Hur tar jag kontakt med länstrafiken, eller hur löser man det?

Ljusta
0

#4 Kolla här: http://www.sj.se/ Om du väljer Sundsvall som avreseort och Umeå som mål, tid o dyl så får du upp olika förslag om turer tåg eller länstrafik. Vet att man får ta med djur på tåget på speciella platser, vet inte hur det är med buss? Ring och fråga. :)

Ljustadalens kaningård

[Nalle-]
0

Transport är nu ordnad! *lycklig*
Så den här tråden kan låsas :)

teddybaby
0

Åh vad roligt!!! ser fram emot bilder!

[Nalle-]
0

#7, Jag kan lova dig tonvis med bilder sen!! :D

poesi
0

Om ca en halvtimme kommer han hit till mig. :D
Ska bli mysigt med en kaninbebis i några dagar =D

Ljusta
0

#9 Hoppas han sköter sig hos dig ;) Fast det tror jag att han gör, för han en sån lugn snäll liten kille :)

Ljustadalens kaningård

Tarja
1

#9 Härligt Ida, jag förväntar mig bilder Oskyldig

poesi
0

Än så länge har han skött sig mkt bra.
Var lite lite lös i magen när han kom hit (antar att det bara är pga. resan och inget att vara orolig över) och jag har sett honom både äta och dricka nu ikväll och och han bajsar nu bra. :)
Han har legat i min famn här vid soffan och myst ett tag nu ikväll, och idag fick han vara ute i ca 5 minuter också. Trodde att han bara skulle stå stilla och knappt röra sig, men shit vilken fart han hade. Skuttade runt som bara den, var så roligt att se. :)

Känns faktiskt lite tråkigt att ge honom till Nadja när hon hämtar honom, han är ju så söööt, haha! Men jag vet verkligen hur mkt hon har längtat så jag är så otroligt glad för hennes skull. =)

#10 Nadja sa att han var van vid grönsaker, så han har fått jättejättelite nu ikväll då jag inte vet vilka grönsaker han är van vid, eller mängden. Så ja.. det skulle jag vilja veta. :D

Ljusta
0

#12 Min fina lilla kille <3

Han har fått morötter, äpple ibland. Har också fått rätt så mycket gräs också varje dag. Men då du fick honom till dig så har han varit utan gräs två dagar då vi varit bortresta och kaninvakten inte gav gräs. Men det är ju bra att ta det lugnt :)

Har aldrig haft problem med magen här, så det troligen flyttstress :)

Ljustadalens kaningård

poesi
0

#13 Han är riktigt fin!

Okej, då vet jag. :D
Ja, precis. :)

sofiian
0

#9 Hihi kändes nästan svårt att lämna honom till dig Ida, han är ju såå fin ;D Men han kommer nog få det superbra hos Nadja ;)

teddybaby
0

Åh lilla Yuki ^^ Världens finaste namn också :D

poesi
0

#15 Men, var det dig jag träffade? Jag visste bara att det var nån Sofia men hade annars ingen koll. Har ju kikat på din fina hane många ggr, han är ju sååå fin. :D

Jag tror också att han kommer att få det super hos Nadja. På måndag kommer hon hit och hämtar lillgrabben. =)

sofiian
0

#17 Hihi ja det var jag ;D

[Nalle-]
0

Nu är jag äntligen hemma igen och som Ida säger ska jag hämta upp honom hos henne imorgon. Jag är verkligen helt galen av längtan, ska bli underbart roligt att få lära känna honom! :D
Och tack så väldigt mycket för alla fina ord allihop! :')

poesi
0

#19 Jag kommer sakna skrutten, tur att jag får träffa honom igen iaf. :D