Kaninfoder!
Jag vet att det har funnits liknande på Kif.
Men det är intressantare att veta vilket foder alla med teddysar använder. Eftersom de är ungefär samma "ras"!
Själv använder jag lottie. Min kanin älskar det :)
/Elvira :D
Lottie här med :)
Oj, jag har över 20 komponenter i mitt foder. Men som bas har jag iaf carrier+rabbit royal :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

#2 Haha låter jobbigt att hålla reda på vem som ska ha vad? :)
#2 Njaa, jag skiljer mellan teddysarna och rexarna och de som lätt blir feta och lätt blir smala bara :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
#2, kan du inte berätta vad det är mer du blandar i ditt foder? :) Vore kul att veta och få mer inspiration.. :)
Rabbfor. kanske blir så att jag blandar ut det 50/50 med Groov 90.
Mitt foder består av: Carrier, Lottie (alla sorter), lite solrosfrön ibland och holländska pellets :)

Jag får typ inte tag på nått annat än lottie. Eftersom granngården e så långt borta ;(

Jag har Carrier. Vill blanda i lite mer men dom klarar sig så länge :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Har precis borjat med Kraft Groov 90 och är jättenöjt! Kaninerna älskar det också. Jag har även lite torkade grönsaker och solrosfrön iblandat i maten.
Jag har Lottie och i det blandar jag torkade brännässlor och persilja :)
"Var dig själv - det finns redan så många andra"

Just nu äter teddysarna Carrier eftersom jag har en hel säck sån som jag inte vill slänga och åtminstone Tea som kommer snart är van det. Sen när säcken börjar ta slut tänkte jag vänja dem vid fodret som mina två andra ninisar äter. Det är en blandning av Rabbfor och Granngårdens havrefri müsli.
Jag ger mina lite olika mängder av allt. Men det jag ger är:
Carrier pellets
Royal rabbit - Luktar så himla gott och kaninerna älskar de!
Brännässlor
Hallonblad
Maskros - För småhackat så nästa gång beställer jag inte det.
Torkad morot - Riktigt gott, äter jag själv också ^^
Lingon t.ex äter nästan inge pellets men mycket av örterna och morötterna medan Liva äter nästan bara pellets. Sen får dom 1 varsin kaka jag har bakat till dom ^^
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

#13 Va roligt med kaka! Kan du inte lägga ut en artikel om hur man bakar "kaninkakor" :)?
#14 Skulle jag nog kunna göra. ^^ ska bara skriva ner nått slags recept, mixade bara ihop lite saker jag trodde kaninerna skulle gilla. Och de gjorde dom ju 
Ha en bra dag önskar Madeleine - sajtvärd för Teddykaniner

#15 Lite russin och mussli och sånt kan man ju ha i. ;) haha
Som jag skrivit i #6 använder jag ju rabbfor.
Men nu har jag börjat blanda torkade brännässlor, torkad banan och lite sånt :)

jag blandar lottie, rabbit royal, torkad persilja och lite torkade nypon och brännässlor ibland. ska börja ge lite solrosfrön ev också. vill ha ett annat foder än lottie men en stor påse hinner ju bli dålig innan den äts upp :/
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Hur får ni tag i torkade blad och sånt nu? :S

#19 välsorterade djurbutiker i foderavdelningen. men många köper i t.ex Tyskland där det sägs vara bättre kvalitet (läst på kanin-net). ett tips är att lukta på det så att det inte är luktlöst (gammalt) eller mögligt :) man kan ju torka morötter och äppelskivor själv i ugnen 50 grader i några timmar på en plåt (man får känna sig fram hur länge, tunna skivor torkar ju fortare:)
/Sanna
Min lille Lurvboll äter nu carrier, vi håller på att återgå till vanlig fodermängd nu, haft en liten omställningsperiod (mycket försiktig). Innan han kom hit fick han 4 dl typ dogmans kaninblandning varje dag och en tuss hö, nu äter han mycket mer hö :D
Så ja, carrier är det som gäller här :)

#21 fyra deciliter? haha oj oj..han lär haft en del magproblem eller? tur att han fick komma till dig:)
/Sanna
#22 extremt bortskämd, och ja… Han var väldigt hård i magen. Kom bara minipluttar ut. Sen var han favorit frukt tydligen mandarin O.o Han vägrar röra morötter eller andra hårda frukter eller grönsaker..

