Teddykaniner iFokus

Teddykaniner

Etikettmin-kanin
Läst 2085 ggr
stampepluttis
0

behöver hjälp!

Jag ska snart köpa kanin.

och kollat igenom lite forum och liknade.

skulle vilja veta vilket som e bäst av carrier och stampe pellets? och hur mkt dom kostar ungefär.

även agrol värmepellets. om någon vet hur mkt det kostar?

[Nalle-]
0

Vad roligt! Vad ska du ha för ras? :)

Kan inte riktigt svara på det. Just nu har jag Kanin & Marsvin (eller vad det heter?) pellets, och det funkar då bra.

Tarja
0

#1 Jag tror du har Carrier då, för på min pelletspåse står det Kanin & Marsvin,  men det är Carrier. ^^ Tokigt att det inte står Carrier på förpackningarna bara.

Jag har inte provat Stampe, men jag tycker att Carrier är ett bra foder. Här i stan kostar 25 kg ungefär 270kr och 10 kg runt 200kr.

[Nalle-]
0

#2, Jasså? Det visste jag inte! Det var ju väldigt märkligt, haha ^^

Då håller jag alltså på Carrier ;) Ganska billigt och bra. Taggo verkar då hålla vikten bra på det :)

Tarja
0

#3 Om det är en grön papperssäck som det står favoritmaten Kanin & Marsvin på så är det Carrier. ^^

[Nalle-]
0

#4, Precis så! ^^

poesi
0

Förut körde jag på Stampe & på senare tid har jag kört med Carrier och jag har trivts bra med båda. :) Nu har vi dock bytt foder igen, haha.

När jag använde Stampe hade jag bara Saga & Alfred och Saga gick upp ganska mkt i vikt trots att hon bara fick jättelite pellets varje dag, så därför bytte jag till Carrier lite senare.

Vi har kört med värmepellets i kanske en månad eller så nu, mest eftersom det är mycket billigare än tex toa-lätt. Vi tycker att det funkar super (har det bara i deras toaletter, och matta till dom i övrigt) och det funkar super. Tycker även att det luktar mindre från värmepellets, men jag vet inte om jag inbillar mig. ;)

stampepluttis
0

Ska köpa en teddy - kanin.
Och tror jag ska köra på carrier också.
Nån som vet om man kan köpa den på granngården ocksåGlad

Trasdockaa
0

Jag kör stenhårt på kraft groov, det är det bästa jag hittat i Sverige. Utomlands däremot finns det en jäkla massa bra foder, och fiberhaleten är super! Men nöjer mig med kraft groov tills dess :)

Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)

Tarja
0

#7 Carrier finns på granngården ja. :)

kaninfantasten
0

Jag kör Stampe o tycker det funkar bra. Tror det är ca 15kg i den säcken jag köper. Kostar här på Granngården 219kr.

Kör även med agrol värmepellets med lite halm uppe på o upplever att det funkar mkt bättre än annat underlag. Suger jättebra o nästintill luktfritt. En säck Agrol värmepellets kostar på Granngården här 59 kr.

Mvh Erika

[Underground]
0

Carrier har funkat bra för mina kaniner, använde det länge förut. Sedan märkte jag att de gick upp i vikt snabbt så nu använder jag Kraft groov blandat med torkade örter (brännässlor, hallonblad, kirskål) havrefri müsli från Granngården och det är helt suveränt! Kaninerna älskar det och de känns bättre i hull :)

lillaisa
0

Har aldrig provat Carrier, men använder Stampe och det är väldigt bra. Ger ca en halv dl/dag och han håller hullet precis lagom. Tror att både Carrier och Stampe är bra så det är nog inte jättenoga vilket du väljer:)

/Isa

teddybaby
0

Jag köper faktiskt pellets i  lösvikt från djuraffär. Är det väldigt dumt?

Tarja
0

#13 Nja, allt för bra är det väl inte eftersom du inte vet exakt vad det innehåller. Jag föreslår att du köper en annan pelletssort som du hittar på t.ex Granngården här i stan. :) Carrier, Stampe, Krafft groov osv. finns där.