Hollandsresa
Hej alla teddyfolk!
Hoppas ni & era teddysar mår bra i sommarvärmen. ;)
Jag tänkte bara meddela att jag och min familj kommer att åka till Holland i slutet på Juli/början på Augusti för att hämta hem lite teddysar. 15 kaniner är så många vi har plats för. (har inte räknat bort de kaniner jag själv kommer att ta)
Är ni intresserade av att ta hem kaniner via oss så är ni varmt välkomna att slänga iväg ett mail, eller om ni bara vill veta mer om hur allt kommer att fungera. =)
Ha det bäst!
Skrev ju på MSN också, men gud så kul och spännande! Ska kolla om jag hittar någon fining! :D
#1 Det tycker jag absolut att du ska göra vännen!
Så glad för er skull! :')

Vad roligt! :D Vilka uppfödare är det ni kommer att besöka?
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
#4 Har inte bestämt vilken ännu, men det kommer bara att vara en uppfödare vi besöker så alla kaniner som ska med måste komma dit, precis som tidigare gånger. =)

#5 okej vad spännande :)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Det är ju ett perfekt tillfälle att ta hem några avelspar om någon känner sig manad att ta tag i dvärgteddy aveln :)
#7 Ja verkligen! Kanske finns det någon där ute som vill vara den i sverige som verkligen tar tag i aveln? :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
Vi får hålla tummarna för att det är någon som vill ta tag i dom. :)
Fy vad skojj! :D Roligt med ännu lite nytt blod i teddyaveln.
Åh, spännande!
Har de av rasen Lejonhuvad Kanin så vill jag ha hem en eller fler. 
Varma Hälsningar
Karolina - Caballos De Karo
#11 Du får leta lite på dom holländska & tyska hemsidorna och se om du hittar något bra.
Tror att dom har mer och bättre lejon i Tyskland.
#12 Jag får söka lite. Dags att lära sig ett nytt språk. 
Men ni ska inte till Tyskland?
Varma Hälsningar
#13 Ja, men man lär sig ganska fort bara man kan "bas"orden, som tillsalu, hona, hane, tingad osv. De flesta uppfödare kan ganska bra engelska också.
Nej vi ska inte åka till Tyskland, men uppfödarna brukar inte ha några problem att transportera kaninerna till Holland.
#14 Okej, men då vet jag. Ska göra ett försök! 
Jag återkommer om jag lyckas.
Varma Hälsningar
#15 Gör så du 
Ska försöka leta lite hemsidor med lejonhuvade kaniner, hittar jag någon så hojtar jag till.
#16 Jätte snällt av dig. 
Varma Hälsningar
Jag är nyfiken, är det någon fler som kommer ta hem teddysar från Holland? :)
#18 Ja det tror jag absolut. Det är rätt många som har hört av sig och är intresserade, de sitter och letar kaniner för fulla muggar just nu. :)
Jag är så exalterad för er allas skull! Och utomstående må tycka man är knäpp som blir exalterad för nåt sånt, elle rännu värre, åker till Holland för att hämta in djur. Men gu så roligt och spännande!
Tarja, hur måna planerar du att köpa? :)
SJälv är jag omåttligt sugen på en till unge (inte från holland utan här från hemmaplan) och jag funderar seriöst på att köpa en till gosplutt. ^^
#20 Haha Victoria då! Ja, det ska bli otroligt spännande!
Många timmars körande, men vad gör man inte för dessa urhärliga fluffar!?
Jag planerar att köpa tre. Eftersom jag förlorade två och en fällde av. 
Ah tre små fluffmoln, så mysigt.. (^.^) hoppas på bilder!
Victoria, jag tycker verkligen du ska ha en till fluffis… Du verkar ha så otroligt bra hand med djur! 
Tarja, vilken är den tredje tussen? Pepijn, Silvo (?) och..? 
Jag hoppas också på massvis av bilder!
#22 Absolut, kameran åker med så bilder från hela resan kommer 
#23 Hemligt än så länge 
#24, Toppen med bilder!
#23, Meeen.. 
#23Tack vad gullig du är! Ja, det enda är att jag är rädd att Baby ska känna att han blir utbytt, men så är det ju verkligen inte. :) Sen är det det där med pälsen, ja känner inte att ja har full kontroll över Babys päls, men å andra sidan har jag hört att äkta teddyvädurar ska ha sjysstare päls… Ja, det tåls att tänka på!
#24 Åh, ser fram emot det! ^^
#26, Hihi, så lite så! Jag kan förstå dig.. Men jag tror nog inte han tänker så, och om han gör det så går det säkert över :) Jo, äkta teddypälsar ska ju vara lättare att ha och göra med.. Precis, du får tänka på det! ^^'
Men nu ska jag inte sno tråden något mer