Jag har gett Lottie i 2½ år , men nu ger jag Carrier:) Fungerar lika bra.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Granngården som vi brukar köpa pellets på har lagt ner nu, så vi hann inte hitta nått nytt ställe som sålde stampe. Vi köpte "svenska foder" så länge från "djur&natur". Det ska vara mest till lättfödda kaniner, så jag tror inte det kommer funka så bra till mina teddysar. Men det var lite kris så jag kommer blanda upp det med den stampen som är kvar och försöka leta upp nått nytt ställe som säljer. Har också i ca 0.5dl havre / 10dl pellets.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!

#25 behöver teddysar ett kraftigare foder menar du? (mer protein kan jag iofs förstå för pälsen. men man kan ju ge luzern som är rent protein också)
/Sanna
Mina kaniner äter en blandning av Carrier, torkade morötter, havre och korn.
Basen är Carrier och sen får de lite av det andra.
Ska byta till Royal Rabbit sen men det går inte så mycket foder här hemma så lär dröjja.

Jag blandar Rabbit Royal med Lottie :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#28 haha jag med:) är det den blandningen som du gillat bäst?
/Sanna

Vart köper man rabbit royal? ;) Granngården eller?

nej :) tyvärr. men det finns under återförsäljare på http://www.brogaardenisweden.com/ :) om du bor i Sthlm så finns det t.ex på Bromma zoomarknad, på Solna zoo, och på Tungelstaboden i västerhaninge (?)
Rabbit royal är jättebra då det har låg fetthalt, bra med protein och växthalt och innehåller massa smaskiga grejer. men det är lite för "tunt" att ge utan ett helt pellets enligt mig:)
/Sanna

#31 Aha Bromma Zoo min favvoaffär :) Kanske ska göra som er och blanda min lottie med rabbit royal!

#32 det låter bra! :)
/Sanna

#29 Ja :) Har testat med Carrier också men märkte ärligt talat inte särskilt stor skillnad på mina kaniner när de åt Carrier och när de åt Lottie, så jag brukar variera lite. :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Mina får en blandning av Lottie (alla tre sorterna), Zooman-pellets (sån som man köper på mataffär), torkade maskrosor och brännässlor, linfrön och solroskärnor :D
Puttar upp tråden då jag vill se vad våra andra medlemmar använder för foder till sina teddysar :)
Jag gav förr Lottie till mina hermeliner, men när jag fick min teddy (som var van vid Carrier) så bytte jag till det, det funkar bra och mina kaniner verkar tycka om att de är lite större pellets i carrier. Funderar på att börja blanda med andra foder, men det är iallafall inte akut just nu. Måste hitta något bra foder först..
Ja ger en blandning av Lottie och Oxbow till miana samt lite torkade brännäslor och maskrosor :) fungerar jättebra och jag är jättenöjd. Men oxbow är väldgt dyrt och finns inte i närheten så funderar på att byta…
Köper mitt på brägon (?) deras egna foder ''kanin och marsvins foder '' heter det >< mycket billigare och mer :P 25 kg för 130 :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Jag ger Krafft Groov 125 till ungdjuren som fortfarande växer och Krafft Groov 90 till de vuxna. :)
Blandar det med solrosfrön, brännässlor och hallonblad. Vintertid blandas det i havre också.
Stensjövallen - Belgisk Hare i viltrött
www.stensjovallen.n.nu
jag brukar ha carrier men jag köpte en påse stampe senaste gången ^^
Vad brukar det finnas för pellets på djuraffärer? (tex Djurmagazinet?)
#42 Det står inga märken elr något på "min" djur magazin, det är "bara vanlig kanin & marsvins pellets" typ.. 
Kaninerna här hemma får Carrier, och tycker att det funkar jättebra. Hade stampe innan det, men min dvärgvädur gick upp så mkt i vikt av det och tycker att carrier är bättre. Dock så får alla kaniner som är +7, 8 månader typ bara grönsaker, och pellets ibland som godis. Så det är bara ungdjuren här hemma som får pellets, plus dräktiga honor.
Melvin var väldigt smal när han kom hit, och han har än så länge fri tillgång till pellets och ska fortsätta med det tills han känns helt bra i hullet. :)

Ger stampe.
#44 Hihi, mina gick ner i vikt när jag bytte till stampe.. ;)

Var får man tag i Lottie fodret? Gärna söder om sthlm.
Taggo äter Carrier och han älskar det! :) Och så håller han hullet bra på det.
#46 Lottie finns inte längre, det tillverkas inte längre.
#46 köp Cerrier det är ett bra foder som dom flesta kaniner gillar mina slänger sig över maten när dom får cerrier. Men har var tvungen att byta för jag har för många kaniner och då blir en säck rätt dyr. Men Cerrier är ett bra foder som jag själv rekommenderar åt dom jag säljer kaniner till.